Bez kategorii
Like

To już ostatni wpis o ateistach –

14/06/2007
459 Wyświetlenia
0 Komentarze
67 minut czytania
no-cover

 – bo ile można pisać o ateizmie (albo o deizmie czy teizmie)? Ale jest jeszcze jeden b. ważny wątek – o czym za chwilę. Najpierw ogólnie. Ja bardzo wysoko cenię ateistów bo, po pierwsze, cenię oryginalność, a po drugie są oni bardzo pożyteczni (gdyby nie byli, to po co by ich Pan Bóg stworzył?). Bruneci nie wiedzieliby, że są brunetami, gdyby nie było blondynów – dla wierzących zetknięcie się z ateizmem działa jak szczepionka (i vice versa!). Ateizm pozwala spojrzeć na świat z zupełnie innej perspektywy – i jest to bardzo ożywcze. Dla elity. Bo tzw. L*d i tak nie patrzy na świat z żadnej perspektywy; tzw. L*d zajęty jest (i słusznie!) sprawami bardzo przyziemnymi, więc ogląd świata jako takiego […]

0


 – bo ile można pisać o ateizmie (albo o deizmie czy teizmie)? Ale jest jeszcze jeden b. ważny wątek – o czym za chwilę.
Najpierw ogólnie. Ja bardzo wysoko cenię ateistów bo, po pierwsze, cenię oryginalność, a po drugie są oni bardzo pożyteczni (gdyby nie byli, to po co by ich Pan Bóg stworzył?). Bruneci nie wiedzieliby, że są brunetami, gdyby nie było blondynów – dla wierzących zetknięcie się z ateizmem działa jak szczepionka (i vice versa!). Ateizm pozwala spojrzeć na świat z zupełnie innej perspektywy – i jest to bardzo ożywcze. Dla elity. Bo tzw. L*d i tak nie patrzy na świat z żadnej perspektywy; tzw. L*d zajęty jest (i słusznie!) sprawami bardzo przyziemnymi, więc ogląd świata jako takiego nie budzi ich zainteresowania. Natomiast konsekwencje właśnie praktyczne szerzenia ateizmu wśród L**u są niszczące. Co obserwujemy na każdym kroku.
{~Mr MR} napisał:
Panie JKM, skoro wiara – w Pana opinii – ma być rodzajem prewencji przed dokonaniem przestępstw to dlaczego w kraju gdzie 95% (nie ja) ludzi ponoć deklaruje katolicyzm przestępczość czai się na każdym kroku (przecież nie powinno jej być)?

Pan żartuje? Naprawdę uważa Pan, że 95% Polaków wierzy w Boga? Podejrzewam, że ten procent nawet wśród księży nie przekracza 50% (co nie musi mieć większego wpływu na religię). No, może ludzie wierzą w Matkę Boską (co jest sprzeczne z Przykazaniem: „Nie będziesz miał bogów innych nade Mną„)

Twierdzi Pan, że „bezpieczniej” jest wierzyć, bo nie wiadomo co jest TAM, a zatem jest Pan skłonny uznawać coś czego udowodnić się nie da.

A dlaczego lepiej jest wierzyć, że TAM nie ma NIC? Czy NIC jako przedmiot Wiary jest w czymś lepsze od CZEGOŚ?

W jakim świetle stawia to Pana jako (dobrego moim zdaniem) polityka? Czy nie wydaje się Panu, że dobry polityk powinien być wolny od jakiejkolwiek wiary, bo ona (bezpośrednio lub pośrednio) wpływa na jego decyzje (czyli wpływa na jego decyzje cos , co MOŻE nie istnieć?).

To jest doskonały punkt! Polityk musi kierować się etyką, a nie opinią publiczną. Zdecydowanie lepiej, gdy na decyzje polityka wpływają zasady jakiejś sensownej Wiary, niż gdy wpływa na nie opinia tzw.Większości!!! Bo Wiara często wzmacnia kręgosłup moralny umożliwiając przeciwstawienie się kretyńskim (niemal zawsze) pomysłom Większości! Oczywiście nie musi to by Wiara – może być jakakolwiek sensowna doktryna. Ludzie w wieku 5 lat słyszą, że czegoś nie wolno, bo to be; gdy są starsi, szukają uzasadnienia dla norm moralnych. Wiara stanowi bardzo dobre uzasadnienie.

Czy widzi Pan różnice (w zasadzie działania) między kościołem katolickim. a innymi sektami…?

Każdy Kościół jest nieco inny…

W mojej ocenie Kościół Katolicki SA to instytucja nastawiona na zysk z Prezesem J.Ratzingerem na czele. Nadrzędnym celem takiej organizacji jest pozyskanie jak największej liczby klientów (członków kościoła), bo tylko to pozwala zwielokrotniać zyski?

Bardzo możliwe, że Kościoły bywają nastawione na zysk – choć nie wyłącznie, zapewne. Ale – co to ma do rzeczy? Czy ma Pan pretensje, że Hollywood, fabryki samochodów itp. nastawione są na zysk (choć nie wyłącznie, zapewne; wielu ludzi projektowałoby samochody za darmo – bo lubią to robić)??? Czy z tego powodu nie chodzi Pan do kina i nie kupuje samochodów????

Na co {~Mr MR} odparł: Oczywiście, kupuję samochody i chodzę do kina, ale wiem jaki produkt czy usługę kupuję. A co sprzedaje kościół? – Nadzieję. Tylko: nadzieję na co? A gdzie gwarancja na sprzedaż tego produktu….? Przecież sprzedający ma jakieś obowiązki, a nie tylko przywileje (zysk).

Nie. Idąc do kina nie wie Pan, czy film się Panu spodoba. A czy kasyno daje Panu gwarancję wygranej? Kościół jednak nie tylko sprzedaje nadzieję: stanowi organizacje przekonująca ludzi, ze należy żyć przyzwoicie. Za to warto zapłacić. Inna sprawa, czy nie płacimy za dużo… Zbyt tłusty ksiądz to zazwyczaj zły ksiądz!

I wreszcie ta jeszcze jedna ważna sprawa. Bardzo ważna! Nie chcemy żyć w społeczeństwie mrówek (które do pewnego stopnia przypominają np. Japończycy) gdzie życie jednostki mało lub w ogóle się nie liczy. Zdobycze Zachodu zawdzięczamy indywidualizmowi. Z drugiej strony indywidualizm oznacza, że jednostka dba tylko o siebie. Zawarta w Dekalogu Wiara w nagrodę w Życiu Wiecznym powoduje, że jednostka potrafi jednak poświęcić swoje życie doczesne dla jakiegoś ważnego celu. W nadziei na tę nagrodę.

