Bez kategorii
Like

Zostałem zupełnie zaskoczony! (Uwaga! Bardzo trudny tekst!)

16/01/2008
891 Wyświetlenia
1 Komentarze
58 minut czytania
no-cover

Byłem pewien, że moja poprawka do wpisu {~Sz} (który użył słowa „ubezpieczyć się” zamiast „leczyć się”) spotka się z aprobatą {~Sz}. Tymczasem zobaczyłem komentarz (podpisany {~Sz} — chyba rzeczywiście autorstwa {~Sz}) – będący (proszę porównać!) na nieco inny temat. Natomiast temat ten jest sam w sobie ciekawy. Oto więc komentarz {~Sz}: „Stanowczo protestuję, p.Januszu, odnośnie ubezpieczeń! Ubezpieczenie jest kontraktem, opiera się na szacunku ryzyka (z rozkładem prawdopodobieństwa). Przedmiotem kontraktu jest pokrycie ewentualnych szkód wynikłych ze zdarzeń losowych. Ubezpieczeniem jest też reasekuracja (na zasadzie wzajemności; taka komuna – ale sprawnie działa, jeśli są wysokie sankcje za zaniedbanie i próby wyłudzeń). Absolutnie nie można zabronić komukolwiek zawierania takich umów! Idąc w góry możemy umówić się z partnerami, że w razie gdy któryś […]

0


Byłem pewien, że moja poprawka do
wpisu {~Sz} (który użył słowa „ubezpieczyć się”
zamiast „leczyć się”) spotka się z aprobatą {~Sz}.

Tymczasem zobaczyłem komentarz
(podpisany {~Sz} — chyba rzeczywiście autorstwa {~Sz}) – będący (proszę porównać!) na nieco inny temat. Natomiast temat ten
jest sam w sobie ciekawy. Oto więc komentarz {~Sz}:

Stanowczo protestuję, p.Januszu,
odnośnie ubezpieczeń! Ubezpieczenie jest kontraktem, opiera się na
szacunku ryzyka (z rozkładem prawdopodobieństwa). Przedmiotem
kontraktu jest pokrycie ewentualnych szkód wynikłych ze
zdarzeń losowych. Ubezpieczeniem jest też reasekuracja (na zasadzie
wzajemności; taka komuna – ale sprawnie działa, jeśli są wysokie
sankcje za zaniedbanie i próby wyłudzeń).

Absolutnie nie można zabronić
komukolwiek zawierania takich umów! Idąc w góry możemy
umówić się z partnerami, że w razie gdy któryś z nas
odpadnie od ściany pokryjemy koszty akcji ratunkowej, ponieważ
żaden z nas nie jest w stanie samodzielnie za to zapłacić. Ale
jeśli ryzyko jest niskie, a koszty akcji wysokie, trzeba wciągnąć
w to wielu ludzi. Aby nie zachęcać do brawury, wystarczy poziom
odszkodowania ustalić na np. 80% szkód – wtedy opłaca się
dbać o siebie i swoje mienie.

Stąd biorą się ubezpieczenia; ot,
dobrowolna umowa między podmiotami. To pełnia kapitalizmu!

Otóż — proszę sprawdzić —
we wczorajszym wpisie nigdzie nie napisałem, że chcę zabraniać
ubezpieczeń dobrowolnych!!
Stąd nie rozumiem „protestu” Jako
liberał zabraniać nie będę — popatrzymy jednak na sprawę
oczyma konserwatysty.

Ubezpieczenie — jak słusznie
zauważył {~Sz} — jest hazardem. Niektórzy konserwatyści
nie są od tego, by zakazać hazardu — czyli gry, w której
wypłata zależy tylko od zdarzenia losowego. Ubezpieczenie jest
jednak hazardem szczególnym…

Jeśli gram na ruletce, lot kulki ode
mnie nie zależy. Inaczej ze wspinaczką górską. Jak {~Sz}
zapewne wie, jedną z reguł alpinizmu jest: „Nie wolno nawet
pomyśleć, że może się odpaść od ściany!
” (bo wtedy pewno
się odpadnie…)

Otóż zawarcie umowy
ubezpieczenia jest przyjęciem do podświadomości przyjęciem możliwości, że może
się odpaść!

Zawieranie takich umów jest więc
dla zawierających niekorzystne — i część konserwatystów
jest skłonna ich zakazać. Przykład podany przez {~Sz} jest
pozornie łatwy do przyjęcia — gdyż kolega taternik
kolegów-taterników nie będzie oszukiwał. Jednak jeśli
choć jeden zawierając umowę ubezpieczenia zwiększył szansę na
odpadnięcie od skały, to naraził interesy całej grupy. Stąd
sprzeciw konserwatystów.

W innych przypadkach jest znacznie
gorzej. Zawarcie ubezpieczenia sprzyja nie tylko oszustwom (85%
odszkodowań za samochody jest zawyżanych — choć firmy BARDZO
starają się zapobiedz wyłudzeniom!) i marnotrawstwu — ale i
zwykłej niedbałości. Jeśli samochód jest ubezpieczony, to
mniej troszczę się o jego pilnowanie — co polepsza sytuację
złodziei…

To może się konserwatyście nie
podobać.

{~Sz} zresztą to zauważa, gdyż
asekuruje się pisząc „Aby nie zachęcać do brawury, wystarczy
poziom odszkodowania ustalić na np. 80% szkód – wtedy opłaca
się dbać o siebie i swoje mienie
”. Jednak, jeśli ubezpieczenia
polegające na wypłacaniu tylko 80% wartości są — zdaniem {~Sz}
— lepsze od takich, przy których wypłaca się 100% – to
może jeszcze lepsze są takie, gdzie wypłaca się 60%? A jeszcze
lepsze takie, w których wypłaca się 40%? A jeszcze lepsze
takie, w których wypłaca się 20%? A jeszcze lepsze takie, w
których nie wypłaca się nic — biorąc za to zerową
składkę?

Proponuję {~Sz} by to przemyślał…

Ja jestem liberałem i dobrowolnych
ubezpieczeń bym nie zakazywał (nb. polecam tu moją książkę —
na pewno najlepsze na świecie kompendium na ten temat – pt.
Niebezpieczne ubezpieczenia”). Natomiast nie poszedłbym na
wspinaczkę z facetem, który się ubezpieczył! Ten, kto na
takie eskapady chodzi, sam sobie jest winien — więc liberałowi
nie przeszkadza, że odpadnie od ściany (pociągnięty przez kumpla)
lub będzie płacił; to jego i ich sprawa. Nie moja.

Nie od rzeczy dodać — na
zakończenie, choć temat jest b.obszerny — że istnienie
ubezpieczeń powoduje, iż firmy ubezpieczeniowe szerzą psychozę
strachu
(wyolbrzymiając szanse przypadków o niskim ryzyku
— lub wyolbrzymiając ich skutki) co fatalnie wpływa na młode
pokolenie. Gdy ja chodziłem do szkoły powszechnie obowiązywało
hasło: „Kto nie ryzykuje — ten nie je!”.

Dziś rządzi hasło: „Przezorny
zawsze ubezpieczony
”. Młodzi ludzie, jeszcze nie opuściwszy
szkoły, już mają na plecach ten garb.

