22122014Nowości:
   |    Rejestracja

Wyłudzanie abonamentu RTV na masową skalę?


Radio Kolor podało, że wystawiono już 25 tys. wezwań do zapłaty zaległego abonamentu radiowo-telewizyjnego za okres 5 lat, które wielokrotnie dochodzą do kwoty 1000 zł. a nawet ją przekraczają. W przypadku braku reakcji pieniądze te bezwzględnie są ściągane przez Urzędy Skarbowej. Dotyczy to także osób, które z racji wieku już nie mają obowiązku płacenia, ale miały ten obowiązek wczaeśniej. Przekręt polega na tym, że jak ustalił Pan Jerzy Nowakowski z Ostrołęki,  jest to działanie bezprawne gdyż termin przedawnienia nie wynosi 5 ale 3 lata. Problem dotyczy setek tysięcy Polaków lecz nie dotyczy Donalda Tuska, który – jak ustalił Trzeci Obieg – wprawdzie abonamentu od wielu lat nie płaci, ale też nie jest z tego tytułu ścigany przez skarbówkę. No cóż, Premier lemingów w Polsce jest świętą krową i prawo się go nie ima. Jest ponad nim, bo on jest od ustanawiania przepisów dla bydła i plebsu a nie od ich przestrzegania. Widać nie poczuwa się też widzem telewizji publicznej a jej właścicielem. Ale wróćmy do przekrętu państwowego naszym kosztem. To że on jest już wiemy, bo walecznemu Nowakowskiemu ciupasem zawieszono egzekucję części kwoty. Czegoś Urząd Skarbowy musiał się nieźle przestraszyć. Że bierze udział w przestępstwie?


Tusk TVabonament

 

Jerzy Nowakowski to nie tylko emeryt, ale też regionalny rzecznik stowarzyszenia “Niepokonani 2012″ załozonego przez osoby pokrzywdzone przez Państwo Polskie, stąd nie należy się dziwić jego determinacji w dochodzeniu swoich praw.

 

 

W 2013 roku tak jak tysiące innych obywateli został poddany egzekucji zaległego abonamentu na podstawie tytułu wykonawczego wystawionego przez Pocztę Polską działającą na mocy porozumienia z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, która jest głównym wierzycielem w tej sprawie. Najprościej ściągnąc pieniądze od emerytów i rencistów, gdyż skarbówka po prostu wchodzi na ich konto ZUS i uszczupla emeryturę albo rentę, jeszcze przed jej wypłatą – nie ma więc co się dziwić, że emeryt Nowakowski poszedł na pierwszy ogień.

 

 

Ze śledztwa naszej redakcji przy tym wynika, że ścigani w tym roku wierzyciele to właśnie głównie emeryci i renciści. Państwo Premiera Tuska działa tutaj bezwzględnie i idzie na pewniaka. Bowiem w przypadku tych ludzi ściągalność jest stuprocentowa i szybka.

Z Nowakowskim jednak było inaczej, w Ostrołęckiej gazecie lokalnej tak opisał swoje działania:

 

- Kiedy okazało się na początku lutego, że ZUS chce mi potrącić część emerytury, wystosowałem 14 lutego skargę na czynności egzekucyjne urzędu skarbowego (do dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Ostrołęce) i jednocześnie wysłałem pismo do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z wnioskiem o umorzenie 2/5 zaległego abonamentu. Owe 2/5 wynika stąd, że abonament przedawnia się po 3 latach nie po 5-ciu. Arumenty podniesione w zarzucie okazały się na tyle trafne, że jeszcze tego samego dnia naczelnik urzędu skarbowego wstrzymał postepowanie egzekuzyjne do czasu rozstrzygnięcia sprawy.

 

 

Skąd wynika różnica?

 

Otóż w swoim pozwie o ustalenie stosunku prawnego złożonym 14.06.2013 do Sądu Rejonowego w Warszawie Jerzy Nowakowski zwraca uwagę, że Art. 2 § 2 ordynacji podatkowej , na który powołuje się KRRiTV  upierając się przy 5-letnim okresie przedawnienia (korespondencja w załączeniu) wskazuje, że przepisy ordynacji podatkowej mają zastosowanie do opłat ustalonych lub określonych przez właściwe organy. Tymczasem Abonament RTV nie spełnia tego wymogu gdyż wynika bezpośrednio z ustawy i nie jest określony przez żaden organ jako opłata.

