Artykuły redakcyjne
Like

Silny cios w „Gazetę Wyborczą” i inne gazety

27/12/2015
493 Wyświetlenia
5 Komentarze
1 minut czytania
Silny cios w „Gazetę Wyborczą” i inne gazety

Ministerstwo Skarbu Państwa poinformowało, że spółki z udziałem Skarbu Państwa oraz inne resorty ministerialne nie będą publikować komunikatów i ogłoszeń w prasie ogólnopolskiej. W praktyce oznacza to silny cios w Agorę, której flagowy okręt, czyli „Gazeta Wyborcza”, była do tej pory istnym biuletynem rządowych komunikatów oraz ogłoszeń wykupywanych przez spółki Skarbu Państwa.

0


Ministerstwo Skarbu Państwa przygotowało przepisy, które znoszą obowiązek publikowania komunikatów i ogłoszeń państwowych spółek w tzw. prasie ogólnopolskiej (w praktyce sporą ich część publikowano w „Gazecie Wyborczej”). Zamiast tego komunikaty i ogłoszenia mają być umieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie resortu Skarbu Państwa i na stronach internetowych spółek. Szacowane oszczędności w skali roku to ok. 6 do 8 milionów złotych.

W kontekście powyższego warto przypomnieć, że w latach 2010-2014 ministerstwa w rządzie Tuska wydały na reklamę, ogłoszenia i komunikaty w prasie ponad 23 mln zł. Najwięcej, bo prawie 5 mln zł, zgarnęła Agora, czyli wydawca „Gazety Wyborczej”. Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazła się spółka Gremi Bussines Communication, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”, która zainkasowała 3,5 mln zł. Trzecie miejsce zajął Axel Springer, który wydaje m.in. dziennik „Fakt” oraz tygodnik „Newsweek”. Niemiecko-szwajcarski koncern medialny zainkasował z tego tytułu 3,2 mln zł.

Źródło: Niewygodne.info.pl

Inne zapisy autora:

0

Wiadomosci 3obieg.pl
Wiadomosci 3obieg.pl

Napisz do nas jeśli w Twoim otoczeniu dzieje się coś, co wymaga interwencji dziennikarskiej redakcja@3obieg.pl

1314 publikacje
11 komentarze
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
334816