Jeśli w społeczeństwie takich ludzi nie ma – społeczeństwo musi zginąć. Będzie się zachowywać jak ci „żołnierze” holenderscy ze Srebrenicy, którzy nie chcieli zaryzykować walki z Serbami i pozwolili wymordować powierzonych ich opiece Bośniaków. Ateiści istniejący jako swoista sekta nikomu nie szkodzą – są nawet bardzo pożyteczni. Gdyby jednak ateistom udało się przekonać zdecydowaną większość ludzi, że Lepszego Życia nie ma – sami przestaliby być bezpieczni.

Innymi słowy chrześcijaństwo (np.) pozwala zachować indywidualność – ale też potrafi jednostkę skłonić do poświęceń. Dzięki temu (udanemu, moim zdaniem) kompromisowi, nasza cywilizacja podbiła cały właściwie świat. Teraz się cofamy – bo straciliśmy Wiarę. A podbiją nas najprawdopodobniej muzułmanie – bo oni jej nie stracili.

Komentarze:

1

~1
2007-06-14 23:54

pozdrawiam Panie Januszu

~klucznik
2007-06-14 23:54

DEMOKRACJA = KAPITALIZM  POLITYCZNY                 …
… KAPITALIZM = DEMOKRACJA  GOSPODARCZA

~demokapitalista
2007-06-14 23:55

2+2=?

~lol
2007-06-14 23:56

Używając Gadu-Gadu finansujesz Polską Partię …
… Scojalistyczną! !!!!!!!!!!!   tiny.pl/fdnv   !!!!!!!!!!!!!! S Z C Z E G Ó Ł Y

~tiny.pl/fdnv
2007-06-14 23:58

tiny.pl/fdnv – tego nie pisali o Gadu-Gadu w żadnej z …
… informacji!

~tiny.pl/fdnv
2007-06-14 23:59

Panie Korwin a co Pan sądzie o tym całym traktacie …
… konstytucyjnym? Wypowiedzialby sie Pan o tym szerzej.

~ttt
2007-06-15 00:07

CZARNA LISTA, czyli Spis diabląt w show-biznesie —> dziś …
… na blogu – KURP-BIALY.blog.onet.pl (wspis w tonacji innej niż zwykle). ZAPRASZAM

kurp.bialy@op.pl
2007-06-15 00:14

Ale to My mamy, Panie Januszu Pieniądze, Władze, Wpływy i …
… przewagę techniologiczną – jeśli zrezygnujemy z prawa naturalnego – któego Wiara jest nosicielem – zniszczymy każdą pseudozywilizację,, która nam zagrozi – nie …

~Neosofista
2007-06-15 02:09

Wiara jest nosicielem sprzecznych z prawami natury, praw …
… naturalnych! Pan głosi wyższość praw natury, nad socjalistycznymi mżonkami – czy nie zna Pan doktryny katolickiej?!!! Społeczna Gospodarka Rynkowa to jej …

~Neosofista
2007-06-15 02:14

Hume i jego "Dialogi o religii naturalnej" nic nie mówią o …
… teizacji a potrzebie transgresji – ludzie niech sobie wierzą w religię – byle sensowną!!! Religia katolicka i w ogóle chrześcijaństwo nie ma podstaw ku temu by …

~Neosofista
2007-06-15 02:16

Ten kto głosi naturalizm i darwinizm jest w praktyce …
… małpą, czy po prostu nieokrzesanym zwierzęciem.

~jk
2007-06-15 07:23

A to ci prostak ten naturszczyk neosofista.

~jk
2007-06-15 07:26

ZNOWU ZEGAR STOI. Zróbcie coś z tym Onetem.

~minos
2007-06-15 09:58

Społeczną gospodarkę i społeczną naukę KK przejął od …
… socjalistów, a nie odwrotnie!!! Poza tym JKM jest raczej zwolennikiem Trydentu niż Vaticanum II. Ten pierwszy nurt mieści się (w części) w łonie KK.

~Kurp Biały
2007-06-15 10:35

Społeczna nauka Kościoła Katolickiego jest wynikiem …
… doświadczenia dwóch tysiącleci jego historii. Socjalistów bym w to nie mieszał.

~Janusz-Stanislaw
2007-06-15 13:18

w zasadzie zgodzić się mogę z większością – ale w końcu to …
… miało być coś o ateistach a artykuł wyszedł o tym jak ateizm szkodzi społeczeństwu w moim przekonaniu, to, że ktoś bez “kościelnego” kręgosłupa …

~wasilij zajcew
2007-06-15 13:51

:] Obrażając się na małpy, że od nich pochodzisz, to tak, …
… jakbyś miał pretensje o całe swoje jestestwo… Żyj w iluzji jaką sobie tworzysz – nich Ci ziemia lekką będzie! Ale to, że sobie wmówisz, że jesteś lepszy od …

~Neosofista
2007-06-15 14:41

Przepraszam… to miało być w odpowiedzi do JK; "Ten kto …
… głosi naturalizm i darwinizm jest w praktyce … … małpą, czy po prostu nieokrzesanym zwierzęciem.    ~jk 2007-06-15 07:23 A to ci prostak ten naturszczyk …

~N.
2007-06-15 14:42

Kapitalizm wolnokonkurencyjny jest niczym innym, jak …
… przeniesieniem brutalnych darwinowskich reguł ewolucji na sferę gospodarki. Socjalizm jest odpowiednikiem eugeniki.

~neodarwinista
2007-06-15 15:21

Małpa to mało. Zaakceptuj w sobie amebę, to dopiero jest …
… błogi stan "neosofisto". Ukojenie, znieczulenie i apatia. Dualizm dobra i zła rozpłynie się w naturalnym trwaniu. Rzeczywiście nie dostrzegasz żadnych zalet …

~Janusz-Stanislaw
2007-06-15 16:52

Stwierdzenie "człowiek pochodzi od małpy" jest stosowane …
… przez prostaków nie umiejących zrozumieć istoty teorii ewolucji. Tam nie chodzi o to, że człowiek pochodzi o małpy, tylko o to, że człowiek i małpa wyewoluowali …

~Gajowy
2007-06-15 17:36

SOCJALIZM W SZWECJI SIĘ SPRAWDZIŁ? Komentuje były …
… UPR-owiec dr Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha: tiny.pl/ffcj

~tiny.pl/ffcj
2007-06-15 18:11

SOCJALIZM W SZWECJI SIĘ SPRAWDZIŁ? Komentuje były … …
… SOCJALIZM W SZWECJI SIĘ SPRAWDZIŁ? Komentuje były UPR-owiec dr Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha: tiny.pl/ffcj

~wiadomosci24.pl
2007-06-15 18:11

a w innych krajach (większości?) się nie sprawdził.  jaki …
… z tego wniosek?