 

Tym samym do zaległych roszczeń z tytułu niezapłaconego abonamentu powstałych w okresie obowiązywania art. 1 ust. 1 pkt. 4 i art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne ma zastosowanie przedawnienie po 3 latach przewidziane a art. 118 k.c. gdyż nie jest to zaległość podatkowa zakreślona terminem 5-letnim, jakby chciała tą sprawę widzieć Poczta Polska i KRRiTV.

 

Wygląda na to że Jerzy Nowakowski ma rację, gdyż do procesu jako czynnik społeczny przystąpili nie tylko “Niepokonani” ale też Polski Związek Emerytów i Rencistów ze sztabami swoich prawników.

 

 

Jeśli tak, to po prawomocnym rozstrzygnięciu kikadziesiąt tysięcy polskich obywateli otrzyma oręż do obrony przed bezprawiem.

 

 

Najśmieszniejsze jest to, że do kłopotów tych ludzi, a także problemów jakie będzie miała KRRiTV zobowiązana być może do zwrotu milionów złotych przyczynił się sam Premier RP Donald Tusk wzywający w 2008 roku do zaprzestania płacenia abonamentu (kto wie, może dlatego że sam nie płacił i bał się windykatorów), oraz stojący mężnie na straży Konstytucji RP Trybunał Konstytucyjny, który w swoim wyroku z dnia 16 marca 2010 uznał że co prawda były poważne uchybienia ustawowe dotyczące wymagalności abonamentu ale egzekucja zaległości jest dopuszczalna i możliwa z punktu widzenia obowiązującego prawa (sic!).

 

 

Na marginesie zwracam uwagę wszystkim dłużnikom abonamentowym, że niezależnie od ostatecznego rozstrzygnięcia – bo nikt nie zna wyroków boskich i rozgrzanych sądów polskich – że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uchwałą Nr 391/2012 z dnia 30 października 2012 roku postanowiła, iż przesłanką do umorzenia zaległości w opłatach abonamentowych jest w szczególności dochód przypadający na jedną osobę w gospodarstwie domowym, który nie przekracza:

1. 55,5% minimalnego wynagrodzenia za pracę brutto w gospodarstwie wieloosobowym (888,00 zł w 2013r.)

2. 74% minimalnego wynagrodzenia za pracę brutto w gospodarstwie jednoosobowym (1.184,00 zł w 2013r.)

A reszta może wnioskować o rozłożenie na raty.

 

 

Ludzkie państwo prawda?

 

Wszak mogliby nałożyć jeszcze rozliczenie się z obowiązku oglądania programów Tomasza Lisa.

 

 

ŁŁ

 

1. Istotne: artykuł Jerzego Nowakowskiego na http://www.niepokonani2012.pl/ w zakładce NEWS

2. Dokumenty do ściągnięcia, w tym petycje do samych autorów zamieszania:

abonament1

 

 

Abonament2

 

 

KRRiTV str. 1

 

 

KRRiTV str. 2

 

 

KRRiTV str.3

 

 

AbonamentDworak

 

 

abonamentTusk

 

 

abonament - zawieszenie

 

KRRiTV o raty

 

 

 

Napisane przez:

Kontakt: tomekparol@yahoo.pl

Tomasz Parol - Redaktor Naczelny Trzeciego Obiegu, bloger Łażący Łazarz, prawnik antykorporacyjny, zawodowy negocjator, miłośnik piwa z przyjaciółmi, członek MENSA od 1992 r. Jeśli mój tekst Ci się podoba, lub jakiś inny z tego portalu to go WYKOP albo polub na facebooku. Jeśli chcesz zostać dziennikarzem obywatelskim z legitymacją prasową napisz do nas: redakcja@3obieg.pl

 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

Ilość komentarzy: 40 dla artykułu "Wyłudzanie abonamentu RTV na masową skalę?"

  1. Tomasz Parol Tomasz Parol pisze:

    Spróbujemy dokładnie ustalić ile obywatel Donald Tusk jest winien KRRiTV ;-)

    • FanDaVinci FanDaVinci pisze:

      ŁŁ, jesteś pewien, że Donald T. ksywa Oskar nie płaci abonamentu?
      pewna pani, chyba minister nie w polskim rządzie, za płacenie za zakupy służbową kartą , podała się do dymisji, z Oskarem nie ma analogii, ten człowiek jest genetycznym kłamcą, jeżeli to prawda, ktoś powinien złożyć zawiadomienie do tych urzędów, które ścigają głównie jego wyborców, bo to wielu przekonało do oddania na kłamcę głosu.

