Bez kategorii
Like

Katastrofa kolejowa na Śląsku i opłakany stan PKP. Kto winien?

04/03/2012
586 Wyświetlenia
0 Komentarze
17 minut czytania
no-cover

Za katastrofalny stan kolei w Polsce, i nie tylko kolei, odpowiedzialne są wszystkie rządy po 1989 roku – rządy łajdaków i bydlaków. Jaka jest wina wszystkich rządów po 1989 roku? Wymienię:

0


źródło – mój blog wordpress:
http://kefir2010.wordpress.com/

—-

-kasę z zarobków kolei przeznaczano na.. budowę autostrad, których do dziś nie ma, a te, co są, są w katastrofalnym stanie (te nowo wybudowane także).
-kolej podzielono na kilkanaście spółek: inter city, przewozy regionalne, KS, KD, SKM, KW, KM, PLK, PKP Cargo, PKP Energetyka, i inne. Skutkuje to katastrofalnym marnotrawieniem środków na kolej, rządami krewnych i znajomych królika, czyli gangów kolejowych rodzinek.
-nie modernizowano kolei przez lata. To skandal i ewidentne narażanie nas na śmierć, że po torach jeżdżą pociągi pamiętające czasy 60-te XX wieku. Zaś są w Polsce tory, na których pociąg może się poruszać z prędkością.. 10 kilometrów na godzinę lub mniej, gdyż tory są tak bardzo zdezelowane, nie remontowane od lat 20-tych XX wieku.
-nawet jeśli kolej modernizowano, robiono to w opłakany sposób i za późno. W tzw parkach dostawczych pod Warszawą, Poznaniem, stoi kilkadziesiąt nowiutkich składów, stoi tam już ładnych kilka lat i niszczeje. Wszystko ze względu na skomplikowane procedury.
-zdezelowany jest sprzęt do komunikacji między dróżnikami a maszynistami. Posługują się oni przedpotopową technologią, na falach radiowych. W krajach Zachodu pociągi są zabezpieczane przez skomplikowane systemy komputerowe. U nas wdrożenie takich systemów to budowa infrastruktury od zera – i wydatek dziesiątek miliardów złotych. System komputerowy dopiero testowano, właśnie na pechowym odcinku.
-tragiczne wyszkolenie dróżników, picie alkoholu w czasie pracy – sam byłem świadkiem, jak odurzona alkoholem lub narkotykami kontrolerka biletów groziła pasażerowi. W 2010 roku pociąg o mało nie uległ podobnej katastrofie, gdyż pijany w sztok maszynista pędził z prędkością 130 km / h po torach. Maszyniści są źle opłacani, są przemęczeni, narażeni na duży stres w czasie pracy.

-w przypadku katastrofy pod Zawierciem / Szczekocinem, remontowany był jeden odcinek torów, z tego powodu ruch na drugim odcinku odbywał się wahadłowo. Typowa sytuacja – na jednym odcinku torów znalazły się dwa pociągi naraz. Być może zawiodła komunikacja między dróżnikami a maszynistami.
-co istotne: jeden z pociągów pasażerskich był ciągnięty przez lokomotywę ET-22, czyli lokomotywę towarową. Lokomotywy towarowe są przystosowane do mniejszych prędkości ( max ok 125 km / h, lokomotywy pasażerskie do ok 160), i do bardzo dużego ciężaru. Jednak w Polsce z powodu zdezelowania sprzętu i braków nowych lokomotyw, “byki” towarowe (ET-22) podczepia się pod składy pasażerskie. Efektem tego jest to, że taka lokomotywa towarowa ciągnąca lekki skład pasażerski częściej się wykoleja, nawet sama z siebie, przy prawidłowej eksploatacji.
Często robi tak przewoźnik przewozy regionalne. Jest to tajemnica skrywana przed pasażerami. Teraz także media milczą na ten temat, choć mogło to mieć wpływ na przebieg katastrofy. Lista złomu kolejowego – aby uzmysłowić Wam fakt jak bardzo zdezelowany jest kolejowy sprzęt, powiem, że PKP posiada tylko siedem (!) lokomotyw wyprodukowanych w XXI wieku, i nieco więcej (!) wyprodukowanych w latach 90-tych XX wieku. Sprzęt jaki posiada PKP i infrastruktura, są zagrożeniem dla zdrowia i życia ludzi.
-w Warszawie, 3 marca 2012 odbywały się.. manewry antyterrorystyczne. Przed 11 września 2001 roku w USA też odbywały się wielkie manewry antyterrorystyczne. W 2003 przed zamachem w Hiszpanii – też. No i przed zamachem w Londynie w 2005 i w wypadku wielu innych.. Nie chcę nic sugerować, ale jest to zastanawiające.
-w dodatku, premier Donald Tusk przybyły na miejsce katastrofy, nawołuje do zaprzestania spekulacji, jaka była przyczyna katastrofy. Dlaczego niby mamy nie spekulować? Skoro takie słowa wypowiada sam Tusk, to trzeba się nad nimi głębiej zastanowić.

Politycy – winni zaniedbań i błędnych decyzji – zapłacicie za to!

Komentarze:

cyt. “W Polsat News – przed momentem dowiedzieliśmy się, że na tym odcinku testowano właśnie system zalecany przez Unię Europejską, tzw Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS). System ma zapewniać “bezpieczną” kontrolę jazdy pociągów. Tu są szczegóły n.t. tego bezpiecznego systemu:
http://www.utk.gov.pl/palm/pl/11/213/Europejski_System_Zarzadzania_Ruchem_Kolejowym_ERTMS.html
Warto śledzić na bieżąco doniesienia mediów, gdyż raczej nie są one cenzurowane. Informacje te już mogą się więcej nie pojawić. Warto by się dowiedzieć komu Komisja Europejska powierzyła zaprojektowanie systemu.”

cyt. “Bzdura ruch na liniach kolejowych jest zawsze prawostronny. Ruch lewostronny występuje okresowo w przypadku robót torowych lub awarii składu pociągowego albo zerwania sieci. Mowa jest wtedy o jeździe po torze niewłaściwym. Ruch taki jest szczególnie obserwowany na rozkaz pisemny z najbliższej nastawni. Trzeba tu jednak wspomnieć, iż uwagi na oszczędności finansowe szereg nastawni na szlakach zostało przez PKP zlikwidowanych. Nie powoduje to oczywiście poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów.”

cyt. “Zastanawia mnie jedno. Kiedy dzieje się katastrofa każda para rąk do pomocy jest potrzebna. Każdy strażak, policjant czy lekarz.
I wtedy właśnie, kiedy zasobów jest zbyt mało na miejsce katastrofy jadą oficjele. Oficjele przez których iluś tam policjantów będzie oddelegowanych do obstawy, zamknięte zostaną chwilowo drogi (a przecież wiele osób biorących udział w akcji czy do niej jadących nie porusza się pojazdami uprzywilejowanymi), na miejscu pojawi się wiele zbytecznych osób (BOR, dziennikarze), wydane zostaną znacznie pieniądze na podróż premiera, ministrów czy innych osób.
Te zasoby zużyte dla politycznego marketingu spowodują, że komuś nie da się na czas pomóc, że czyjaś rodzina nie dostanie na czas opieki psychologa, że ktoś po prostu dłużej nie będzie wiedział czy jego bliscy żyją.
Czy to nie jest skandal?”

cyt. “W pretensjach do rządu chodzi o mianowanie kolesi na stanowiska kierownicze na kolei i dzielenie PKP na spółki i spółeczki . Koleją zarządzają ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o pracy na koleii w radach nadzorczych zasiadają krewni polityków tylko po to by brac kasę Prezesi czy dyrektorzy w większości nie są w stanie podjąć naj proszej decyzji To rząd doprowadza do rosnącej lawinowo biurokracji która hamuje czasami uniemożliwia podejmowanie logicznych decyzji. W ostatrnich latach zwiekszyła się ilość dyrektorów i aut służbowych coraz nowszych służących do odwożenia i przywożenia PANÓW DYREKTORÓW z domu i do domu Zato brak jest małych furgonetek które dowoziły by materiały do napraw i utrzymania urządzen i pomieszczeń służbowych różnych posterunków.

cyt. “Tak. Nie trzeba armii, broni pancernej – wystarczyło dać Polsce paru geniuszy – big finansistów.. a oni jechali równo – niewidzialna ręka rynku, przewaga własności prywatnej nad społeczną.. małe spółki są bardziej wydajne.. i po dwudziestu latach mamy skutki tej dywersji ekonomicznej! Nie ma dziedziny – która nie była dotknięta demagogią geniuszy.. a kolej? Przed wojną można było zegarki regulować wg. kursów takiego ‘samowarka”.. a dziś? Mamy setki spółek.. na majątku byłego PKP.. zgraje prezesów i vice.. tabuny związkowców różnej maści.. i ogólna ..kicha. to się chyba nazywa tak nieładnie.. agonia?”

cyt. “Na liniach kolejowych przystosowanych do ruchu dwukierunkowego po jednym torze , od kilkunastu lat zniesiono obowiązek sygnalizacji lewym światłem czerwonym informującym inne pojazdy i ludzi pracujących na torach, że ten pociąg jedzie po lewym torze w kierunku poruszania się. Wielu maszynistów nie stosowało tego sygnału ponieważ przepisy nie nakazywały używania go. To jedno czerwone światło zapalone zawsze podczas jazdy po lewym torze przyśpiesza reakcję jadącego z przeciwka. Szczególnie w trudnych warunkach widzialności (deszcz, śnieg, mgła , ciemność nocy) może zmniejszyć skutki katastrofy .Wcześniejsza reakcja nawet o jedną sekundę może być zbawienna. Jestem na emeryturze dwa lata. Zawsze to stosowałem, czasem śmiano się z tego. Polecam stosowanie tego sygnału młodym maszynistom wbrew przepisom.”

cyt. “Jestem z wykształcenia ekonomistą, transportowcem, kilka pokoleń kolejarzy w rodzinie.. i kilkanaście lat po studiach związany z PKP i jej spółkami (choć kilka lat już poza branżą).. ale takiego chaosu informacyjnego jaki słyszę w tvn24 a będącego wynikiem w większości wypowiedziami różnych tzw. rzeczników i oficieli nigdy nie pamietam.. coś niebywałego.. I nie przeraża mnie to że liczby się wszystkim mieszają co chwilę.. rozumiem – taki czas lepiej gadać co bądź by zaistnieć.. Jestem załamany, ze na miejsce wypadku.. ma udać się jeden i drugi oficiel, kilku prezesów i setki rzeczników.. PO CO ONI TAM? Przeszkadzać, czy robić sobie zdjęcia pamiątkowe.. przecież o ratowaniu zdrowia i życia.. nie mają w/w większości zielonego pojęcia

cyt. “Pamiętajmy,ze od pewnego czasu wykańcza się celowo polskie koleje,żeby według znanego scenariusza sprzedać je potem za dwa złote i pięćdziesiąt groszy NIEMCOM. A krew masz na rękach nie od dzisiaj Tusku. Będziesz musiał ją oddać.”

cyt. ” Ile jeszcze ofiar będziemy musieli opłakiwać, aby naród się przebudził, a lemingi otworzyły oczy?
Omawiając wczorajsze tragiczne w skutkach zderzenie dwóch pociągów nie można nie zadać sobie pytania ile jeszcze ludzi będzie musiało zgiąć, abyśmy mogli raz na zawsze, bez litości i w sposób najbardziej radykalny z możliwych zniszczyć obóz zdrajców i niekompetentnych debili i oddać władzę w ręce ludzi nastawionych patriotycznie?
Ile jeszcze ofiar będziemy musieli opłakiwać, aby naród się przebudził, a lemingi otworzyły oczy?
Wczorajsza katastrofa kolejowa nie jest przecież żadnym wyjątkiem w funkcjonowaniu Polski rządzonej przez Tuska, to jest jedynie logiczny efekt burdelu, w który ten człowiek i jego szajka zamienia nasz kraj. Pamiętacie jeszcze chaos jaki nastąpił podczas rutynowej zmiany rozkładu jazdy pociągów bo minister Grabarczyk nawsadzał na najważniejsze stanowiska na kolei swoich kolesiów?

A oddanie do użytku niebezpiecznego Stadionu Narodowego i przemilczane śmierci robotników podczas jego budowy? A pękające autostrady? Możemy tylko czekać aż i w tych miejscach zacznie dochodzić do tragedii, zaczną ginąć ludzie.
I nie oszukujmy się, wtedy też usłyszymy, że przecież polskie państwo zdało egzamin, a tak w ogólne to za ten cały burdel nie wolno krytykować Tuska, bo wtedy “wiadomo kto” może powrócić do władzy. No i oczywiście będzie festiwal hipokryzji o “zaniedbaniach wszystkich poprzednich rządów”.
A rozmontowanie systemu zarządzania i budowy wałów przeciwpowodziowych przez ekipę Tuska? Ile jeszcze razy zobaczymy “phłemieła” w kryzysowej kurteczce z rozbrajającą szczerością tłumaczącego ofiarom powodzi że nie mają wałów, bo sobie wybrali kiepskich samorządowców?

—-

Potrzeba współczucia i modlitwy do Boga, za tych co zginęli, nie będąc przygotowanym na śmierć. Modlę się za tych, którzy ratują ludzkie życie, czasami narażając swoje własne. Niech ta noc będzie spokojna dla rannych, ich rodzin, ludzi, którzy przeżywają tragedię.
Nie mam współczucia dla tych, którzy na przestrzeni lat zawinili tej tragedii. Wiem, ze skazany zostanie jakiś podrzędny kolejarz, maszynista bądź dróżnik. Winnych zmian systemowych prawdopodobnie nie dosięgnie sprawiedliwość.

0

Kefir2010

"rok 2001: "Ludzkosc zrozumie przeslanie filmu Matrix dopiero za 20 lat" "Im mniej czlowiek wie, tym latwiej mu zyc. wiedza daje wolnosc, ale unieszczesliwia" - to dlatego iluzje kosztuja tak wiele."

81 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758