HYDE PARK
Like

Jak PiSowcy oskarżyli o. Rydzyka o współpracę z Rosjanami

10/01/2014
583 Wyświetlenia
1 Komentarze
10 minut czytania
Jak PiSowcy oskarżyli o. Rydzyka o współpracę z Rosjanami

Zwolennicy i czytelnicy GP oraz portalu <niezależna.pl> w miejscach publicznych demonstracyjnie czytali gazety, które ich zdaniem są wiarygodne. W fotoreportażu można było zobaczyć jak dzierżą w rękach egzemplarze „Gazety Polskiej”, „Nowego Państwa” i „Naszego Dziennika” związanego z Radiem Maryja.

0


PiS kontra rydzyk

.

„NAJBARDZIEJ DRASTYCZNYM ZWROTEM w POGLĄDACH UPOWSZECHNIANYCH wśród elektoratu – SŁUCHACZY OJCA RYDZYKA – stała się ZMIANA STOSUNKU do ROSJI, ZGODNA z TRADYCYJNĄ RUSOFILSKĄ LINIĄ PAX. TOWARZYSZYŁO jej WYKORZYSTANIE przez RADIO MARYJA NADAJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ na TERENIE FEDERACJI ROSYJSKIEJ” !!!

*****

.

Jak podał związany z PiS portal <niezależna.pl>, który redaguje redakcja tygodnika „Gazeta Polska”:

.

„W Warszawie i innych miastach Polski po raz kolejny odbyła się akcja „Obciachowe gazety”, polegająca na publicznym czytaniu „niepoprawnych” czasopism. Publikujemy zdjęcia z happeningu” (za: niezależna.pl 08.01.2011).

.

Zwolennicy i czytelnicy GP oraz portalu <niezależna.pl> w miejscach publicznych demonstracyjnie czytali gazety, które ich zdaniem są wiarygodne. W fotoreportażu można było zobaczyć jak dzierżą w rękach egzemplarze „Gazety Polskiej”, „Nowego Państwa” i „Naszego Dziennika” związanego z Radiem Maryja.

.

Mam taki nawyk, że lubię sobie archiwizować niektóre artykuły i felietony, które ukazały się w mediach. W związku z tym pozwolę sobie przytoczyć obszerne fragmenty artykułu z mojego prywatnego archiwum, bo wygląda na to, że niektórzy stracili pamięć:

.

„(…)Dzięki Radiu Maryja do rangi czołowego publicysty prawicy urasta Jerzy Robert Nowak. W radiu jest stałym felietonista, gości w wieczornych “Rozmowach niedokończonych”, publikuje w “Naszym Dzienniku” i “Naszej Polsce”. Główne motywy publicystyki Nowaka to “ujawnianie prawdy” na temat zbrodni „żydowskich komunistów”, ostra retoryka antykomunistyczna, „obrona polskości” i nie przebierająca w słowach krytyka obozu “Gazety Wyborczej” i Unii Wolności.

.

(…)Do czołowych ideologów Radia Maryja należy ksiądz Czesław Bartnik, krytyk Ameryki, NATO oraz “ateizmu politycznego”, propagowanego przez lewicowe i liberalne ugrupowania. Ksiądz Czesław Bartnik jest profesorem KUL, autorem wielu prac teologicznych. Pisał także o Janie Pawle II i Prymasie Wyszyńskim.

.

(…)70-letni Ryszard Bender to kolejny wśród ideologów Radia Maryja profesor KUL. W PRL dwukrotnie był posłem: w latach 1976-80 i 1985-89. Od 1981 do 1983 r. był wiceprezesem Polskiego Związku Katolicko-Społecznego, który poparł stan wojenny. W 1982 r. został jednym z sygnatariuszy PRON. W latach 1985-89 był członkiem Rady Konsultacyjnej przy przewodniczącym Rady Państwa.

.

(…)Pozostali spośród głównych ideologów i postaci radia to ludzie bez PAXowskiej, ale także bez opozycyjnej przeszłości. Prof. Piotr Jaroszyński, lansowany przez pewien czas przez to środowisko na kandydata na prezydenta, członek rady programowej Radia Maryja, jest kierownikiem Katedry Filozofii na KUL i autorem wielu książek o tematyce filozoficznej. Przed 1989 r., mimo namów ze strony kolegów, nie angażował się w działalność opozycyjną. Działał w jednym z duszpasterstw.

.

(…)Ideowe rodowody ludzi Radia Maryja przedstawiamy nie bez powodu. Zdominowanie środowiska Radia Maryja przez ludzi dawnego PAX zaowocowało zaszczepieniem wśród antykomunistycznego elektoratu nowych idei, przed powstaniem radia funkcjonujących tylko na jego marginesie. Do głównych motywów publicystyki prawicy i centroprawicy przed zdobyciem wpływów przez Radio Maryja należała eliminacja wpływów postkomunistów, umocnienie się niepodległości poprzez uniezależnianie się od Moskwy, umocnienie pozycji naszego kraju poprzez wstąpienie do NATO i Unii Europejskiej, budowa kapitalizmu w miejsce pozostałości PRL oraz wspieranie wartości bliskich Kościołowi. Przejęcie “rządu dusz” przez ludzi dawnego PAX spowodowało, że głównymi postulatami stopniowo stawały się zamiast antykomunizmu- walka z masonerią i Żydami, zamiast uniezależniania się od Moskwy – walka z zagrożeniem ze strony Unii Europejskiej, zamiast umocnienia pozycji Polski przez wejście do NATO i UE – umocnienie jej przez niewchodzenie do NATO i UE, zamiast poprawy życia obywateli przez budowę kapitalizmu – poprawianie go poprzez walkę z kapitalizmem, zamiast wspierania uniwersalnych wartości Kościoła – lansowanie partykularnych pomysłów ekstremalnej grupy.