      Wg mnie, abonament, jak już powinien być scedowany na zleceniodawców i nadawców reklam, z tego abonamentu Polacy by mieli narodową TV, bez reklam, pod ich kontrolą.

  2. kanton pisze:

    Jeżeli premier Tusk nie płaci abonamentu radiowo -telewizyjnego winien ponieść karę finansowa. Skoro mamy takie prawo . No chyba że jest gdzies napisane , że premierzy RP nie płacą abonamentu.
    Panie Tomku , pytanie prywatne. Gdzieś na początku lat dziewiędziesiątych w dawnej TV
    był program o stowarzyszeniu MENSA. W tym programie był młody czlowiek z dużą czupryną na głowie. Były pytania do niego i takie tam inne rzeczy…
    Ja wówczas dowiedzialem się co to jest MENSA. A ten pan to kto…:-). Pozdrawiam.

  3. Jacek Jacek pisze:

    A ja mam pytanie. Na jakiej podstawie prywatne firmy jakimi są Polskie Radio i TVP są dotowane przez państwo zprzymusowego abonamentu? Wystarczy wejść na stronę Polskiego Radia i w “Celach” czytamy: “Zgodnie ze statutem Polskiego Radia SA celem działania spółki jest …” czyli Polska Radio jest spółka akcyjną. To samo z TVP. Wchodzimy na stronę TVP i przechodzimy do organów spółki, co już sugeruje, że nie jest to przedsiębiorstwo państwowe, i czytamy: “Organy Telewizji Polskiej SA”, czyli znowu jest to spółka akcyjna. Dlaczego wybrane spółki akcyjne mają być dotowane przez społeczeństwo i to pod przymusem? Cyfrowy Polsat też jest spółką akcyjną i on za niedługo też pewnie będzie domagał się jakiejś dotacji państwowej. A potem to już pójdzie i Orlen będzie domagał się abonamentu i KGHM i inne spółki akcyjne również.

    • Tomasz Parol Tomasz Parol pisze:

      Ale przecież nie o tym jest dyskusja. Też jestem przeciwko abonamentowi, tu chodzi o zupełnie inny problem, że po raz kolejny państwo bezprawnie łupi swoich obywateli sięgając w pierwszej kolejności do kieszeni najbiedniejszych a premier tego państwa jest ponad prawem. W praworządnym kraju to by wystarczyło do jego dymisji, w mniej praworządnym poleciałby na pierwszych wyborach, a u nas nikt się tym nie przejmuje. Ot norma.

  4. Panie ludzki, coś pan znowu tego Lisa się uczepił?…….problem z abonamentami znany od dawna…..Kurcze czyżbyś chciał szanownego i bardzo przystojnego p. Lisa skrycie i sprytnie wyeliminować jako medialną konkurencję?…….No nie może to być Kaśki komentarz w większym formacie…..brak odzewu czyli Mensa palce zablokowała nie poruszają się po klawiaturze!

  5. Eryk pisze:

    Łajzy z TVN !!!
    http://www.wykop.pl/link/1638122/stolica-polski-wlasnoscia-tvn-u/

    Nowy Kolonko – Świetny odcinek !!!
    http://www.youtube.com/watch?v=KpItuOjYz8Q

    Prawda o ZUS i OFE
    http://www.youtube.com/watch?v=8duXqmTdWjk

    ZASADY – To nie jest takie trudne!
    http://www.youtube.com/watch?v=ivXg_eLjRNw

    Czego chcą Polacy – bolesna prawda
    http://www.youtube.com/watch?v=B6vvk7IpqxE

    Żebrowski i Płużański o “Paszkwilu Wyborczej”
    http://www.youtube.com/watch?v=7G-af6gfqGU

    Żebrowski o podmianie elit
    http://www.youtube.com/watch?v=PNG7RL_uQhU

  6. Drodzy moi pamiętacie historię biblijną gdzie Salomon rozsadzał sprawę dwóch matek rozpaczliwie walczących o dziecko i co się okazało?

