Bez kategorii
Like

Samoloty TU154M uznano wbrew MAK za niebezpieczne !

21/04/2011
391 Wyświetlenia
0 Komentarze
5 minut czytania
no-cover

Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) zaleciła przewoźnikom w Rosji wycofanie z eksploatacji z dniem 1 lipca 2011 roku samolotów Tu-154M, jeśli producent tych maszyn nie poprawi ich konstrukcji.

0


W 2010 roku doszło do pięciu poważnych wypadków z udziałem Tu-154M. Cztery takie maszyny rozbiły się w Rosji, a jedna – w Iranie.

 Najpoważniejsza  natomiast była katastrofa polskiego samolotu rządowego pod Smoleńskiem, w której zginęło 96 osób, w tym prezydent RP Lech Kaczyński i jego małżonka Maria.

Oleg Pantieliejew, redaktor naczelny agencji Awiaport, ocenił, że zalecenie to może sprawić, iż dalsze użytkowanie samolotów Tu-154M okaże się nieopłacalne.

– Rosawiacja rekomenduje liniom lotniczym, by od lipca 2011 roku wstrzymały eksploatację samolotów Tu-154M, jeśli ich konstrukcja nie zostanie poprawiona – oświadczył szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Aleksandr Nieradźko.

Jak dodał, Rosawiacja postawiła dodatkowe wymagania przed konstruktorami i producentami tego typu maszyn, ci jednak nie wprowadzali żadnych zmian. Jako przykład szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego wymienił często ulegający awariom system zasilania w Tu-154M.

– Analiza przyczyn lotniczych wypadków i incydentów z samolotami zaprojektowanymi w ZSRR, do których doszło w ostatnich latach, wywołuje poważne zaniepokojenie. Dotyczy to zwłaszcza Tu-154M – oznajmił Nieradźko.

Warto się skupić na aspekcie ujawnionych awarii systemu zasilania i zestawić ten fakt z zatajeniem przez MAK w scenografie pierwszej kopii zapisu czarnych skrzynek faktu, że dowódca polskiego TU154M wydał w dniu 10.04.2010 rozkaz : „odchodzimy” , ale samolot nie zareagował.

Piloci na pewno uruchomili odpowiednie systemy sterowania, aby ratować pasażerów i cały samolot, jednak jeśli system zasilania był wadliwy, to mogła być dostarczona do w silników niewystarczająca ilość paliwa do wzniesienia samolotu i dlatego zamiast unieść się w górę, runął na ziemię.

W tym kontekście zapewnienia szefowej MAK, że przyczyną katastrofy nie były wady techniczne samolotu TU154M stają się niezwykle mało wiarygodne.

Fakt, że rok po katastrofie Rosyjska  Federalna Agencja Transportu Lotniczego zaleca wycofanie z użytku samolotów TU154M już od 1 lipca 2011 roku mimo zachwytów nad niezawodnością tych maszyn ze strony MAK świadczy, że Rosja nie chce aby jej obywatele umierali w następnych ewentualnych katastrofach, gdyż lata u nich jeszcze aż 85 samolotów tego typu ! 

Chciałbym przypomnieć, że już niejednokrotnie pisałem na Newsweek’ u, a potem na Nowym Ekranie że warto dokładniej zbadać, czy jednym z powodów tragedii pod Smoleńskiem w dniu 10.04.2010 roku mogły być wady ukryte rosyjskiego samolotu . Przypominam poniżej tytuły tych artykułów :

Syberyjski trop wad ukrytych samolotów Tu 154 !

 Autor: Rajmund Pollak

 Data dodania wpisu: 2 stycznia 2011  18:31 

Tagi: , , , , , ,

Polscy piloci Tu154 trwali przy sterach aż do śmierci !

 Autor: Rajmund Pollak

Data dodania wpisu: 6 grudnia 2010  10:01

Tagi: , , , , , ,

Rekonstrukcja TU 154 ze szczątków jest jedyną drogą do poznania prawdy o 10.04.2010 roku.

Autor: Rajmund Pollak

Data dodania wpisu: 11 stycznia 2011  12:43

Tagi: , , , , , ,

Na Newsweek,u byłem ostro atakowany przez wszelakich „pseudoekspertów” za te artykuły, bo obalały one teorie MAK o niezawodności tych samolotów, a tu okazuje się w końcu, że nie kto inny jak Federalna Agencja Transportu Lotniczego potwierdziła moje hipotezy poprzez zalecenie wycofania wszystkich TU154M z eksploatacji i ujawnienie, że już od dawna Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego zalecała modernicacje samolotów TU154M, których jednak producent nie wykonał.

 

 Rajmund Pollak

0

ODWAGAcywilna

Slowa sa piekne, ale licza sie czyny, które ida za slowami. Mysl jest bronia, ale mysl niewypowiedziana, tylko zludzeniem. Warto posiadac odwage cywilna do wypowiadania opinii przeciwnych stereotypom i warto plynac pod prad jak pstragi

337 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758