Jestem liberałem — ale te argumenty
konserwatystów radzę potraktować poważnie!

Komentarze:

1

~mario1212
2008-01-16 23:56

Nie musisz się chwalić swoim IQ…

~lol
2008-01-17 00:00

czm

~mario1212
2008-01-17 00:04

No właśnie, takie wpisy "1" są na poziomie inteligencji …
… zbliżonym do "1"…

~lol
2008-01-17 00:09

CAŁA PRAWDA O JKM !!! JKM ( kryptonim operacyjny …
… niejakiego Jeana Richarda du Corvin de Mikkelieu ) to pospolity hebrajski socjalista, w dodatku wielki mistrz masońskiej loży Wielkiego Wschodu w Tel – Awiwie ! Jego …

~APAD
2008-01-17 00:30

Panie Januszu, proszę poinformować czytelników o …
… głosowaniu na Pański blog – http://www.blogroku.pl/kategoria_glosuj.html?catId=21 Głosowanie jest sprawiedliwe w dodatku dochód z niego przeznaczony na szytny cel.

~szteffańcio
2008-01-17 01:09

Ot, proszę! Trafiłem na piękny esej p. Korwina-Mikke – "O …
… sprzecznościach liberalizmu i konserwatyzmu na przykładzie ubezpieczeń". Liberalny konserwatyzm doznał sporego uszczerbku. Czyżby przesilenie w ewolucji …

~PHILIP
2008-01-17 07:46

Tak czytam i szukam tego "trudnego tekstu" (to chyba chwyt …
… marketingowy). Panie, co Pan dzis tluczesz, to juz glowa boli! Po pierwsze, gdyby ubezpieczenie mialo byc lepsze, gdy opiewa na 0%, to zacznijmy od tego, ze to …

~Polak
2008-01-17 09:09

http://lowcawyksztalciuchow.blog.onet.pl/ Zapraszam do …
… odreagowania nabrzmiałych frustracji!

~Jarek ogareK
2008-01-17 09:17

http://tiny.pl/p866 <== Blog  liberała,  wroga  PO

~Jarek ogareK
2008-01-17 09:43

kiedy następny v-siurek, chciałbym się pośmiać bo nowych …
… odcinków BennyHilla nie ma.

~Leopold
2008-01-17 10:03

Damn…bez sensu. Każdy kto idzie sobie w góry czy siada …
… za kółkiem może nawet sam policzyc jaka jest szansa, że będzie miał wypadek. To, że ktoś się ubezpiecza oznacza tylko, że jest swiadomy ryzyka i zabezpiecza się …

~Bogo
2008-01-17 11:19

Zapomniałbym dodać http://my.oprera.com/bogulo

~http://my.oprer…2008-01-17 12:22

UBezpieczmy się od polityki na kolanach WW! Watykan i …
… Washingtonu; James Blond – radzi Sikorski na 4 paszporty – na razie!

l00sik@op.pl
2008-01-17 18:29

Blog Janusza Palikota najPOpularniejszy w POlsce. Chwała …
… POtędze Palikota !

~
2008-01-17 09:20

Naprawdę można się przyczepić do wielu rzeczy w tym …
… wpisie, jednak od tego co Pan tu wytyka to już głowa boli. Po pierwsze gratuluję spostrzegawczości, że 0% to nie było by ubezpieczenie. Nawet dziecko by do tego …

~Div037
2008-01-17 11:38

Nie rozumiem absolutnie tej dyskusji, przecie istnieją …
… dobrowolne ubezpieczenia i rynek reguluje się sam przez konkurencje. Jeden daje 80% to inny da 85%. Nikt nie będzie oferował ubezpieczenia które wypłaca 60% z …

~Ozi
2008-01-17 14:21

No i? Można ciągnąć dalej… nie tylko od składki i …
… wypłacanej kwoty, ale też warunków umowy, wypłacalności przedsiębiorstwa, itd. I co z tego, skoro Korwin nagle zaprzeczył swoim własnym wolnorynkowym zapędom?

~Polak
2008-01-17 17:17

A jednak za trudny ten tekst dla tow. Polaka. Zdaje mu …
… się, że jak zrozumiał jedno zdanie, to powinien to nie tylko światu obwieścić, lecz nade wszystko zgłosić "veto". Nam "liberum veto" nie przeszkadza, ale te …

~JWP
2008-01-17 18:50

Mianowicie? Rozjaśnij proszę, gdzie się mylę.

~Polak
2008-01-17 23:03

Jak widać był za trudny!!!

~FJS
2008-01-17 23:29

Panie Mikke – obawiam się, że spora część liberałów …
… czytających tego bloga, to liberałowie utylitarystyczni, czyli tacy, którzy popierają gospodarkę kapitalistyczną do momentu, aż zostanie wymyślony inny, bardziej …

~TROLL
2008-01-17 09:11

Panie Januszu, jeżeli pisze pan o tym, że wiara jest …
… dobra, a ateiści, którzy obierają ludziom wiarę są źli to proszę odnieść się do tego: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80281,4776845.html

~Kk
2008-01-17 01:22

Ja się odniosę: wierutna bzdura. Jak zwykle w wybiórczej.

~Tomi
2008-01-17 07:05

Takie są skutki dawania Czarnym "niepodległości"…

~JKM
2008-01-17 21:29

czm

~mario1212
2008-01-17 00:04

Załóżmy ktoś ma firmę transportową. Pewien procent towarów …
… ulega uszkodzeniu, a pewien procent przejazdów kończy się wypadkiem. Wiążą się z tym koszty, które możne ponieść firma, ale może też się ubezpieczyć. A jeśli …

~wx
2008-01-17 00:09

Poziom odszkodowania na poziomie 80% może być lepszy od …
… 100% bo, jak {~Sz} napisał, wtedy opłaca się dbać o siebie i swoje mienia bo tracąc ję odzyskam tylko jego częśc. Nie mogę się jednak zgodzić, że z tego od razu …

~Miszel
2008-01-17 00:35

To rozumowanie ze jesli 80% jest lepsze niż 100% itd jest …
… bledne z innego powodu – wynika z niego, że kontrakt ktory wyplaca w razie wypadku -20% (minus dwadziescia procent – a wiec kaze jeszcze doplacac w wyniku …

~slavuss
2008-01-17 20:36

Pracuję w dużej firmie transportowej i ten temat jest mi …
… bliski. Powiem tak: kierowcy płacą z własnej kieszeni jeśli spowodują szkodę drobną (np. rozbicie świateł, zderzaka w skutek nieostrożnego cofania itp.) Efekt: …

~Bolek – agent
2008-01-17 00:42

w wiekszych firmach, z duza flota samochodow, ciezarowek …
… oplaca w ogole sie nie ubezpieczac poniewaz koszt tego ubezpieczenia jest wiekszy niz wziecie w leasing nowego pojazdu w przypadku kasacji obecnie posiadanego.

~xyz
2008-01-17 05:53

Jeśli okaże się że bardziej opłaca się ubezpieczyć to …
… ubezpieczyciel albo zbankrutuje albo podwyższy stawkę tak aby się nie opłacało.