  7. Robert pisze:

    Dobrze wykombinowali… Namawiamy do nieplacenia (zdobywajac poparcie), a potem sie sciagnie, pewnie jeszcze z odsetkami…

    Fajne w tej ustawie jest to, ze niby jestesmy zwolnieni, ale placic trzeba, gdy sie tego faktu nie zglosilo…

    • Tomasz Parol Tomasz Parol pisze:

      w Polsce ogólnie jest przyzwolenie państwowe na łupienie obywatelni, może być bezkarne byle się urzednik pod tym podpisał. Taka nowoczesna forma bakszyszu.

  8. Leszek pisze:

    Witam

    W moim przypadku Poczta-Polska chce mnie OKRAŚĆ na około 1000zł POPRZEZ ZAWYŻENIE MOICH (SPŁACONYCH) ZALEGŁOŚCI. Niestety wszelkie próby wyjaśnienia (telefoniczna, e-mailowa, poprzez formularze na stronach WWW oraz listowna) trwające już blisko miesiąc czasu nie przyniosły żadnego skutku. Chętnie podzielę się szczegółami z zainteresowanymi

  9. Ewa pisze:

    Mój przypadek jest jeszcze inny, żądają zapłacenia abonamentu RTV za mieszkanie pod innym adresem, pod którym nigdy nie byłam zameldowana. W 2006 roku odkupiłam mieszkanie od teścia, który był zwolniony z płacenia abonamentu, wystarczy przecież zarejestrowany jeden odbiornik w gospodarstwie domowym,więc swój wyrejestrowałam , niestety PP SA nie posiada w swoim systemie dowodu na wyrejestrowanie przeze mnie odbiornika, a teść który płacił abonament przez ponad 40 lat nie figuruje w ich rejestrze
    I co wy na to?

    • psurvbm pisze:

      Niestety nie posiadanie dowodu na wyrejestrowanie odbiornika to powszechna praktyka i ode mnie również próbowali wyłudzić 1600zł z tego tytułu. Blisko 2 miesiące trwało wyjaśnianie spraw przez tych nieudaczników, że jest inaczej.

  10. psurvbm pisze:

    Witam

    Jeśli ktoś ma czas a Poczta-Polska zaszła mu za skórę mogę paluszkiem pokazać, w którym dokładnie miejscu popełniają przestępstwo z tyt. art 286 KK (wprowadzanie w błąd w celu osiągnięcia korzyści majątkowej).

    Kontakt pod: psurvbm@jadamspam.pl

  11. Marek pisze:

    Ja też dostałem tytuły egzekucji za lata 2008 – 2012. A teraz ” do wiadomości” pismo od Naczelnika Urzędu Sk. (jako organu egzekucyjnego) adresowane do Urzędu Sk. (jako dłużnika – ten sam adres), w którym wzywa go aby nie “uiszczał” mi (czyli “zobowiązanemu) zwrotu za vat, tylko przekazał organowi egzekucyjnemu na pokrycie należności (abonament RTV). To co robić.? Czy mogę przepisać pozew p. J. Nowakowskiego i złożyć w sądzie? Czy będzie jakiś pozew zbiorowy?

  12. Artur pisze:

    Jakie praktyki stosuje Poczta Polska?

    1. wysyła nakaz zapłaty nie za miesiąc, nie za rok, lecz za 5 lat – bo takie przedawnienie w postępowaniu administracyjnym chociaż kodeks cywilny przedawnia opłaty okresowe po 3 latach.

    2. Wszędzie się mówi o opłatach i ich wysokości, lecz nie mówi się kto jest zwolniony i na jakich
    zasadach.

    3. A NAJWAŻNIEJSZE, jeżeli jako bezrobotny lub inwalida czy rencieta myślimy, że jesteśmy zwolnieni z opłat ustawowo – to jesteśmy w błędzie.

    4. ZWOLNIENI JESTEŚMY dopiero po złożeniu na poczcie pisma o zwolnienie z dokumentami
    uprawniającymi do tego zwolnienia, po miesiącu od tego faktu – lub po prostu wyrejestrowując
    odbiornik, tak że niedopełniając tego obowiązku – naliczą nam zaległy abonament.

    5. Nie płacimy za odbiornik lecz za sygnał, czy to z kablówki, czy komputera. W kolejce czeka
    nowelizacja opłaty za sygnał – 10 zł miesięcznie.