~xeen
2007-06-15 18:50

ZDOBYCZE ZACHODU zawdzięczamy PRACY tysięcy ludzi …
… zorganizowanych we WSPÓLNOTY, Panie Korwin-Mikke. INDYWIDUALIZMOWI zawdzięczamy twórcze pomysły i desperackie czyny, które inspirowaly te WSPÓLNOTY. Polska, mając …

~PHILIP
2007-06-15 11:48

W owych czasach tą dobrze zorganizowaną wspólnotą była …
… monarchia absolutna. Zgubił nas kiepski model demokracji. A dzisiaj cała cywilizacja europejska cierpi na tę samą chorobę.

~dibelius
2007-06-15 19:03

ZACHODNIA CYWILIZACJA nigdy nie miała się tak dobrze jak …
… po przyjęciu DEMOKRACJI. Dzisiaj, nawet OBCE KULTUROWO obszary Dalekiego Wschodu ( Chiny, Japonia) starają się imitować zachodnią DEMOKRACJĘ LIBERALNĄ z dobrym …

~PHILIP
2007-06-15 19:17

Dzieiejsi ludzie, to przewrażliwione społecznie mięczaki. …
… Gdyby taki żył z 300 lat temu i wiedział, że średnia życia wynosi 40 lat, od razu załamałby się, popadłby w depresję.

~męski twardziel
2007-06-15 00:07

No proszę. Coś mnie zawsze odrzucało od gadugadu. Najpierw …
… wolałem icq, teraz skypa. No i w końcu wiem dlaczego – to po prostu INSTYNKT!!! :)))

~jacek fraczyk
2007-06-15 00:08

to samo wlasnie powiedzialem kumplowi…

~janeck
2007-06-15 00:41

2+2=1

~Nomeansno
2007-06-15 08:06

I dobrze że ostatni, Panie KORWIN. Toż te wpisy z wiarą …
… nie mają nic wspólnego. To jakaś neoliberalna odmiana wiary?

~Janusz-Stanislaw
2007-06-15 00:02

Chyba "Panie Mikke" lub "Panie Korwin-Mikke"… Korwin to …
… "tylko" herb.

~Kurp Biały
2007-06-15 00:43

Mylisz się Kurpiu Biały. W Polsce jest w użyciu zarówno …
… nazwisko Mikke, jak i Korwin-Mikke. Korwin-Mikke to jest nazwisko naszego bohatera wpisane do dowodu osobistego. Herbów się nie wpisuje do dokumentów. Nazwisko …

~Janusz-Stanislaw
2007-06-15 08:12

Więc nie mylę się. Skoro jest to przydomek odherbowy, to …
… nawet jeśli funkcjonuje jako część nazwiska, zasadne byłoby używanie w takim kontekście samego (wyjściowego) nazwiska 'Mikke’, lub nazwiska zapisanego urzędowo w …

~Kurp Biały
2007-06-15 10:41

Fakt, kapitalizm to najbardziej demokratyczny z ustrojow, …
… a jednoczesnie w pelni indywidualny – to Mises tego dowodzil, a sam przeciez wychowal sie w monarchii i jako jej samej nie krytykowal.

~M
2007-06-15 00:11

KORWINOWSKI Czy ty masz problemy z oddawaniem wiatrów. …
… Żołądek cie nie boli biedulko.Piszesz jakbyś był  po……ny!Ja jestem tak toba zafascynowany  jeszcze troche a weżmie mnie na wymioty.Jak patrzę na twą gębę w …

~fanupr
2007-06-15 00:40

Czasami wydaje mi się, że kara śmierci nie powinna …
… obowiązywać tylko morderców…

~trzykropek
2007-06-15 17:55

wreszcie po tylu miesiacach bylem pierwszy:):):):

~wreszcie po tyl…2007-06-14 23:55

wreszcie po tylu miesiacach bylem pierwszy:):):):)

~1
2007-06-14 23:54

Bardzo dobry wpis Panie Korwin. Popieram.

~Wolodia
2007-06-15 00:16

"Taniec z "gwiazdami" i Hojarska w toalecie" – zapraszam …
… na http://gantro.blog.onet.pl – BLOG WOLNOŚCIOWY

~UPRany
2007-06-14 23:56

ja tez zapraszam ale jako czytelnik 🙂

~klucznik
2007-06-14 23:59

🙂

~UPRany
2007-06-15 00:03

" … Cóż: na tym blogu spotyka się elita. Z szacunku dla …
… niej …"  błahaaa, to się nazywa reklama – moje gratulacje 😉 Szczerze pozdrawiam

~Hejtar
2007-06-15 00:04

"Zawarta w Dekalogu Wiara w nagrodę w Życiu Wiecznym" …
… Czytam czytam i nie widzę. Biorąc pod uwagę starotestamentowe przedstawianie boga to chyba tylko na zasadzie – brak kary jest nagrodą.

~m.wallace
2007-06-15 00:05

Szczęście to jest brak nieszczęścia (?Bajki Robotów  St. …
… Lem)

~4d4m
2007-06-15 00:34

O ile się orientuję, to katolicyzm opiera się w pierwszej …
… kolejności na Nowym Testamencie.

~AD
2007-06-15 00:35

W pierwszej kolejności licza się decyzje soborów, potem …
… ewangelie (4 wybrane), i księgi żydowskie (wybrane).

~:)
2007-06-15 00:52

Dzięki – tak czy inaczej – ST jest tylko jednym – i to nie …
… najważniejszym – z elementów tej religii.

~AD
2007-06-15 01:43

Fakt, muzulmanie rosna w sile. Ale – to dobrze, to musi w …
… koncu wywolac reakcje, taka nowa kontrreformacje, kto wie?

~Mikolaj
2007-06-15 00:09

Oby KK zwołał Sobór Trydencki II

~Kurp Biały
2007-06-15 00:45

I powodują wzrost niezadowolenia pośród rdzenej ludności …
… danego kraju – konflikt jest nieunikniony.

~xeen
2007-06-15 19:08

Chrześcijaństwo nie jest nastawione na indywidualizm. …
… Każda z resztą religia nie lubi jakichś odmieńców różniących się od tłumu.

~ateistaa.blog.o…2007-06-15 00:10

Akurat takiego Jezusa Chrystusa nazwałbym idywidualistą…

~UPRany
2007-06-15 00:12

Czym innym był chrystianizm, czym innym chrześcijaństwo. …
… http://ateistaa.blog.onet.pl/

Aton
2007-06-15 00:17

faktycznie nie jest – bo to nie jest idea religii – …
… religia jest po to, żeby gromadzić i łączyć a nie dzielić i wynajdywać różnice dlatego właśnie religia jest tak kontrowersyjnym tematem to coś jak w wojsku: "chu***o …

~wasilij zajcew
2007-06-15 13:55

CO PAN JKM SĄDZI O AGENTURALNEJ PRZESZŁOŚCI P. …
… BARTOSZEWSKIEGO?

~Razor
2007-06-15 00:10

To samo co Ty sadzisz o agenturalnej przeszłosci …
… Piłsudskiego!