~Maveus
2008-01-17 13:04

Moze sie tak zdarzyc tylko wyjatkowo. Ubezpieczyciel …
… bowiem tak ustala stawki, zeby bilans pobieranych skladek ubezp. i wyplacanych odszkodowan dawal mu znaczay ZYSK. Oznacza to, ze przecietny ubezpieczony znacznie …

~Juliusz
2008-01-17 15:23

jest ryzyko, jest zabawa

~jerry
2008-01-17 01:01

2

~2
2008-01-16 23:58

Panie JKM, co Pan sadzi o tym: http://tiny.pl/p8mf Polecam …
… wszystkim, prosze obejrzec – pouczajace (link do google video)

~Knight
2008-01-17 00:33

A co w tym wpisie jest trudnego ?

~JanJ
2008-01-17 00:00

Właśnie.

~Maciej
2008-01-17 08:26

3ci

~ale to głupie 😀
2008-01-17 00:01

UBEZPIECZENIA są dobre tylko dla kobiet i złodziei

~122
2008-01-17 00:03

Panie Januszu, a co z obecną sytuacją? Wszystko wskazuje …
… na to, że służba zdrowia dąży do jak najgwałtowniejszego bankructwa aby zmniejszyć (świadomie bądź nie) wartość placówek, co stanowi znakomitą okazję dla …

~mikemayday
2008-01-17 00:04

Panie Januszu Jaki jest Pana stosunek do Waldemara Łysiaka …
… i Jego poglądów? Czy nadal jest Pana ulubionym pisarzem? (jak Go Pan nazwał w jednym ze swoich artykułów)

~ToMasz
2008-01-17 00:05

Łysiak ma natomiast na temat JKM dość jednoznaczne zdanie:)

~xeen
2008-01-17 09:13

Łysiak ma takie zdanie na temat wszystkich, którzy się z …
… nim nie zgadzają.

~egon
2008-01-17 10:09

co jest jak najbardziej zrozumiałe – jeśli moje …
… rozumowanie jest porawne to ktoś kto ma inne zdanie musi być matołkiem.

~JL
2008-01-17 17:20

Ubezpieczenie rentowe- znam człowieka, który opuźnia …
… leczenie uciążliwej, aczkolwiek niegroźnej dla życia dolegliwości bo kombinacja: obecnie renta do emerytury jest korzystniejsza dlań od kombinacji: operacja- lepszy …

~abe
2008-01-17 00:07

To nic, znam czlowieka, ktory nigdy w zyciu nie pracowal …
… (ma alergie! ALERGIE!), zyje z renty, mieszka w domu jednorodzinnym, jedzi dobrym samochodem, cale dnie spedza na…swoich hobby. Solidarnie sie na niego …

~Sz.
2008-01-17 00:53

najwyraźniej ma alergię na pracę

~yagy
2008-01-17 23:15

No właśnie raz konserwatysta raz liberał denerwujące troche

viperek@vp.pl
2008-01-17 00:08

Ależ zakaz ubezpieczeń też może być uzasadniony …
… liberalnie! Przecież może być to DYLEMAT WIĘŹNIA. A więc sytuacja, w której ingerencja państwa jest KORZYSTNA! Jeśli wszyscy wierzą w "ubezpieczenia" to nawet Wolnym …

~jjj
2008-01-17 00:14

Jeśli dobrze to rozumiem (choć w dylemacie więznia żadna …
… ingerencja nie jest potrzebna): czego miałaby dotyczyć strategia kooperacji i niekooperacji? Koperacji – nie ubezpieczamy się, niekooperacji – ubezpieczamy się? …

~Sz.
2008-01-17 00:51

Dlaczego niby dobrowolne ubezpieczenia mają spowalniać …
… gospodarkę? Wszak ubezpieczalnia zebrane z ludzi składki (w części, która nie idzie natychmiast na wypłatę bieżących odszkodowań) inwestuje w gospodarkę właśnie… …

~JMP
2008-01-17 01:01

Sam sobie odpowiedziałeś! Zauważyłeś, że przedsiębiorstwa …
… nieubezpieczone rozwijają się szybciej. M.in. z powodu zmniejszonych kosztów. A te, co upadną – to jeszcze lepiej, bo znaczy to że były najpewniej słabe, więc …

~jjj
2008-01-17 01:41

Przedsiębiorstwa nieubezpieczone rozwijają się szybciej… …
… do momentu wstąpienia jakiejś katastrofy. Wtedy nagle okazuje się, że przedsiębiorstwo ubezpeczone ma przewagę konkurencyjną nad nieubezpieczonym (które często …

~JMP
2008-01-17 07:56

a co z Viedosiurkiem ?

~cc
2008-01-17 00:23

{ ~112} …Ubezpieczenia nie tyle są dobre dla kobiet i …
… złodzieji, co dla socjalistów (Nie zapominajmy,  że "Lepszych stu złodzieji niż jeden socjalista"-JKM)… chyba, że kobieta jest ekschibicjonistką z pewnej …

~Ptasznik Jakub
2008-01-17 00:24

Ja bym się zgodził, że ubezpieczenia miałby sens, gdyby …
… szkoda była zjawiskiem naprawdę losowym, jak rzut kostką do gry. Niestety tak nie jest. Ubezpieczyciele co prawda stosują pewne metody, aby oszacować "szkodowość" …

~Fritz Lang
2008-01-17 00:25

na czm polega trudność tego tekstu?

~delatour
2008-01-17 00:28

Prosze wybaczyć, ale o górach to g…o Pan wie. Jest sporo …
… czynników losowych i niezależnych. Nikt nie chce przecież łamać sobie ręki czy skrecać nogi,ale wypadki się zdarzają wszędzie tam gdzie ponosi się ryzyko. …

~mefisto
2008-01-17 00:30

Wiele jest filmów na youtube o tematyce wspinaczkowej. W …
… tych filmach Ci kolesie co "żywcują" nie odpadają, a kolesie z asekuracją na tych filmach odpadają. Co prawda często wchodzą wyżej, bo dzięki asekuracji nic nie …

~Darwin
2008-01-17 00:57

jesli mówisz np o Danie Osmanie to on już nie żyje (choć, …
… żeby było śmieszniej odpadł skacząc na linie, choć nie było to zastosowanie zgodne z zalecieniami producenta). To co mówisz ospalinowych czekanach to nie ta …

~mefisto
2008-01-17 01:03

&#8222;Nie wolno nawet pomyśleć, że może się odpaść od …
… ściany!&#8221; JKM jak zwykle przyjmuje fałszywe założenie i wyciąga z tego fałszywe, acz zaplanowane z góry wnioski. To co zacytowałem jest kompletną bzdurą.Jest …

~AMX
2008-01-17 02:26

Już w pełni jasne, trochę Pana sprowokowałem uogólniając …
… kategorię dobrowolnych-przymusowych ubezpieczeń (mój paskudny nowy nawyk, żeby w Internecie skracac myśli aż do bełkotu, aj!), ale chyba na dobre wszystkim …

~Sz.
2008-01-17 00:30

Dziękuję za odpowiedź! Sprawę jeszcze przemyślę 🙂

~Sz.
2008-01-17 00:33

Tak się składa, że właśnie otrzymałem Pana książki pocztą …
… (w tym o ubezpieczeniach)!! Znak chyba jakiś… Anegdota z politologii:) Pan doktór powiedział dzisiaj na ćwiczeniach, że najlepiej pieniądze inwestują nie …

~m.jab
2008-01-17 00:34

Ale jaki jest w ogóle sens studiowania czegoś takiego jak …
… politologia? 🙂 Politologią to ja się zajmuje w ramach odpoczynku, czytając gazetę. A do normalnej, dobrze płatnej pracy, to jednak trzeba coś umieć! 🙂

~Fritz Lang
2008-01-17 00:44

Jak to po co? Po to żeby politolog mógł z politologiem …
… podyskutować. To rozwija… politologię.