  13. Kasia pisze:

    Mojej mamie 76 -letniej wdowie-rencistce przyszło wezwanie do zapłaty na kwotę prawie 1400 zł, bardzo się denerwuje bo podane przez KRRIT podstawy do umorzenia są delikatnie mówiąc bestialskie.
    Jeżeli dochód w gospodarstwie jednoosobym przekracza ok 1100 zł to nie ma podstaw do umorzenia. Mama ma troszke więcej z uwagi na dodatek pielęgnacyjny po 75 r.ż. i kombatancki. Pomimo “przekroczenia” dochodu żyje bardzo skromnie, ponieważ mieszka sama, robi wszystkie opłaty samodzielnie dodatkowo z racji różnych schorzeń musi kupić leki. Z renty nie zostaje prawie nic co miesiąc, jeśli zabiorą jej ze świadczenia jakiekolwiek pieniądze to będzie porażka. Obecnie i tak przepłaciła to zdrowiem, bardzo się zdenerwowała jak listonosz przyniósł jej wezwanie do zapłaty wystawione przez PP.
    Jeśli ktoś miał podobny problem, błagam o pomoc co mam zrobić,Chętnie bym mamie pomogła finansowo ale sama zostałam z córką w trgicznej sytuacji po śmierci mojego męża. Bardzo proszę o sugestie, nie daję już rady udźwignąć tego, co zgotowało mi Państwo. Przykro mówić ale mój Tata młody powstaniec warszawski nie walczyl o taki kraj… Straszne. Z góry dziękuję za wszelką pomoc od ludzi dobrej woli.

  14. AJ pisze:

    Ciekawy jest wzmiankowany na początku przypadek p. Jerzego Nowakowskiego z Ostrołęki, tyle tylko, że… wszystko to opisane po dziennikarsku czyli… bez konkretów! Gdzie czego szukać nie dowiemy się raczej z w/w skanów. Potrzebne byłyby raczej konkretne adresy www, teksty, wzory pism ewentualnie. Takie jak wzory pism błagalnych do KRRiTV publikowane na róznych stronach www różnych redakcji, czasopism, dzienników, … . A tak znnowu się ludzie poroozpisują, jak to źle, niedobrze i że wlaczyli za kraj a teraz to i takie tam. A maszynka pobierająca od ludzi pieniądze nadal dzialac będzie…

  15. ,,wieśc rodzinna niesie ze : Dziadek zastanawiał się czy spuścić się na kamień – czy spłodzić Donalda Ryżego..!! NO NIESTETY …widzicie sami co postanowił.. eeech..

  16. Gosia pisze:

    Ja też mam ten problem ale u mnie zobowiązanie zaa pięć lat wynosi przeszło 1800 zł ja nie wiem skąd tyle i już komornik z mojej renty w tym miesiącu mi zabrał 211 zł i z zeznania podatkowego w którym miałam zwrot za rehabilitację 460 zł a muszę powiedzieć że rentę miałam tylko do marca tego roku w sumie 717 zł i tak w jednym miesiącu mi zabrali 460 plus 211 zł tj razem 671 zł czy to nie jest obłęd? Jestem osobą jeszcze młodą ale od 9 lat choruję bo mając 48 lat dostałam udar mózgu i do tej pory nie chodzę bo mam sparaliżowaną stopę i muszę się leczyć rehabilitacje i mam trombofilię tj, problemy z krzepliwością krwi stwierdzone genetycznie czyli do końca mego życia na lekarstwach i badaniach krwi. I proszę powiedzieć co ja mam biedna zrobić a teraz też akurat dostałam sanatorium w Kołobrzegu żeby się trochę usprawnić ale musiałam za nie część zapłacić z dojazdem około 600 zł i tak liczyłam na ten zwrot podatku a tu nic zabrali podatek zabrali 211 zł z renty 717 zł i co mi zostało 500 zł i jak zapłacić za sanatorium i jak dalej później żyć z czego??? nawet na lekarstwa nie będzie bo już o jedzeniu to nie powiem 0000 jedzenia 000 opłat co ja mam zrobić wobec takich faszystów? proszę o pomoc!!!! wołam o pomoc!!!!