~konserva13
2007-06-15 10:20

Skoro to koniec o ateistach, to może teraz coś o prawie …
… autorskim. Komentarz do tego (http://docs.google.com/View?docid=dgw5x5wg_16dxsq2j) artykułu byłby mile widziany. Pozdrawiam,

~bulba
2007-06-15 00:14

Popieram – bardzo ciekawy tekst, szczególnie druga część.

~AD
2007-06-15 01:54

CZARNA LISTA, czyli Spis diabląt w show-biznesie —> dziś …
… na blogu – KURP-BIALY.blog.onet.pl (wspis w tonacji innej niż zwykle). ZAPRASZAM

kurp.bialy@op.pl
2007-06-15 00:14

Podobno zamiast konstytucji UE, podpisana zostanie "mała …
… konstytucja", czyli: skoro nie udało się od razu, to pójdziemy małymi kroczkami, byle do celu. No i co Panie Januszu, jednak znaleźli sposób na stworzenie Unii!

~tłinki-łinki
2007-06-15 00:16

Niekoniecznie. Kilka partii chce liberalizować gospodarkę …
… małymi kroczkami, więc czemu (eurosocjaliści) nie mieliby socjalizować Europy podobnie? Jest nadzieja, że małymi kroczkami wpadną w przepaść, zamiast ją …

~elbi hodowca by…2007-06-15 08:48

Spora część Polaków wierzy. Nie są to moze katolicy – tak …
… jak figurują w dokumentach, ale prywatni protestanci. Same matki boskie moze nie są bogiem głównym, ale jako dodatkowy bóg – czczony gorliwiej niz ten główny, …

Aton
2007-06-15 00:16

oj panie korwinie, poziom spada, tym razem już większośc …
… argumentów była fałszywa: 1. ateizm to nie jest wiara "W NIC" tylko brak pochopnej (lub asekuranckiej) wiary w to w co karze wierzyć społeczeństwo. z jakiegoś …

~sz
2007-06-15 00:19

Panie {sz}, ależ JKM ma całkowitą rację, nazywając (myślę, …
… że umownie) wiarę w "nic" właśnie wiarą. Ateistom zdaje się, że nie wierząc w żadnego Jezusa, Buddę czy innego Muhammada uwalniają się od przesądów, fałszywych …

~Czerw
2007-06-15 00:35

Wielu buddystów jest ateistami, więc co to ma do tego?  Ja …
… jestem ateistą a w istnienie Jezusa wierzę, tyle że dla mnie to zwykły człowiek. Czy tymi wartościami, które mają nosić religie są te wojny religijne, jihad, …

~ateista
2007-06-15 00:49

nie, nauka wcale nie twierdzi że wszystko da się wyjaśnić …
… a tylko stara się wyjaśnić w miarę możliwości, poza tym dzięki weryfikacji hipotez pozwala nam stwierdzić czy nasza wiedza ma solidne podstawy czy opiera się na …

~sz
2007-06-15 10:19

Ustalamy: wojujący ateista to taki ktoś, kto poza wiarą w …
… … Ustalamy: wojujący ateista to taki ktoś, kto poza wiarą w nieistnienie Boga (bo zakładamy, że nie można udowodnić naukowo-matematycznie ani istnienia ani …

~webjasiek
2007-06-15 00:20

Aby zbudować a miarę poprawnie analogię, należałoby …
… jeszcze dopisać, że oto istnieje potężna organizacja, która dość agresywnie wiarę w ową kaczkę rozpowszechnia, wyciąga od niewierzących pieniądze na budowę świątyń ku …

~ukulele
2007-06-15 03:17

Poświęcasz zbyt wiele energii na akompaniament  w …
… fałszującej kapeli;D Jak w ogóle można dowodzić, że coś lub ktoś nie istnieje. Co najwyżej można stwierdzsić – NIGDY TEGO NIE SPOTKAŁEM.!!! W takim razie po co tym się …

~oszołom
2007-06-15 07:15

Chcecie poczytać kilka słów prawdy o Kościele? Zapraszam! …
… http://szymonsulgostowski.blog.onet.pl/

~http://szymonsu…2007-06-15 00:24

Demokracja powszechnie nieudolna Demokracja powszechna to …
… sojusz bardzo bogatych z bardzo głupimi, w celu okradania ciężko pracujących i odwrócenia uwagi bardzo biednych. Jego skutkiem jest nieudolne państwo i brak …

~republikan.blog…2007-06-15 00:28

Czy religia nie robi z ludzi "mrówek", które mają takie …
… same zasady, podobny styl życia, podobny światopogląd? Przecież po to jest religią (doktryną ujednolicającą).  http://ateistaa.blog.onet.pl/

Aton
2007-06-15 00:29

Ale daja ludziom pewna doze pewnosci, sile wewnetrzna, …
… wole, namacalnosc nienamacalnego. Dzieki wierze skolonizowano swiat. Ateisci by tylko siedzieli i gapili sie przed siebie, analizujac swoje mozgi.

~kliper
2007-06-15 00:30

nie to tu już przesadzasz, to że ateiści nie żyją dla …
… zbawienia to jedno, ale moga żyć dla dzieci, dla bogacenia się, dla pomagania innym itp. co pewnie robią częściej gdyż są troszkę (bardzo nieznacznie) bardziej …

~to tyle
2007-06-15 00:43

Świat nie skolonializowano dzięki wierze, ale dzięki …
… ludzkiej chęci bogactwa. Poza tym nie myl ateizmu z brakie mwiary w cokoliwek, bo np. ateistyczni uddyści wierzą w reinkarnację.

~ateistaa.blog.o…2007-06-15 00:44

Co za bzdura! Od wprowadzenia jednolitego systemu wartości …
… do "mrowiska" daleka droga – Rewolucyjna Francja też wprowadziła te same wartości – ją też oskarżysz o uczynienie z ludzi mrówek?

~AD
2007-06-15 01:38

Proszę już nie dyskutować o ateizmie. To marny temat, bez …
… jakiejkolwiek granicy sensowności. Jak ktoś już jest "przekonany", że Boga nie ma, to nic nam do tego (i vice versa).  Jego sprawa. Zajmijmy się efektem …

~kliper
2007-06-15 00:29

Kolejna sprawa – w dekalogu, czyli katolickiej skróconej …
… wersji przykazań, nie ma nic o nagrodzie. Jest tylko co wolno a czego nie. Mói co jest przestępstwem, ale nie przewiduje kary.

Aton
2007-06-15 00:31

10 przykazań to dziedzictwo Judaizmu, zmodyfikowane w …
… chrześcijaństwie, natomiast zawiera jedynie zbiór reguł, jego funkcją nie jest informowanie ani o konsekwencjach ich złamania,ani o ewentualnej nagrodzie.