.

(…)Najbardziej drastycznym zwrotem w poglądach upowszechnianych wśród elektoratu stała się zmiana stosunku do Rosji, zgodna z tradycyjną rusofilską linią PAX. Towarzyszyło jej wykorzystanie przez Radio Maryja nadajników znajdujących się na terenie Federacji Rosyjskiej. Do Niemiec program radia dociera aż z Samary i Krasnodaru na południu Rosji – tam bowiem stoją wykorzystywane przez ojca Rydzyka, za zgodą władz Federacji Rosyjskiej, nadajniki. Umowę z Rosjanami toruńska rozgłośnia podpisała w 1997 r. Radio wykorzystuje infrastrukturę nadawczą (maszty i system zasilania), zarządzaną w Rosji przez spółkę RTRS (Rosyjska Sieć Telewizyjna i Radiowa), w całości należącą do resortu łączności. Stacja dzierżawi też wolne częstotliwości od nadawców telewizyjnych. Za sygnał europejski radia o. Rydzyka płaci TVP. Telewizja publiczna zresztą nie tylko udostępnia rozgłośni fragment własnego pasma, ale również odpłatnie wysyła jej sygnał ze swojej stacji nadawczej. Ojciec Rydzyk za pomoc w sprawie nadajników głośno dziękował rosyjskiej ambasadzie. Delegacja ambasady pojawiła się też w 1999 r. na przyjęciu z okazji 8-lecia działania radia”.

.

I jak myślicie szanowni internauci? W jakim medium ukazał się artykuł, którego obszerne fragmenty zacytowałem powyżej? W „Gazecie Wyborczej”? W jednym z portali koncernu ITI? Jeśli ktoś tak myśli, to jest w dużym błędzie. Otóż ten artykuł zatytułowany „Na politycznej fali Radia Maryja” ukazał się w sympatyzującej z PiS „Gazecie Polskiej”(„Na politycznej fali Radia Maryja”, Eliza Michalik, Piotr Lisiewicz, 4 grudnia 2002 r., nr 49 (490)).

.

Tak, tak… To nie GW czy media związane z ITI wysmażyły taki „europejski” tekst o RM, ale właśnie proPiSowska „Gazeta Polska”. Ta sama, która razem z „Naszym Dziennikiem” i Radiem Maryja mobilizuje swoich odbiorców do walki o krzyż „przed KGBistą Putinem”. /czytaj: Raźny: PiS czyli fałszywa chrześcijańska aksjologia/.

.

No i jak wam w dzióbkach bezkrytyczni czytelnicy „Gazety Polskiej”, którzy przyjmujecie to, co w GP napisane jako prawdę objawioną? Przecież ten sam o. Rydzyk, któremu wasz ulubiony tygodnik zarzucił współpracę ze stroną rosyjską ws. nadajników wspiera wasz ukochany PiS? To jak to jest? Promujecie „Nasz Dziennik” związany z o. Rydzykiem, któremu GP zarzuciła współpracę z Rosjanami? Promujecie – według waszej retoryki – „ruskich agentów”?

.

A wam radiosłuchacze Radia Maryja? Jak w dzióbkach? Przecież o. Rydzyk został oskarżony przez związane z PiS medium praktycznie o współpracę z Rosjanami. I to przez „Gazetę Polską”, która nazywana jest prawicowym dodatkiem do „Gazety Wyborczej”.

.

Cała ta sprawa pokazuje czarno na białym, że dla środowisk „zawodowych antykomunistów” spod znaku PiS i „Gazety Polskiej” żadnym problemem nie jest „dorobienie gęby” „ruskiego agenta” i „postkomunisty” każdemu na prawej stronie sceny politycznej, kto w danym momencie rywalizuje z ich środowiskiem o prawicowy elektorat. Taką gębę dorobiono właśnie środowisku ojca Tadeusza Rydzyka, gdy drogi Radia Maryja były rozbieżne z politycznymi drogami PiS. Teraz, gdy RM popiera PiS, to zwolennicy PiS spod znaku GP zaliczają media toruńskie do „wiarygodnych mediów”.

.

No i jak to nazwać? Hipokryzja? Wyrachowanie polityczne? A może i jedno i drugie?

.

Tak czy owak, ta kwestia pokazuje, że nie warto się przejmować, gdy środowiska PiSowskie zarzucają komuś „postkomunizm” czy „ruską agenturę”, bo tak jak w Polsce „Gazeta Wyborcza” decyduje kto jest, a kto nie jest antysemitą, tak PiSowcy decydują kto jest, a kto nie jest komunistą.

.

Wszak to nie przypadek, że tygodnik „Gazeta Polska” nazywany jest prawicowym dodatkiem do „Gazety Wyborczej”. Ta sama mentalność i ta sama socjotechnika propagandy.

.

(L)eon- zwykły, przeciętny zjadacz chleba. Ot, średnia krajowa…

za: http://komitetnarodowy.pl/

.

 .

http://konwentnarodowypolski.wordpress.com/2014/01/10/jak-pisowcy-oskarzyli-o-rydzyka-o-wspolprace-z-rosjanami/

Inne zapisy autora:

0

Avatar
Konwent Narodowy

116 publikacje
11 komentarze
 

Jeden komentarz

  1. Lemingi zawsze podążają za swoim przewodnikiem nie bacząc na to co mówi, a tymbardziej co kiedyś powiedział.
    Żurek Janusz

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
334816