  17. Marek pisze:

    imie i nazwisko
    Ul…………………
    00- 000 WARSZAWA
    Indyw.nr.indent.0000000
    Znak:0000000000
    POCZTA POLSKA S.A.
    CENTROM OBSŁUGI FINANSOWEJ
    Sekcja Obsługi i Dystrybucji
    Szanowne Centrum Obsługi Finansowej – Sekcja Obsługi i Dystrybucji ja Janina K…o przypisanym mi przez Was numerze indentyfikacyjnym /nr wpisac /odpowiadając na ponowne Wasze wezwanie z dn.19.02.2014 r. do zapłaty, oświadczam co następuje:
    Powołując się na akty prawne: ustawę z dnia 21kwietnia 2005 roku o opłatach abonamentowych {Dz.U.Nr.85.poz728 wraz z póżn. zm.] i Rozporządzenie Ministra Administracji i cyfryzacji z dnia 17grudnia 2013r. w sprawie warunków i trybu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych {Dz.U.z 2013r.poz.1676} wzywacie mnie do zapłaty abonamentu, uprzejmie proszę przeczytać Kodeks Spółek prawa handlowego, który stanowi, że abonament jako forma rozliczenia finansowego jest możliwy jeżeli obie strony umowy cywilno-prawnej zaakceptują jej warunki i dojdzie do zawarcia takiej umowy. Z Pocztą Polską S.A. czy też wspomnianą przez Was Krajową Radą Radiofonii i Telewizji nie podpisywałam żadnej umowy, która zobligowała by mnie do płacenia. Jedynie na podstawie podpisanej prze zemnie takiej umowy można wystąpić do drugiej strony o wypełnienie swojego umownego zobowiązania.
    Ponad to nadmieniam, że od 7 grudnia 2011 pobieranie opłaty radiowo-telewizyjnej kwestionuje Komisja Europejska. System finansowania Telewizji Polskiej jest bowiem niezgodny z unijnym prawem (albo reklama albo abonament!). Komisja Europejska poinformowała, że pobieranie abonamentu radiowo-telewizyjnego przez publiczną Krajową Radę Radiofonii i Telewizji stoi w sprzeczności z prawem europejskim. Oświadczenie takie przekazała Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zaznaczyła w nim, że dalsze, nieuzasadnione łamanie przepisów może mieć poważne konsekwencje. Do tego stopnia, że KE może nakazać KRRiT zwrot wszystkich środków pozyskanych z abonamentu. Dodam, że prawo unijne jest prawem nadrzędnym nad prawem polskim. Jeżeli rząd polski nie dostosuje się do nakazów, będzie można domagać się również odszkodowania za szantaż!
    1.Finansowanie spółek z powszechnych danin jest niedozwoloną pomocą publiczną, niezgodną z prawem polskim i unijnym.
    2. Poczta Polska nie ma prawa ścigać za nie zapłacony abonament, bo też jest spółką handlową. Równie dobrze można by powierzyć te obowiązki sieci Biedronka.
    3. Poczta Polska nie ma prawa do wystawiania tytułów egzekucyjnych (odkąd przestała być “urzędem pocztowym” stając się Pocztą Polską Spółka Akcyjna). Aby ściągnąć “dług” za abonament, musi tak jak każdy podmiot gospodarczy wystąpić do sądu i wykazać, że dług jest wymagalny, a następnie z wyrokiem do komornika.
    Będziemy Państwu zakładać sprawy w Sądach..
    Warto przypomnieć wypowiedż Donalda Tuska na temat obowiązkowego abonamentu telewizyjnego – maj 2008 r. – cytat – “To wyjątkowo obłudny system. Chciałbym powiedzieć, że nie spoczniemy dopóty, dopóki nie zmienimy tego wyjątkowo obłudnego systemu narzucania haraczu Polakom szczególnie niezamożnym po to, by nieliczna grupa ludzi mogła korzystać z tego materialnie w sposób nieuzasadniony, poza jakąkolwiek kontrolą, i żeby niektórzy najbardziej ambitni politycy wykorzystywali te media publiczne we własnym interesie”. To ten sam Donald Tusk który obecnie jest premierem PO.
    Jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpiszę ze mną stosowna umowę, to będę zobligowana do płacenia.
    Z poważaniem imie i nazwisko

    • Ania pisze:

      Marek, czy jeżeli wyśle do Poczty załączone przez Ciebie pismo zostanę zwolniona z zaległych płatności? Czy komuś już na to odpowiedzieli? Rozumiem że do KRRiT również należy wysłać stosowne pismo. Czy odrazu pisać o przedawnieniu? Jeżeli opłata jest za 2009-2014 to nadal należy zapłacić za min ostatnie 3 lata czyli 2011-2014 ?( inny artykul mówi o tym ze to jest 3 a nie 5 lat) . Wszyscy piszą że to bezprawne ale co robić pisać te wypociny i zobaczymy co odpiszą????