~AD
2007-06-15 01:49

Sam kościół nie jest taką zwykłą firmą. Jest firmą …
… socjalistyczną na kapitalistycznym rynku religii – co zapewnia mu konkordat mimo praw konstytucyjnych zapewniających równość. Kościół więc nie tylko może zwiększać …

~ateistaa.blog.o…2007-06-15 00:37

I kolejne bełkoty: 14) – "A dlaczego lepiej jest wierzyć, …
… że TAM nie ma NIC?" – to nie wynika z wiary tylko z dowodów naukowych, które zacytowalem 2 dni temu.  15) – "Gdyby jednak ateistom udało się przekonać …

~gospodarz
2007-06-15 00:39

Ateizm może sobie przekonywać o lepszym życiu tutaj, ale …
… jakoś nie będzie dzięki temu ni trochę lepszy od jakiegokolwiek kościoła/sekty/doktryny politycznej czy ideologii. Tak się składa, że każda grupa gwarantuje, że …

~Czerw
2007-06-15 00:55

Chwileczkę. Zycie na Ziemi jest lepsze od życia w "Niebie" …
… z tej prostej przyczyny, że jest ono jedynym poznanym dotąd zyciem we Wszechświecie ("Niebo" w sensie religijnym jest tylko wytworem imaginacji i fantazji o …

~gospodarz
2007-06-15 12:38

dobra, dobra, to teraz niech będzie o muzułmanach i …
… rozwoju Dubaju!!!!

~amok
2007-06-15 00:40

Potrzeba Ci wiary  Że życie to droga donikąd,  Że błoga …
… nirwany ponęta –  Pociecha w sam raz niewolnikom,  Pasuje w sam raz dekadentom.  Z takimi to nam nie po drodze,  Nas inna przygoda urzeka,  Co płaczą, co duchem …

~Zadruga
2007-06-15 00:54

Zakon Zadrugi  ZAKON ZADRUGI – silnym być,  I mocno …
… chcieć, i twardo żyć,  I więcej dawać niźli brać,  I Polskę – tylko Polskę znać.  ZAKON ZADRUGI – te mesjasze,  Jezumaryje, ojczenasze,  Ten katolichej kupii kram:  …

~Zadruga
2007-06-15 00:54

Pieśń Żerców  Swaroże,  Słowiański prawy Boże,  Włodyko …
… nasz!  Przyjm dary nasze krasne,  Ukaż nam lica jasne  I drużbą darz.  Swaroże,  Tyś jest Wolą co tworzy  Wszechrzeczy byt!  Żertwą, pieśnią – zdrawicą  Sławim …

~Zadruga
2007-06-15 01:00

Goreją Wici  Goreją wici w czas rokowy  Dziś znów – jak …
… przed tysiącem lat,  Posłanie niosą Masławowe,  I budzi się słowiański Świat.  Słowiańska czestna wiara nasza,  My z tych co Lech, Siemowit, Krak,  Nie nam …

~Zadruga
2007-06-15 01:01

tutaj właśnie zawiera się kwintesencja demonicznego …
… odziaływania religii na człowieka: "Dzięki temu (udanemu, moim zdaniem) kompromisowi, nasza cywilizacja podbiła cały właściwie świat. Teraz się cofamy – bo …

~DEM<>N
2007-06-15 01:04

Jaki stek uogólnień – aż niemiło. Wiara – prawdziwa i …
… szczera – nie musi oznaczać konfliktów i wojen religijnych – i na to również jest w historii wiele przykładów, których jakoś szanowny przedmówca nie przytacza – a …

~AD
2007-06-15 01:35

wojny religijne to nie są uogólnienia tylko fakty, zaś …
… wyjątki w postaci tybetu i innych społeczeństw-państw w dziejach, które mimo religijności były pokojowe nie umniejsza rozmiarów zła, które działo się i dzieje w …

~DEM<>N
2007-06-15 10:42

dodam jeszcze, że religie w przytłaczającej większości …
… wiążą się z prześladowaniem, gdyż wierzący w swojego boga z założenia uważają się za lepszych i próbują "ewangelizować", nawracać innych na swoją wiarę…  oto …

~DEM<>N
2007-06-15 10:55

Pozwolę sobie odpowiedzieć raz na oba powyższe posty. Po …
… pierwsze – niczego nie umniejszam – wojny religijne były złem, jak każda wojna. Problem w tym, że w naszej kulturze z wojen stricte religijnych wyrośliśmy w XIII …

~AD
2007-06-15 14:42

fakty sobie logika sobie? co z tego, że logicznie rzecz …
… biorąc religia nie musi ogłupiać i wywoływać nienawiści kiedy zazwyczaj się z tym wiąże!?  fakty są takie, że współczesny terroryzm jest motywowany …

~DEM<>N
2007-06-18 17:15

Bośniacy w czasie 2 Wojny Światowej urządzali sobie zawody …
… w podżynaniu gardeł… Serbom. Podobno rekordzista w czasie jednego dnia podciął ponad 13 000 gardeł… Jeden z tych, którzy to robili został nawet prezydentem …

~creator3d
2007-06-15 01:10

.. oraz w wbijaniu gwoździ w głowe, taki film też leciał …
… jak w furgonie załatwiano przeciwników etnicznych i politycznych.

~FeliksCzekista
2007-06-15 01:14

Wykład zawiera też masę informacji o losie nazistów po …
… wojnie i ich zaangażowaniu w budowanie wywiadów NATO i CIA… Raz jeszcze gorąco polecam! (niestety tylko w języku angielskim)

~creator3d
2007-06-15 01:16

Wykład można tez znaleźć na plycie DVD wraz z ogromną …
… ilością innych interesujacych wykładów:  Nazwa płyty: "Black Operations DVD-ROM – [ The Induction Series ]" adres do pliku torrent: …

~creator3d
2007-06-15 01:26

Peknie, pane JKM, wróg nie śpi , przez czas kolejnych …
… rozterek duchowych i egzystencjalnych powołał kolejną mutacje PZPR, podobną do DDRowskiej PDSu, http://www.ppsd.org.pl/

~FeliksCzekista
2007-06-15 01:11

Niezłe kwiatki tam mają: "Prowadzona obecnie i w …
… przeszłości lustracja nosi cechy rasizmu, chęci podzielenia społeczeństwa na lepszą i gorszą część. Otwieranie archiwów obecnie, w jakimkolwiek zakresie, jest niezgodne …

~elbi
2007-06-15 08:26

"Neoliberałowie są bowiem niekonsekwentni, bo skoro …
… uważają że państwo nie powinno narzucać woli jednostce, to dlaczego nie domagają się całkowitej likwidacji podatków i państwa w ogóle? Dlaczego jednostka ma być …

~elbi
2007-06-15 08:35

"Dlaczego nie pogłówny? Dlatego że sprawiedliwe społecznie …
… jest, że kto zarabia więcej, a nie jest to tylko jego zasługa ale i społeczeństwa (ktoś go wychował, nauczył, ktoś dla niego pracuje albo jest jego klientem), …

~elbi
2007-06-15 09:06

nie zgadzam się z ostatnią tezą tej wypowiedzi, jakoby …
… 'cofanie się’ spowodowane było utratą Wiary (czy kiedyś bardziej wierzyliśmy??), oraz iż mogą nas podbić muzułmanie.. (w jakim sensie? ideologicznym? bo ani …

~immanuelle can’t
2007-06-15 01:21

Podbiją nas, choć jest ich niewielu i nie dysponują takim …
… potencjałem. Pobiją nas ideologicznie i demograficznie – a przede wszystkim pobiją nas przekonaniem o słuszności sprawy. Bo to – poniekąd związane z wiarą – …

~AD
2007-06-15 01:41

hm.. demograficznie już jesteśmy "podbici", europejczyków, …
… a nawet całej tzw. cywilizacji zachodniej, wcale nie jest tak wiele. lecz nie tylko liczba ludzi się przecież liczy, wiadomo. a może chodzi o tych z nich, …

~immanuelle can’t
2007-06-15 01:58

Jeżeli będą mieli przewagę liczebną i prawo głosu będą …
… mogli wszystko. Wszak panuje d*kracja. Ktoś kiedyś chyba nawet wyliczył kiedy pierwszy (!) Turek zostanie kanclerzem Niemiec.

~xeen
2007-06-15 19:11

uwazam ze porownanie do islamu jest bardzo trafne.. po …
… prostu rozwoj ich postawy religijnej jest troche "przesuniety w czasie" i aktualnie sa na etapie "naszych" krucjat..

~kombajndosalatek
2007-06-15 01:29

I Pana zdaniem dowodem na istnienie tej "krucjaty …
… islamistów" jest 11 września. A gdyby okazało się, że 9/11 to "robota wewnętrzna". Ze tan Nowy Pearl Harbor był komuś tak potrzebny, że postanowiono go …

~creator3d
2007-06-15 02:44

Nalezalo by rozroznic dwie fazy, I faza WTC1-2 to …
… hijackowie "terrorysci zewnetrzni", druga faza-WTC7 to "porachunki wewnetrzne".

~fightclub
2007-06-15 06:58

Jest jeszcze III faza – terapia psychiatryczna autorów tej …
… teorii.

~rysiek
2007-06-15 15:47

Typowa reakca kogoś kto spędza całe dnie przed TV i nie …
… wie co się dzieje na świecie. Bardzo mi przykro, że tak mnie Pan oceia, choć nie mam Panu tego za złe – sam tak pierwszy raz zareagowałem 🙂 To zupełnie zdrowa …

~creator3d
2007-06-16 22:35

Jeżeli film Zabrudera jest niezaprzeczalnym dowodem, na …
… to, że oficjalna wersja zamachu na JFK to bzdura, to 9/11 to prawdziwy "Festiwal Filmów Zabrudera".  Najbardziej uśmiałem się czytając jednego fanatyke …

~creator3d
2007-06-17 01:39

Jesteś pewien? A sprawdziłeś jak szybko waliły się wieże …
… WTC 1 i 2 (te wysokie)? Ok. 10s! Czas wolnego spadania w powietrzu z takiej wysokości to ok 10 s. Musimy uznać, że stal pod miejscem uderzenia samolotu stawiała …

~creator3d
2007-06-16 22:23

No, może ludzie wierzą w Matkę Boską (co jest sprzeczne z …
… Przykazaniem: "Nie będziesz miał bogów innych nade Mną" W jaki sposób wiara w istnienie Matki Boga i jej możliwości wstawiennictwa kłóci się z tym przykazaniem? …

~Amin
2007-06-15 02:09

początek wpisu nie najlepszy ale za to finisz kapitalny….

~komantator
2007-06-15 02:27

Westchnienie ateisty (b.stare): Jak Pana Boga nie ma, to …
… chwała Bogu. Ale jak Pan Bóg jest, to niech nas ręka boska broni!

~Kropa
2007-06-15 04:06

panie Januszu, dziękuję panu za te słowa. Dały mi wiare że …
… jeszcze są normalni wokół nas!

~zdegustowana
2007-06-15 06:13

Biedny Korwin, Ale na starość niemal każdego …
… zdziecinnienie i mania religijna dopada.

~oj, biedny
2007-06-15 07:03

Tak Ci się jedynie wydaje, bo nie było Cię tam gdzie Bóg …
… szafował ROZUMEM!

~oszołom
2007-06-15 07:17

cytat: "Ludzie w wieku 5 lat słyszą, że czegoś nie wolno, …
… bo to be; gdy są starsi, szukają uzasadnienia dla norm moralnych. Wiara stanowi bardzo dobre uzasadnienie." A jak komuś ta wiara jest niepotrzebna bo potrafi …

~tojajarek@o2.pl
2007-06-15 07:30

Może tylko chwilowo jesteś dobrym ateistą a przyjdzie …
… moment w życiu czy sytuacja w której twoj ateizm spowoduje,że zachowasz się nieetycznie czy niegodnie.

~a-z
2007-06-15 07:46

Dlaczego licznik znowu stoi w miejscu? 3679257

~bosman
2007-06-15 08:07

Muzułmanie nie zdążą nas podbić (chyba że na chwilę…), …
… Zwyciążą Chińczycy. Nota bene mogli to zrobić wcześniej (na przełomie XV-XVI wieku), ale niemal w ostatniej chwili zrezygnowali (poszli w izolacjonizm). Teraz …

~Majster & D…2007-06-15 08:14

Popełnia Pan błąd nader wymowny i nader częsty – traktuje …
… Pan ateistów jak swego rodzaju "misjonarzy". Prawdziwy ateista nie ma zamaru nikogo "nawracać". Zazwyczaj ateizm, ale taki prawdziwy, głęboki, pojawia się po …

~Przemysław
2007-06-15 08:23

Najlepiej to Łysiak ujął "… bądź ateistą wśród …
… wierzących, wierzący wśród ateistów", taka zasada najbardziej może uchronić człeka przed fanatyzmem, fundamentalizmem, dewocjami.

~FeliksCzekista
2007-06-15 08:48

Szanowny Panie JKM. Jestem niewierzący (ateista – to za …
… dużo powiedziane), ale sam dostrzegam korzyści płynące z wiary. Mało tego – wspieram religię katolicką z całych sił. Byłem kilka razy w kościele (różne …

~Sztwiara
2007-06-15 08:47

Oczywiscie. Indywidualizm jest podstawą liberalizmu, …
… natomiast kolektywizm podstawą socjalizmu. Nie można jednocześnie prawdziwie wierzyć w jakiś absolut i twierdzić, że wszyscy ludzie są równi w swoich obowiązkach i …

~Marek Kokot
2007-06-15 08:58

Panie Korwinie, jest pan mistrzem paradosku! Łączy pan …
… głęboki autentyzm z fantatystyką. Nigdy nie zagłosuję, niestety na UPR (kara śmierci, pozwolenie na broń, śmierć za aborcję, część postulatów gospodarczych), ale …

~Anonymous
2007-06-15 09:08

P.Korwin ,co do ostatniego zdania ,jest jeszcze szansa …
… odwrotu sytuacji : Polska proklamuje sie republika katolicka zanim Francja zdazy proklamowac sie republika islamska!!! Rozmawialem z gosciem mojego sasiada, …

~francopolo
2007-06-15 09:25

naszym celem jako cywilizacji lacinskiej powinno byc …
… zaszczepienie demokracji w Islamie ale po co caly swiat ma byc demokratyczny? wtedy wszyscy zginiemy tylko zycie jest za krotkie by to sprawdzic… na razie prosze o …

~KKK
2007-06-15 09:25

fantastyką*…pardon;)

~Anonymous
2007-06-15 09:25

Panie JMK, Czytam Pana blog prawie od początku. Z …
… większością poglądów się zgadzam, z mniejszością się całkowicie nie zgadzam (i uważam, że niekiedy Pan po prostu bredzi – chociaż rzadko !).  Ale blog o ateistach jest …

~grapka
2007-06-15 09:36

Widze mały błąd logiczny w liscie do ateistów na samym …
… końcu. Dla mnie ateizm (czyli wiara w brak boga) jest tym samym co religie oparte na wierze w boga. Czym różni się wiara w delkarację praw człowieka, …

~Bartek
2007-06-15 09:39

Przez wiarę jesteśmy zbawieni, a nie przez dobre uczynki.  …
… Dobre uczynki to jedynie efekt uzdolnienia do ich czynienia, przez łaskę właśnie.

~poszlo
2007-06-15 09:41

www.beztabu.fe.pl zapraszam

~Tophic
2007-06-15 09:46

Nie podoba mi się sformuowanie że "straciliśmy wiarę". …
… Niewątpliwie ateizm popierany nieomal przez wszystkie środki masowego przekazu jest w ofensywie ale do utraty wiary jest "nieskończenie" daleko!

~uwaga
2007-06-15 09:49

Nie podoba mi się sformuowanie że "straciliśmy wiarę". …
… Niewątpliwie ateizm popierany nieomal przez wszystkie środki masowego przekazu jest w ofensywie ale do utraty wiary jest "nieskończenie" daleko! Myślę, że religie …

~uwaga
2007-06-15 09:52

Wczesniej przytoczyl pan przyklad o rowerku, ze niby …
… ateisci to jak ktos kto psuje rowerek, zeby ten drugi tez nie mial. Czy cos w tym stylu, wiadomo o co biega. To zgodnie z tym rozumowaniem, po jaka cholere pcha sie …

~msolt
2007-06-15 10:01

Żałosne pomylenie pojęć. Czym innym jest religia a czym …
… innym wiara; czym innym jest wykorzystanie religii przez ateistów do podboju , a czym innym jest praca misjonarzy. Trzeba odróżnić dobro od zła. Jest to jenak …

~uwaga
2007-06-15 10:34

"Pan żartuje? Naprawdę uważa Pan, że 95% Polaków wierzy w …
… Boga? Podejrzewam, że ten procent nawet wśród księży nie przekracza 50% (co nie musi mieć większego wpływu na religię). No, może ludzie wierzą w Matkę Boską (co …

~P.G.
2007-06-15 10:18

Srebrenica – 1995. W b. Jugosławii podziały etniczne …
… pokrywają się z podziałami religijnymi. Wyznanie decyzduje w zasadzie o narodowej przynależności, bo przecież Serbowie-prawosławni, Chorwaci-katolicy i …

~Kurp Biały
2007-06-15 10:48

Tylko wierzący liberał, wierzy autentycznie….

~Marek Kokot
2007-06-15 10:25

Ładnie napisane, choć nie wiem, czy jest to "zdanie …
… prawdziwe" 😉 pozdrawiam

~kurp-bialy.blog…2007-06-15 10:43

JKM jest niezmordowany!!:) Serdeczne pozdrowienia.

~czyt
2007-06-15 10:33

dot. " Zdobycze Zachodu zawdzięczamy indywidualizmowi. Z …
… drugiej strony indywidualizm oznacza, że jednostka dba tylko o siebie.    —————   Zawarta w Dekalogu Wiara w nagrodę w Życiu Wiecznym powoduje, że …

~bcc
2007-06-15 10:41

JKM upatruje w nadziei jakąś nadzwyczajną wartość. Czemu …
… wartością nie są rzeczywiste dokonania człowieka? Dlaczego ludzi kusi się jakimiś odległymi rozmazanymi perspektywami? Innymi słowy, dlaczego nadzieja ma …

~fonuk
2007-06-15 11:06

wiara czyni cuda i pomaga, to są psychologiczne fakty, ale …
… niestety faktem jest też ogrom cierpień, mordów i nienawiści na tle religijnym… fundamentalizm islamski z terroryzmem, rzezie w afryce, zabijanie innych w …

~FAKTY
2007-06-15 11:07

Bardzo spodobało mi się jedno stwierdzenie "Podejrzewam, …
… że ten procent nawet wśród księży nie przekracza 50%".

~Ja-tu-na-jeden-…2007-06-15 11:11

Od jutra wierzę w krasnol*dki. Są sympatyczne i pożyteczne.

~Pafnucy
2007-06-15 11:11

Panie Januszu, co pan rozumie przez "wierzą w Matkę …
… Boską?". Ja WIERZĘ że istniała taka kobieta i że urodziła Boga, wierzę w świętych obcowanie jak naucza Kościół – gdzie tu łamię przykazania? Czyżby PAN w to nie …

~Utracjusz
2007-06-15 11:16

DROGI JKM! Określa się pan jako rzymski katolik, a na …
… pytanie czy Kościół nie jest nastawiony na zysk z prezesem Ratzingerem na czele odpowiada pan "bardzo możliwe". Proszę sobie przypomnieć, do czego zobowiązuje …

~fellay
2007-06-15 11:24

Witam serdecznie. Do czasu otwarcia tematu "ateiści", …
… Pańskie wpisy na tym blogu wydawały mi się w miarę logiczne i spójne. Teraz na tym monolicie poglądów konserwatywnych pojawiły się pęknięcia.Nie rozumiem jak Pan …

~mi8k
2007-06-15 11:32

~mi8k, Obiło ci się o uszy, że marksiści nazywali religię …
… opium dla ludu. Pewnie jednak nie wiesz, że było to użyte nie w sensie negatywnym, że opium otumania, lecz pozytywnym &#8211; że opium uśmierza ból. Trzeba …