~Bolek – agent
2008-01-17 01:00

NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK "DOBROWOLNE’ UBEZPIECZENIE. KTO …
… TAKIE GLUPOTY ROZPOWIADA?. ZADANIEM ZAKLADU UBEZPIECZENIOWEGO JEST PRZEKONANIE LUDZI O OBOWIAZKU I "PLUSACH" UBEZPIECZEN. NA "ZACHODZIE" KUPUJAC DOM MUSISZ …

~ubezpieczony
2008-01-17 00:42

tak ,że w razie jakiegoś wypadku lądowali np pod mostem …
… albo w przytułku. Mnie taka perspektywa nie rajcuje. Co do auta – to ja chcę by gość co we mnie wali swoim autem miał OC – inaczej mogę się przez 5 lat nie …

~mefisto
2008-01-17 01:08

Największym szwindlem jest ubezpieczanie dzieł sztuki …
… znajdujących się w muzeach państwowych. Wartość danego dzieła wynika z jego niepowtarzalności. Po co więc muzea ubezpieczają się przed zniszczeniem eksponatów w …

~Bolek – agent
2008-01-17 00:48

Szanowny Panie Januszu, ja się jednak będę upierał, że …
… dobrowolne ubezpieczenia są dobre i potrzebne. Są potrzebne tam, gdzie ewentualna szkoda zagrażałaby egzystencji mojej i mojej rodziny. Przykład – ubezpieczenie …

~JMP
2008-01-17 00:54

Powodzie, pożary i huragany to są zdarzenia od których …
… warto się ubezpieczyć. Kwoty są śmieszne, bo ryzyko jest minimalne.  Oczywiście jeśli wybudowałeś dom na terenie, który co rok jest zalewany to składkę wyliczą Ci …

~Bolek – agent
2008-01-17 01:05

No właśnie dokładnie to napisałem. Za to nie zwrócą. Więc …
… nie ma ryzyka, że zrobię się lekkomyślny "bo mam ubezpieczenie". Niezależnie od ubezpieczenia, na stracie domu tracę. Różnica jest pomiędzy "tracę (prawie) …

~JMP
2008-01-17 08:01

Ubezpieczenie od pożaru to jeszcze mogę zrozumieć, ale jak …
… zrobić trąbę powietrzną?!!

~x
2008-01-17 10:14

Stary dowcip, z taaaką brodą 🙂

~JMP
2008-01-17 11:15

Zaczynam sie zastanawiac, czy Pan JKM na stare lata nie …
… zwariowal! Kiedys nas nawet prosil, zeby to zasygnalizowac w razie podejrzenia, ze zaczyna zaprzeczac wolnemu rynkowi, wolnemu wyborowi. Prosze zobaczyc: "Jednak …

~KW
2008-01-17 01:08

Tu już pan maksymalnie przesadził: Człowiek Panu kawę na …
… ławę wykłada, że ubezpiecza się ktoś, kogo NIE STAĆ na poniesienie kosztów wypadku losowego, a Pan swoje … Rozważania nt. % wys. ubezpieczenia zwieńczone …

~Wychowanie Obyw…2008-01-17 01:10

Człowieku, dlaczego obowiązkowe ubezpieczenie społeczne? …
… Chyba dlatego, że pracujesz w firmie ubezpieczeniowej. Mamy powszechny obowiązkowy ZUS i widać co się dzieje. Mamy DOBROWOLNE ubezpieczenie domów od pożaru, …

~Maciej
2008-01-17 08:37

Bo nie mam ochoty patrzeć jak zdychasz, gdy ci się coś …
… przytrafi. Nie wiem czy do ciebie trafi ten argument, bo zarówno treśc jak pisownia twojego komentarza zdradza prymitywizm.

~Wychowanie Obyw…2008-01-17 16:40

juz widzisz Maciej, dlaczego ubezp. MUSI byc obowiazkowe? …
… bo Wychowanie Obywatelskie"nie ma ochoty patrzeć jak zdychasz, gdy ci się coś przytrafi". no zrozum jego wyrafinowane poczucie estetyki w porownaniu do Twego …

~Metzgerwein
2008-01-17 19:56

Jak nie chce patrzeć jak zdycham jak coś mi się trafi to …
… niech mi zwyczajnie pomoże jak mi się coś trafi. Będzie taniej niż jak będzie płacił za mnie obowiązkowe ubezpieczenie ( zakładam, że jak coś mi sie trafi to nie …

~Maciej
2008-01-18 06:50

Przecież w tytule jest napisane, że to trudny tekst. Czy …
… nie wystarczyło napisać: nic nie zrozumiałem.

~yale
2008-01-17 09:18

To mnie oświeć, "bystrzaku".

~Wychowanie Obyw…2008-01-17 16:34

Przy okazj dywagacij o ubezpieczeniach poruszył Pan bardzo …
… ważny temat , KLUCZOWY dla dalczego rozwoju Liberalizmu w Polsce .Mianowicie ,  wzajemne wykluczanie się konserwatyzmu i liberalizmu. Czy polscy wolnorynkowcy …

~Jasiu
2008-01-17 01:24

Niestety, to rzeczywiscie jest "clou". Bardzo trudne …
… zadanie wziął na swe barki JKM, poszukuje ludzi, którzy mogliby być "pierwszymi" co "cisną kamień". Wyniki poszukiwań narazie marne. Tego problemu nie da się zamieść …

~JWP
2008-01-17 21:39

Panie Januszu , bardzo jestem ciekaw jak ze swojego …
… liberalnego punktu widzenia podchodzi pan do kwestii prowadzenia pojazdów "pod wpływem". Czy karać już za zwiększenie prawdopodobieństwa uszkodzenia siebie i innych w …

~Vliberał
2008-01-17 01:25

podpowiedź. Co zrobić z gościem co idzie ulica pijany i …
… wymachuje nożem? Karac go dopiero jak kogoś zrani czy unieszkodliwić wcześniej.

~mefisto
2008-01-17 01:35

Jasne, najlepiej niech go od razu rozwali działko …
… sprzężone z kamerą policyjnego monitoringu.

~jac
2008-01-17 08:19

85% odszkodowań zawyżonych? Owszem znaczna jest część …
… wyłudzeń, ale właśnie przez nie większość wypłat jest ZANIŻANYCH. Moja rodzina od lat zajmuje się bezgotówkową naprawą powypadkową, i dobrze widzimy jak coraz …

~Pietia
2008-01-17 01:29

Tekst trudny, naprawde nawet czlonkowie 'Epimetheus …
… society’ mogliby miec problemy ze zrozumieniem(pomijam ozcywiscie problemy natury lingwistycznej).

~jedyny_sluszny
2008-01-17 01:40

Bardzo nie lubię Pana metody argumentowania w stylu: "Jak …
… jest dobre 80 % to 60% jest jeszcze lepsze, nie mówiąc już o 40%". Jak czopek pomaga pacjentowi, to dwa pomogą mu jeszcze bardziej, a cztery pomogą mu dwa razy …

~Kangoor
2008-01-17 01:45

Panie Januszu, przeciez skala moze sama sie oberwac w …
… wyniku nieprzewidzanego (zwanego potocznie 'losowym’) ruchu mas ziemskich, wstrzasow tektonicznych, 'zmeczenia materialu’ czy czegokolwiek innego. Moze tez zostac …

~atomasz
2008-01-17 01:46

Panie Januszu, uwaga! Bardzo trudny komentarz do …
… zrozumienia! Czy poszedłby Pan na wspinaczkę z kimś, kto bierze linę, uprząż, haki i całą resztę? Przecież zakładając stanowisko asekuracyjne wpinacz zakłada, że może …

~Hilaria Klinton…2008-01-17 02:21

Może to nie na temat, ale to był PIERWSZORZĘDNY WPIS. Moje …
… gratulacje

~maciej z poznania
2008-01-17 02:50

JAK MATEMATYCZNIE UDOWODNIć KORZYSTNOść UBEZPIECZEń. Wcale …
… 80% ubezpieczenie nie jest gorsze od 20%. Jeżeli wchodzi w grę duża strata, w której nie jesteśmy w stanie pokryć 100% to 80% też pewnie nie pokryjemy, ale z …

~Rochu
2008-01-17 03:03

ERRATA: Drobne błędy rachunkowe, było późno i na szybko …
… liczyłem, żeby w miarę okrągłe liczby wyszły. 1.  Jest  "0,9*sqrt(1000tys)+0,1(640tys)=98  0U, " a ma być "0,9*sqrt(1000tys)+0,1sqrt(640tys)=980U" 2. Jest:  …

~Rochu
2008-01-17 12:47

Jednak, jeśli ubezpieczenia polegające na wypłacaniu tylko …
… 80% wartości są &#8211; zdaniem {~Sz} &#8211; lepsze od takich, przy których wypłaca się 100% – to może jeszcze lepsze są takie, gdzie wypłaca się 60%? A …

~Stan
2008-01-17 03:30

Jeżdżę samochodem od 4 miesięcy i nie mam OC, co zmusza …
… mnie do wytężonej uwagi na drodze. Mam świadomość, że skoro doprowadzę do kolizji, to ponoszę pełną odpowiedzialność za jej skutki. Robię więc wszystko, aby do …

~Liebelust
2008-01-17 04:22

Panie Januszu mam pytanie. Gdy operacja (zlamanie z …
… powiklaniami) kosztuje $100,000 czy powinienem ubezpieczyc sie czy nie. Gdyby to nieszczescie przytrafilo mi sie nie bede w stanie splacic tego przez wiele lat. PS. …

~patriota z Chic…2008-01-17 04:42

NIE! NIE! NIE! tak, można sie ubezpieczyć na 100% za …
… horrendalną składkę, można na 80% za 70% składki, można na 50% za 20% składki głównej, moja sprawa na który wariant się zdecyduję. Zawarcie ubezpieczenia NIE …

che.g@onet.eu
2008-01-17 06:43

To się nawet robi, i nie procentowo, a kwotowo. Nazywa się …
… ubezpieczenie z udziałem własnym. Np udział własny 1000 zł oznacza, że za szkody do 1000 zł niczego ubezpieczenie nie zwróci, a za droższe – odszkodowanie …

~JMP
2008-01-17 11:39

Drogi Panie Januszu! Z jednej strony pisze Pan, że wiara …
… jest "dobra", a z drugiej, że ubezpieczenia są "złe". A czym jest wiara, jeśli nie ubezpieczeniem przed tym, że nie umrzemy na zawsze? Wychodzi sprzeczność. …

~els
2008-01-17 07:19

Wszystko cacy tylko, że słowo hazard, znaczy po angielsku …
… (przede wszystkim) niebezpieczeństwo, ryzyko. Pozdrawiam, Marek Zadrozniak.

~profmiodzio
2008-01-17 07:54

Wyobraźmy sobie taką grę. Rzucamy symetryczną monetą. Jak …
… wypadnie orzeł tracimy stawkę, jak wypadnie reszka wygrywamy POTRÓJNĄ stawkę. Opłaca się grać? Myślę, że większość odpowie, że tak. Wprowadźmy pewną …

~marcin
2008-01-17 08:21

A ciekawe jak wielu byloby chetnych do placenia potrojnie …
… Panie Teoretyku?

sprutygolf
2008-01-17 20:43

30 lat temu jako młody posiadacz samochodu zapłaciłem w …
… PZU autocasco (przezorny zawsze…) Pewnej zimy na auto zleciał mi śnieg na dach i zrobiła się wanna. W PZU powiedzieli mi, że domaganie się odszkodowania mi się …

~yale
2008-01-17 08:27

Bardzo dobry wpis.  Kiedy w Rosji wprowadzono obowiazkowe …
… ubezpieczenia komunikacyjne to strasznie wzrosla liczba wypadkow…

~prezydentlibii
2008-01-17 08:30

"Jednak, jeśli ubezpieczenia polegające na wypłacaniu …
… tylko 80% wartości są &#8211; zdaniem {~Sz} &#8211; lepsze od takich, przy których wypłaca się 100% – to może jeszcze lepsze są takie, gdzie wypłaca się 60%? A …

~jasio
2008-01-17 08:30

Są jednak gry losowe (w życiu, także gospodarczym), kiedy …
… nie mamy wpływu na rozkład kart. Jeżeli płacimy 1 mln zł za wejście do gry i gdy wypadnie szóstka na kostce wygrywamy dziesięć mln, to gra ma całkiem przyzwoitą …

~JAM
2008-01-17 08:41

Na swoją grę chce Pan wziąć pieniądze z ubezpieczenia, ale …
… Ci co dali te pieniądze też w to samo grają, więc po co się ubezpieczać ? Wystarczy grać. Tak jak w kasynie jedynym wygranym jest krupier.

~yale
2008-01-17 09:00

Wykupienie ubezpieczenia to w zasadzie zakup pewnego …
… "towaru" – towarem jest "możliwość odegrania się".

~marcin
2008-01-17 09:08

Tak, ale nie zachwalajmy towaru, który jest z zasady zły. …
… No i nie zmuszajmy do zakupu.

~yale
2008-01-17 09:22

Szanowny yale, wybacz ale nie rozumiem co to znaczy …
… "towar, który jest z zasady zły".

~marcin
2008-01-17 09:33

Towar z zasady zły to na przykład petarda, alkohol, …
… papierosy, narkotyki, pornografia, i te bardziej skomplikowane jak broń, pojazdy mechaniczne, akcje, kredyty, polisy ubezpieczeniowe itd. Mimo iż znajdują się w …

~yale
2008-01-17 12:59

Nieważne prawa jazdy – problem dla osób z wadą wzroku  …
… "Metro": Masz wadę wzroku i jesteś kierowcą? Sprawdź swoje prawo jazdy. Jeśli nie ma na nim informacji, że powinieneś jeździć w okularach lub soczewkach, twój …

~bAbcia Q
2008-01-17 08:50

No właśnie,muszę dopilnować….

~ja…
2008-01-17 08:52

Gdyby ktoś przedstawił rachunek obliczania składki …
… ubezpieczeniowej, a więc głównie szacowania ryzyka + tzw koszty własne to nikt by nie miał wątpliwości czy warto się ubezpieczać. Warto ale firmie ubezpieczeniowej. …

~yale
2008-01-17 09:03

Wiele osób żeruje na strachu, ludzkiej niewiedzy i …
… nieumiejętności liczenia. Np. ochroniarze żerują na strachu a lekarze na ludzkiej niewiedzy. Firma ubezpieczeniowa nie powinna sprzedawać (rozdawać) swych produktów za …

~marcin
2008-01-17 10:22

Zgadzam się z takim punktem widzenia – ale jako klient …
… domagam się przynajmniej podstawowych informacji, a nie regulaminów drobnym maczkiem, spotów reklamowych które niczego nie mówią i występów zadowolonych aktorów …

~yale
2008-01-17 12:44

Przecież otrzymujesz podstawowe informacje tj. ile musisz …
… zapłacić i ile otrzymasz w wyniku zaistnienia szkody. Jeżeli dobrze zrozumiałem to chcesz aby firma ubezpieczeniowa przedstawiła własne wyliczenia dotyczące …

~marcin
2008-01-17 12:58

To moje czepianie bierze się stąd, że jako uczestnik …
… wypadku drogowego dostałem znacznie mniej niż powinienem – ale wiem dlaczego. Bo oprócz mnie dostają jeszcze  inni – bo odszkodowanie wyłudzają. Sprawca dostał tylko …

~yale
2008-01-17 13:15

Tak mniej-więcej żerują, jak szewc żeruje na ludziach, …
… którzy nie mają butów. Przecież nikt Panu/Pani normalnie nie oferuje usług "po kosztach własnych", bo mu się zwyczajnie nie opłaca (przynajmniej nie na dłuższą …

~JMP
2008-01-17 13:15

Nie mam NIC przeciwko ubezpieczeniom dobrowolnym. Ale …
… chciałbym, żeby mnie firma ubezpieczeniowa przekonała, że "produkt" jest uczciwie wyszacowany. Po wielu latach działalności zdobywa się przecież jakieś …

~yale
2008-01-17 13:26

W dobrowolnych ubezpieczeniach, z działającym rynkiem, ma …
… Pan przynajmniej większą szansę, bo się ubezpieczalnie o klienta starać muszą. Przy obowiązkowych gorzej, bo klient i tak przyjdzie, jest zmuszony. Więc odbywa …

~JMP
2008-01-17 13:44

Szanowny Pani, Primo, fakt, że ubezpieczenie 80% bylo by …
… lepsze ( załóżmy, że tak jest ) od 100% nie znaczy, że można z tego wyciągać wniosek, że 79% 45% czy 23,43432432% będą jeszcze lepiej. Nijak nie wynika. Jeśli …

~Siadczyk
2008-01-17 09:10

JKM w Radio Rzeszow  http://tiny.pl/p86k

~AW
2008-01-17 09:13

Sprawdź swój iloraz inteligencji w profesjonalnym teście …
… ułożonym przez przewodniczącego Mensy!   http://www.iq-test.pl/?d=1601

~iq
2008-01-17 09:14

Sprawdź swój iloraz inteligencji w profesjonalnym teście …
… ułożonym przez przewodniczącego Mensy!   http://www.iq-test.pl/?d=1601

~iq
2008-01-17 09:16

Tytułem uzupełnienia, jeszcze sensowniejsze ubezpieczenie …
… wydaje się w sytuacji kiedy osiągam niewielką stopę zysku, mając bardzo niewielką szansę na poniesienie stosunkowo dużej straty. Jeśli mam sobie narzędzie o …

~siadczyk
2008-01-17 09:17

a co z ubezpieczeniem od zdarzen, na ktore nie mamy wplywu …
… – powodz, nowotwór, choroba dziecka? malo kogo stac na pokrycie kosztow powaznego leczenia z wlasnej kieszeni – co sie stanie w braku ubezpieczenia?

~jurysta
2008-01-17 09:23

Bardzo podobnie ma się żecz z małżeństwem. Ja bym nigdy …
… nie wziął za żonę kobiety, która chce podpisać umowę na wypadek rozwodu. Podpisanie takiej umowy powoduje dopuszczenie do siebie myśli o rozwodzie a to czyni …

~hubert
2008-01-17 09:25

Dokladnie tak! A te ponoc nowoczesne, drobiazgowe …
… intercyzy tylko mnie irytuja. Jak nie masz zaufania to sie nie zen/nie wydawaj baranie/oslico!;))

sprutygolf
2008-01-17 16:43

To nie do końca jest tak, jak pan pisze. Ubezpieczenie nie …
… skłania (przynajmniej mnie) do ryzyka. Guzy bolą tak samo. Ubezpieczenie pozwala zapezbieczyć się przed dużym wydatkiem spowodowanym przyczynami losowymi, np. …

~TomKs
2008-01-17 09:26

Dobry tekst, ale bez przesady z tą trudnością 🙂 Z tym …
… skrzywieniem do ubezpieczania wszystkiego to prawda. Ja na studiach ubezpieczenia nie wykupiłem, co wprawia w zdumienie koleżanki i kolegów. "Jak to?" – pytają. …

~BG
2008-01-17 10:01

Ja na studiach kupiłem od następstw nieszczęśliwych …
… wypadków. Tylko 25 zł , a przecież mogłem stracić palce na grafice warsztatowej.

~jac
2008-01-17 17:59

Jak mi ktos ukradnie samochod to dostane ubezpieczenie i …
… sobie nowy kupie. Taka swiadomosc moze faktycznie demoralizowac ale to nie jest to samo w przypadku wspinaczki!!! W gorach sie mysli o swoim zyciu i zdrowiu a …

~LB
2008-01-17 10:23

Apropo hazardu i moralności: różnica między moralnością …
… katolicką a moralnością protestancką ciekawie ilustruje fakt, że w katolicyźmie zabrania się hazardu- bo "co, jeśli przegrasz?" , natomiast u protestantów jest …

~GrzesiekM
2008-01-17 10:52

głupie gadanie … nie boję się żadnej psychozy, a …
… ubezpieczam się z poczucia odpowiedzialności za siebie i innych

~tratata
2008-01-17 11:01

Tu jest jeszcze jedno zagadnienie: otóż nie należy …
… ubezpieczać się w SZPITALU, ale w firmie ubezpieczeniowej. Szpital jest od leczenia, a nie ubezpieczania ludzi. Ubezpieczanie ludzi przez szpitale jest ekonomicznie …

~pm
2008-01-17 11:12

Ludzie o mentalności niewolników mysśą, że albo coś jest …
… nakazane albo zakazane. Nie przyjdzie im do głowy pomysł, że mogą coś zrobić z własnej woli. Pamiętam jak kiedyś powiedziałem znajomym, że nie powinno być nakazu …

~Rom
2008-01-17 11:52

Panie Januszu, niestety nie przekonal mnie pan: tzn …
… częściowo ma pan rację (wyłudzenia, psychoza).Jdąc w góry istnieje jednak ryzyko stricte losowe  nie uzależnione od alpinisty takie jak: niebezpieczeństwo zejścia …

~okigda1
2008-01-17 11:53

Można pokusić się o stwierdzenie, że psychoza jest …
… nieodłącznym elementem wolnego rynku: czy to są ubezpieczalnie, czy firmy produkujące wykrywacze gazu, systemy antywłamaniowe, szczepionki, generalnie we wszystkim, …

~karol
2008-01-17 12:10

Panie Januszu co Pan by zrobił, gdyby uderzył w Pana …
… samochód niszcząc go zupełnie nieubezpieczony kierowca? oczywiście sąd zasądza na Pana rzecz odpowiednią kwotę od sprawcy, jednak jest ona nieściągalna, gdyż sprawca …

~stały czytelnik
2008-01-17 13:02

Jeżeli ktoś nie lubi słowa "UBEZPIECZENIE" to może OC …
… nazywajmy kaucją na pokrycie ewentualnych szkód.

~marcin
2008-01-17 13:15

Oczywiście ubezpieczenia są potrzebne i opłacalne. To nie …
… musi być ubezpieczenie poprzez firmę ubezpieczeniową. Pamiętam, jeszcze paręnaście lat temu w dużej górskiej wsi istniała umowa między właścicielami koni …

~HeS
2008-01-17 13:16

gdy jakiemuś gospodarzowi padło zwierzę, to pozostali …
… robili zrzutkę na zakup nowego.. a zalozyl to zapewne przedstawiciel narodu wybranego ktory zamierzal pomoc pasc chabecie aby bez zbednych kosztow wymienic ja na …

sprutygolf
2008-01-17 16:50

Z tymi taternikami to jakas bzdura. Przeciez nikt nie …
… bedzie mniej ostrozny wiedzac ze ryzykuje trwale kalectwo badz smierc. 100 % pokrytych kosztow leczenia i ratowania nie rekompensuje przeciez bolu i starchu jaki …

~wojtek
2008-01-17 13:25

Mam pytanie ale najpierw cytat: "100 % pokrytych kosztow …
… leczenia i ratowania nie rekompensuje przeciez bolu i starchu jaki wiaze sie upadkiem" –  ile kosztuje ból i strach?

~marcin
2008-01-17 13:44

W tym rzecz ze zaden procent. Dlatego balbym sie …
… odpadniecia bez wzgledu na wysokosc wykupionej polisy. Uwazam za nieprawdziwie twierdzenie, ze ubezpiecznenia zwiekszaja niebezpieczenstwo.

~wojtek
2008-01-17 13:47

no liberal z pana jak w morde szczelił

~malgo
2008-01-17 13:38

liberał z pana jak z koziej d…y trąbka

~malgo
2008-01-17 13:39

Witam Jeden raz wice-p. Pawlak sie zachowal po mesku: …
… http://wiadomosci.onet.pl/1675137,11,item.html I już sie pojawily glosy krytyki pod adresem wicepremiera.  Ech, nic sie w polsce nie zmieni, dopoki nie wyginie to …

~beznadzieja
2008-01-17 13:47

klasyczny przykład kompensacji ryzyka. gdy nie jestem …
… ubezpieczony, to uważam co robie i staram się robić to tak, żeby nie uczynić sobie przy tym krzywdy, gdy się ubezpieczę (=mam świadomość, że "w razie czego" dostane …

~diablinadali
2008-01-17 13:58

Co pan myśli na temat aborcji?

~michal
2008-01-17 14:26

Panstwowa sluzba zdrowia nie! Ubezpieczenie zdrowotnie …
… NIE! Skad wiec brac pieniadze na leczenie. Kazdy bowiem bedzie stary i bedzie potrzebowal leczenia w najmniej dogodnym dla nas czasie. Prosze o wyjasnienie.

~Ciekawy
2008-01-17 14:28

prywatna sluzba zdrowia – tak, dobrowolne ubezpieczenie – …
… tak. odp.: z prywatnego ubezp. prawdopodobne nastepne pytanie: a jak ktos sie nie ubezpieczy? odp.: to nie bedzie ubezpieczony. jak ten, kto nie kupil np. …

~Metzgerwein
2008-01-17 21:17

wystarczy, by panował WOLNY RYNEK bez ingerencji państwa w …
… ubezpieczenia, a wówczas ludzie po pewnym czasie stwierdzą, na co opłaca im się ubezpieczyć, a na co nie – i te firmy, które namawiały do ubezpieczania się …

~Kel`Thuz
2008-01-17 14:34

Komentarz zaległy do wpisu z Pna Bloga z 13 stycznia. …
… Napierw zacytuje odnośne fragmenty: "Oto NCzc.Bronislawa Komorowskiego oskarżono, że w "Oświadczeniu majątkowym" zataił, że wziął z kasy Sejmu pożyczkę (12.000 zł) …

~Juliusz
2008-01-17 14:51

Pisze Pan: "jeśli ubezpieczenia polegające na wypłacaniu …
… tylko 80% wartości są &#8211; zdaniem {~Sz} &#8211; lepsze od takich, przy których wypłaca się 100% – to może jeszcze lepsze są takie, gdzie wypłaca się 60%? …

~Juliusz
2008-01-17 15:14

Jest więcej takich przykładów.  1. Leki – w odpowiedniej …
… dawce pomagaja, gdy damy za dużo szkodzą.  2. Zysk firm, które mają na rynku monopol – zwiekszanie ceny przez pewien czas się opłaca, jednak gdy zwiekszy się za …

~Filip
2008-01-17 20:48

P. Januszu, a będzie Pan w sobotę?

~tosia
2008-01-17 15:30

Co bardziej przebiegle firmy ubezpieczeniowe , dbajac …
… oczywiscie o zdrowie przyszlego klienta zanim dopisza do swojej listy dbajacego o swoje zdrowie delikwenta, wymuszaja na nim wypelnienie  ankiety, z ktorej wyraznie …

~brukselka
2008-01-17 15:52

Tak. Ja nie jestem ubezpieczony od nieszczęśliwych …
… wypadków. Policzyłem po prostu, na ile już PZU mnie okradło i kicham na ich 5oo zł za złamana nogę. Czuję sie człowiekiem wolnym i kropka. Pasów też nie zapinam. …

~Student
2008-01-17 16:04

Stary palant, który za duzo się nakradł

~xxx
2008-01-17 16:18

Zachciało mu się pisac bloga beztalencie

~xxx
2008-01-17 16:19

Tym razem to ja zaprotestuję. W dwóch sprawach: 1. …
… konserwatysta nie jest od tego, by sprawując władzę oceniać korzyści płynące z przyjętego rozwiązania. Celem podstawowym konserwatysty jest cnota i cnota każdego z nas …

~Attyla
2008-01-17 16:22

"Zawieranie takich umów jest więc dla zawierających …
… niekorzystne &#8211; i część konserwatystów jest skłonna ich zakazać." <-  Palenia, obżarstwa, itp. też???????????????????????????

~slime-x.blogspo…2008-01-17 16:35

PYTANIE!!! prosze wyobrazić sobie sytuację: panuje …
… WOLNOŚĆ, każdy na swojej uczciwie zakupionej działce, może wybudować co mu się podoba. I w takim momencie, na osiedlu domków jednorodzinnych, nabywca działki między …

~Calanthe
2008-01-17 16:36

Za zasmradzanie mego prywatnego powietrza bedacego …
… integralnym skladnikiem mej prywatnej posesji zazadam odszkodowania.

sprutygolf
2008-01-17 16:53

z takimi problemami poradzili sobie już Rzymianie

~what?
2008-01-17 17:11

jak oni to zrobili?

~mrok
2008-01-17 19:34

A ile wolności u tych Rzymian było ?!?

~kru
2008-01-17 19:38

okej,. ale gdzie ten problem?

~mrok
2008-01-17 19:35

Ghhhrrr… JKM znowu ma rację.

~slime-x
2008-01-17 16:37

Przepraszam, a co jest trudnego w tym tekście???

~hanys
2008-01-17 17:03

właśnie zagłosowałam na BLOG Pana Mikkego  polecam nie …
… ociągac się i zrobic to samo, tylko 1,22 brutto 🙂    nie jestem żadnym klakierem-tylko szarym czytelnikiem i fanem tego bloga

~ka.
2008-01-17 17:07

Ponieważ ludzie są niedoskonali, to co ludzie tworzą jest …
… też niedoskonałe tj umowy, kontrakty (dlatego są kolejki w sądach), instytucje, organizacje i systemy społeczno gospodarcze (dlatego monarchia absolutna i wolny …

~JL
2008-01-17 17:12

Litości z tym "trudnym tekstem" ;P

~Yngwie
2008-01-17 17:13

Problem z ubezpieczeniami jest taki, że klienci …
… praktycznie nie wiedzą jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia danego zdarzenia i PRAKTYCZNIE ZAWSZE KUPUJĄ KOTA W WORKU. W większości przypadków ludzie zawyżają szansę …

~Niewierny Tomas…2008-01-17 17:27

Dlaczego monarchia nie wraca? Ano dzięki jednoczeniu …
… wszystkiego co się da, dawniej było mnóstwo państw i człowiek miał wybór w jakim chce żyć, dzisiaj ma niewielki wybór bo się wszystko ujednolica i nie ma się co …

~mrok
2008-01-17 17:31

Najciekawsze jest to, jak mają panstwa konkurowac o …
… obywateli, gdy wszystkie kraje się upodabniają do siebie. Miasta też. Poznań ma hasło "Tu warto żyć", choć zycie od Atlantyku po Ural jest takie same.

~jac
2008-01-17 18:03

Po wpisaniu w Google Korwin-Mikke w boksie reklamowym …
… pojawia się reklama Gazety Wyborczej. To jakaś zorganizowana akcja?

q3d@onet.eu
2008-01-17 17:40

aha, znowu kibole kogoś ubili i pewnie znowu dla dobra …
… obywateli zmniejszy się im prawo do obrony…

~mrok
2008-01-17 18:00

dużo bardziej niebezpieczna wycieczka w góry może być z …
… taternikiem wierzącym niż ubezpieczonym, gdyż ten pierwszy wierzy,że trafi do lepszego świata po odpadnięciu a ten drugi liczy co najwyżej na to,że żona dostanie …

~pafcio
2008-01-17 18:16

Drogi Januszu, Pozwolę sobie skomentować tylko dwie …
… rzeczy: "Ubezpieczenie &#8211; jak słusznie zauważył {~Sz} &#8211; jest hazardem. Niektórzy konserwatyści nie są od tego, by zakazać hazardu &#8211; czyli gry, w …

~na pewno jakiś …2008-01-17 18:21

oj panie Januszu, na wielu tematach pan sie zna, ale na …
… wspinaczce to nie za bardzo, bo trzeba myslec zawsze skad odpasc mozemy i wybrac trase na ktorej prawdopodobienstwo jest nizsze.

~…
2008-01-17 19:37

polecam wywiad najsztuba w sprawie zakazu palenia – na …
… stronie przekroj.pl – wywiad jest genialny bo rozmówca najsztuba (posel z komisji do spraw zakazu palenia) jest wystarczajaco inteligentny zeby zrozumiec ze ten …

~sz
2008-01-17 19:41

Wszystko jest ok. Tylko do momentu kiedy to ubezpieczenie …
… jest tylko i wylacznie dobrowolne. Szacuje ryzyko i ubezpieczam sie lub nie(osobiscie nigdzie bym sie nie ubezpieczal). Z reguly taniej by mnie wynioslo …

~Scipio
2008-01-17 20:03

Szanowny Panie JKM, jest jeszcze jeden aspekt dotyczący …
… ubezpieczeń,  przynajmniej tak mi się wydaje. Mianowicie, możliwość wykupienia AC itp, sprawia, że ludzie kupują samochody na które ich nie stać, bo wiedzą , że …

~Kuba
2008-01-17 20:05

od czego zależy, czy odwiedzi Pan dane miasto?

~mrok
2008-01-17 20:50

@JKM Polecam do posmiania sie- ew do poznecania w ramach …
… odpowiedzi http://lukaszfoltyn.salon24.pl/57000,index.html pzdr

~lux ferre
2008-01-17 21:03

no tak, lepiej żyć bez żadnej asekuracji niż ją zdobyć bo …
… wtedy można pomyśleć że może się coś złego stać i jak się rzeczywiście stanie to pewnie dlatego że się pomyślało. Co za głupoty… brak mi słów

ad4m@op.pl
2008-01-17 21:10

Zapobiec, nie 'zapobiedz’! Panie Januszu, jaki z Pana  …
… konserwatysta, skoro nie szanuje pan reguł ortografii …

~ZP propisowiec
2008-01-17 21:10

dzisiejszy wpis pana Janusza jeszcze raz potwierdził …
… teorie mojego bratta, który twierdzi, że dyskusje są dla idiotów. Dlaczego? Ano dlatego, że jeszcze nigdy nie spotkał człowieka który w trakcie dyskusji zmienił …

~jan
2008-01-17 21:39

jakos to prymitywne "mysl pozytywnie" wywindowalo te …
… optymistyczne narody na szczyty rankingow gospodarczych, a te ponuro-romantyczne wloka sie w ogonie.  Freud odkryl istnienie podswiadomosci i dobrze o niej cos …

~Metzgerwein
2008-01-17 22:33

Strach może paraliżować, ale ten sam strach może też …
… motywować. 'Nie wolno pomyśleć…’ jest właśnie przykładem takiego paraliżującego strachu – jest on oczywiście bardzo niepożądany, ale nie porównywałbym go do …

~adas
2008-01-17 22:19

Pańska gradacja lepszych ubezpieczen aż do zerowej składki …
… i zerowego ubezpiecznia przypomina gradację temperatury. Jeśli milej jest w temperaturze 10 stopni niż 5ciu, to jeszcze milej w temperaturze 20, potem jeszcze …

~mlesky
2008-01-18 20:09

A)Nie ubezpieczam się. Zarabiam rocznie 50.000 zł >- …
… strata samochodu(150.000 zł) z szansą 1% czyli >E = 50.000 – 1500 = 48.500 zł To przy założeniu, że strata wystąpi na końcu pierwszego roku. Bo jak wystąpi na …

~homar
2008-02-04 16:26

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758