  18. Nielot pisze:

    A tu artykuł jak zmusić Pocztę by odstąpiła od swojego roszczenia za rzekomo zaległy abonament ;-)

    http://wyborcza.biz/biznes/1,136681,15686668,_DZ___Zaleglego_abonamentu_RTV_placic_nie_trzeba_.html?biznes=plock#BoxBizTxt

  19. Ewelina pisze:

    czy to nie nazbyt odważne nazywać wyroki sądów polskich wyrokami Boga?

  20. lili pisze:

    NIEZAPŁACONE NALEŻNOŚCI podatkowe przedawniają się po pięciu latach, z tym że okres ten liczy się do końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności. Jeśli np. abonament mieliśmy płacić od stycznia 2009 r., przedawnienie nastąpi dopiero z końcem 2014 r. NIE PRAWDA nie zgadzam się jak od 1 stycznia 2009 DO GRUDNIA 2014 to jeśli dobrze liczę to jest to okres 6 ( SZEŚCIU ) lat, 2009, 2010,2011, 2012,2013, 2014. Mam racje czy się mylę proszę napiszcie. pięć lat minęło 2013r bo liczy się od 1stycznia do 31grudia jako rok lub od 1 stycznia2009-1 stycznia2010, to i tak 2 stycznia 2014 mija PIĘĆ LAT. Co o tym sądzicie napiszcie .

  21. Mikiciuk64 pisze:

    Masz rację: 5 lat to 60 miesięcy.Od stycznia 2009-60 miesięcy to grudzień 2013r.-dobrze liczysz.Jednocześnie 31-12-2013r. jest koniec roku kalendarzowego.Jeżeli ktoś tego nie rozumie powinien powtórzyć lekcje matematyki na poziomie podstawowym.

    • Anonim pisze:

      Niestety nie macie racji. Okres przedawnienia w tym konkretnym przypadku należy zacząć liczyć od 1 stycznia 2010 roku, gdyż termin płatności za 2009 r. niezależnie od miesiąca, mija 31 grudnia tegoż roku (okres ten liczy się do końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności). Czyli zobowiązania za 2009r. przedawnią się z dniem 1 stycznia 2015r. (2010-2014 = 5 lat).
      Pozdrawiam

      • Michał pisze:

        lili i Mikiciuk64 nie macie racji. Zgadzam się z Anonimem. Można się w tym pogubić więc przedstawie na prostym przykładzie.
        “…okres ten liczy się do końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności.”
        Zaległość z 2009r więc termin płatności upłynął 31.12.2009, jeśli przedawnienie było by po:
        1 roku – to następuje po 31.12.2010
        2 latach – po 31.12.2011
        3 latach – po 31.12.2012
        4 latach – po 31.12.2013
        5 latach – po 31.12.2014

        Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć ale jeśli jest 5 lat, to przedawnienie następuje z dniem 01.01.2015

  22. Ini pisze:

    SORRY,małe sprostowanie.
    Dotyczy komentarza j.w.
    Napisałeś:
    Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć ale jeśli jest 5 lat, to przedawnienie następuje z dniem
    01.01.2015.
    Powinno być:
    Zaległość od 2009 r i przedawnienie po pięciu latach,przedawnia się z końcem 2004 r.

  23. anna pisze:

    Jeśli zobowiązania za 2009r. przedawnią się z dniem 1 stycznia 2015r to oznacza, że nie trzeba płacić abonamentu tylko za 2009 rok czy także za cały okres tych 5 lat?
    Przedawnieniu ulegają wtedy roszczenia za tylko ten 2009 rok a za 2010-2014 dalej trzeba płacić? Bo wtedy zdaje się Poczta Polska mogłaby żądać zaległych opłat od roku 2010 i ponownie wysyłać do nas upomnienia.
    czy jednak mylę się w swoim rozumowaniu

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz