Bez kategorii
Like

Rzeź pociągów na Śląsku

21/02/2012
400 Wyświetlenia
0 Komentarze
3 minut czytania
no-cover

Ze śląskich torów znikną 83 pociągi regionalne. Wstrzymanie kursowania pociągów nastąpi w dwóch etapach: pierwszy od 1 marca, drugi od 1 czerwca 2012 roku.

0


W pierwszym terminie skasowana zostanie większość pociągów – aż 67. Od 1 marca znikną 22 pociągi relacji Bytom – Gliwice, dziewięć relacji Częstochowa – Lubliniec, 20 pociągów z Rybnika w kierunku Pszczyny (do Czechowic Dziedzic, Bielska Białej, Chałupek, Wodzisławia Śląskiego i samej Pszczyny) i powrotnych, jeden pociąg z Bielska Białej do Katowic i trzy relacji Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała, 10 pociągów łączących Czechowice – Dziedzice z Katowicami, Cieszynem i Zebrzydowicami oraz 2 relacji Częstochowa – Koniecpol.

Oprócz 67 wymienionych powyżej pociągów, 32 pociągi będą mieć zmienione relacje oraz terminy kursowania. Zmiany dotyczą odcinków: Oświęcim – Dankowice – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice – Cieszyn, Katowice – Bielsko Biała – Zwardoń, Katowice – Rybnik – Chałupki/Racibórz, Rybnik – Bielsko Biała, Chałupki – Racibórz – Kędzierzyn Koźle, Częstochowa – Lubliniec – Opole, Katowice – Tarnowskie Góry – Kalety – Lubliniec oraz Gliwice – Pyskowice – Kotulin (Opole).

Ze szczegółami zmian w rozkładzie jazdy można zapoznać się tutaj.

Od początku czerwca nastąpi likwidacja kolejnych pociągów. Pięć zniknie z odcinka Gliwice – Opole, sześć z odcinka Częstochowa – Opole, a pięć z odcinka Katowice – Rybnik – Chałupki/Racibórz.

Pociągi do odwołania z rozkładu jazdy wyznaczył Urząd Marszałkowski, który zamawia przewozy. Urzędnicy tłumaczą, że zrobili co mogli, i podnieśli przewoźnikowi – Przewozom Regionalnym – dopłatę z 90 milionów złotych zapisanych w umowie wieloletniej do 120 milionów. Tymczasem przewoźnik stwierdził, że to za mało. Za utrzymanie połączeń chce 138 milionów złotych.

Przewozy Regionalne są tak horendalnie drogie, że trudno w ogóle to pojąć. To jest worek bez dna. Wchłoną każdą kwotę i będzie ona za mała. To przerażające. Wszyscy wiedzą o ogromnym przeroście zatrudnia. Niemniej próba ograniczenia zatrudnienia napotyka na niesłychany opór – komentowała decyzję o skasowaniu połączeń rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Aleksandra Marzyńska.

Źródło: Przewozy Regionalne, Rynek Kolejowy

0

infokolej http://infokolej.pl

Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl

288 publikacje
3 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758