Bez kategorii
Like

NAUKA REKLAMY… W PRL -u!

08/10/2012
625 Wyświetlenia
0 Komentarze
4 minut czytania
no-cover

To wpis dla tych, którzy uważają, że POLSKA istnieje od 1989 roku. -„Niesforne Dziecię Gutenberga”.

0


 

Zarys psychologii pracy /

„Zarządzanie w małych dawkach” (Management in Small Doses)

Russela L. Ackoffa to zbiór tekstów, które od drugiej połowy lat 80.

są dla mnie WZOREM tekstów idealnych dla telewizji kablowej

i przez „rewitalizację” dla blogów… Tekst „Psychologia reklamy”

został do tego ideału upodobniony przez rozbicie na kilka „dawek”:

„[…] W nowoczesnym handlu reklama odgrywa coraz

większą rolę. Posługuje się ona różnymi środkami,

jak ogłoszenia w prasie, informacje

i pogadanki przez radio i telewizję, plakaty,

wystawy sklepowe, reklamy świetlne, kiermasze,

wyprzedaże i tym podobne.

źródło: sieć – ulica 1 Maja w Bydgoszczy…

Przy wybujałej konkurencji firm kapitalistycznych

i rozbudowie prywatnej inicjatywy przybiera ona

czasami wprost absurdalne rozmiary,

zwłaszcza w Ameryce Północnej. „.

CIEKAWE, ŻE…

Historia neonów na świecie rozpoczyna się w Paryżu w roku 1910, w mieście Vancouver  w 1924, swój największy rozkwit ma w latach 1940-50 a lata 60 to już schyłek.  W 1953 roku w Vancouver  było 19.000 neonów (jeden na 18 mieszkańców).

 

 

Czasy się zmieniały, neony blakły, psuły się, nawet były wyśmiewane jako „źródło marnego światła”, nie każdy je kochał, miały w mieście swoich zajadłych anty-neonistów, co to lubą w nocy żeby im nie świeciło w okno. Pod koniec lat 1960 rada miasta Vancouver przyjęła przepisy, które położyły kres temu szaleństwu  – przez dziesiątki lat nie można było umieszczać nawet umieścić  nowego migającego neonu. Obecnie istnieje tylko kilkadziesiąt działających. „Znikają, ponieważ odwołują się do pierwotnej działalności tego miejsca, a nie firmy, a nie firmy, która tam obecnie jest”, mówi Don Luxton z departamentu Dziedzictwa Vancouver.

 

 

Teraz, kiedy już prawie zaniknęły,

miasto jakby odzyskało dla nich serce.

źródło: sieć * http://www.fronda.pl/blogowisko/blog/miesiac/10/rok/2011/autor/_11

Zarys psychologii pracy /

Zdaniem Bronisława Biegeleisen-Żelazowskiego:

„[…] Gdy widzimy amerykańskie czasopisma

techniczno-naukowe, kwartalniki, miesięczniki

lub dwutygodniki zawierające 20-30 stronic

tekstu, a 50-60 stronic ogłoszeń,

mimo woli nasuwa się pytanie,

czy celem tych wydawnictw jest rozpowszechnianie

postępu technicznego i

omawiania problemów rozwoju techniki,

czy też reklamowanie

wyrobów poszczególnych firm.

W ustroju socjalistycznym unika się ekstrawagancji,

właściwych kapitalizmowi.

Socjalistyczna reklama

powinna być przede wszystkim rzetelna

i podkreślać te właściwości reklamowanych towarów,

które na to istotnie

– ze społecznego stanowiska –

zasługują.”.



Zdj. Narodowe Archiwum Cyfrowe – źródło.

c.d.n. -”Niesforne Dziecię Gutenberga”.

0

Budzyk

"- "Z wielka wprawa znajdujemy dla SIEBIE wymówki i z niezwyklym talentem zrzucamy wine na INNYCH." Laurence J. Peter"

1092 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758