~zakujs
2007-06-15 11:44

Niech pan pamięta, że "extra ecclesiam nulla salus est" i …
… o tym, że Biskup Rzymu jest nieomylny w sprawach wiary i moralności, oraz o tym, że jedynym Kościołem Chrystusowym jest Kościół Katolicki (mimo ułomności …

~gal
2007-06-15 11:50

Co to znaczy wierzyć w Matkę Boską? Nie znam człowieka, …
… który uważałby ją za Boga. Przypominam panu naukę pańskiego Kościoła o niej: KKK 975 "Wierzymy, że Najświętsza Boża Rodzicielka, Nowa Ewa, Matka Kościoła, …

~Fiat
2007-06-15 11:58

Nie dajcie się zwieść tym, którzy chcą przeciwstawić …
… Chrystusa Kościołowi! Jedna jest skała, na której warto budować dom. Tą skałą  jest Chrystus. Jedna jest skała, na której warto oprzeć wszystko. Tą skałą jest ten, …

~KRKowiec
2007-06-15 12:04

w sumie to wole byc ateista w spoleczenstwie oficjalnie …
… katolickim i byc opluwany jak powiem ze nie wierze, niz byc ukamieniowany w panstwie muzulmanskim.

~Yod’a of Sod’a
2007-06-15 12:15

Kto Cię opluwa człowieku.???…

~geo
2007-06-15 20:11

Panie JKM, jak wytłumaczyć to, że w cywilizacji gdzie …
… promuje się i ceni  logikę i wiedzę, tzw. racjonalne myślenie, w erze informacji, kiedy wszyscy kończyli jakieś-tam szkoły, jest radio,TV, internet, gazety, …

~Franek
2007-06-15 12:20

Aha! I jeszcze nie rozumieją co czytają (jeśli już …
… czytają), nie rozumieją co się do nich mówi etc.

~Franek
2007-06-15 12:26

http://s5.gladiatus.pl/game/c.php?uid=25938 zapraszam

~Zaproszyciel
2007-06-15 12:21

Panie Januszu, czy Pan naprawdę wierzy w Boga, czy może …
… tylko mówi o tym, że wierzy żeby ludzie uważający Pana za autorytet nie przeszli na ateizm ? U mnie wiara w Boga jest bardzo płytka, chociaż jestem zadeklarowanym …

~Marek
2007-06-15 12:24

To trzeci wpis, w którym co raz bardziej pogrąża się Pan w …
… kiepskiej retoryce, semantycznych nadużyciach i logicznych paradoksach. Dobrze , że to juz ostatni…

~gibb
2007-06-15 12:25

Wprowadzając wątek o wierze w Matkę Boską trochę Pan …
… przesadziłeś. Przykro mi to mówić, ale przesadziłeś Pan…

~manhjk
2007-06-15 13:06

Niby dlaczego przesadził? Doktrynalnie może nie do końca, …
… ale praktycznie tak. Nawet powiedziałbym że często widać hierarchię ważności: Maryja (czego nie Maria?), Jezus i na końcu, bardzo rzadko, prawie zapomniany Bóg …

~rysiek
2007-06-15 13:48

Czym Pan się zajmuje Panie Korwin-Mikke… W następnym …
… wpisie jak mniemam ranking podręczników od logiki?

~Cyprek
2007-06-15 13:19

Błędne myślenie… W liście do ateistów napisał Pan o Bogu …
… (Wielką literą piszę jedynie z szacunku dla Pana): "…Np. po to, by sprawdzić, czy głęboko Mu wierzymy… " Czy to nie błąd w toku myślenia? Skoro Bóg jest …

~Mipi
2007-06-15 14:12

Do tego Jezus mówił, że tylko przez niego można dojść do …
… Boga. Kościół głosi natomiast, że nie ma zbawienia poza kościołem. Słowo "Ojciec Święty" też wg. ewangelii powinno być uznane za podwójne bluźnierstwo, gdyż …

~Sejtan
2007-06-15 15:04

… a może nawet świętą piątkę. Papież JP2 ma bowiem …
… więcej pomników i obrazów niż matka boska, a ta więcej niż Jezus. Katolicy są jak dzieci – nie potrafią czcić bezcielesnego Boga, więc pogrążają się w bałwochwalczym …

~Sejtan
2007-06-15 15:07

Panie Januszu, mam nadzieję że w następnym wpisie …
… sprecyzuje pan o co chodziło z "wierzą w Matkę Boską", bo Kościół WIERZY że urodziła ona Boga i że o niej powiedział Jezus "Synu, oto Matka Twoja", że to ona wstawia …

~szakal
2007-06-15 14:18

To Bóg jest głuchy, że potrzebuje tylu pośredników? …
… Katolicy czczą matkę boską jak bożka, a przecież w przykazaniach napisane jest – "nie uczynisz rzeźby ani obrazu..". Jezus sam uważał swoją matkę za grzesznicę i …

~Sejtan
2007-06-15 15:00

Tak uważają paranoicy. Nikt matki Boskiej jako bożka nie …
… traktuje – skoro mogą się za nami modlić żywi ludzie (po to prosi się ich o modlitwę) tak samo mogą to robić dusze w niebie ("MÓDL SIĘ ZA NAMI") toteż i ich …

~szakal
2007-06-15 15:10

A kiedy będzie "list do teistów"?

~he he
2007-06-15 15:09

Pana myslenie jest w stylu takim,ze niech holota wierzy w …
… Boga,bo jak przestanie to rzuci sie na nas z nozami.

~wima
2007-06-15 15:49

Partia Kosciola Katolickiego w Polsce? Troche denerwuje …
… mnie fakt, ze KrK wplywa na politykow w Polsce, ale oficjalnie sie nie miesza. Wiele decyzji politycznych zostalo zaplanowanych przez biskupow itd. , ktorzy …

~seth.destructor
2007-06-15 16:20

O co znowu Korwinowi chodzi z tą Matką Boską? Rozumiem, że …
… jako chrześcijanin "Zdrowaś Mario" nie odmawia – w końcu to słowa heretyckiego anioła i natchnionej Duchem Świętej Elżbiety…

~Acp
2007-06-15 16:59

Panie Januszu, ja z innej beczki, zawsze ciekawilo mnie …
… dlaczego nie moznaby wszystkiego sprywatyzowac a wiem ze jest to chyba z dylematem wieznia(?) powiazane, bardzo prosilbym o jakis komentarz.

~Daniel
2007-06-15 16:32

Dzisiaj na Gantro: "Wolność słowa w katolickim kraju" – …
… http://gantro.blog.onet.pl – zapraszam!

~UPRany
2007-06-15 17:06

Tkwią zatem w niebezpiecznym błędzie ci wszyscy, którzy …
… sądzą, że mogą przyjąć Chrystusa jako Głową Kościoła, chociaż nie trzymają się wiernie Jego namiestnika na ziemi. Znosząc bowiem tę głowę widzialną i zerwawszy …

~Katolik
2007-06-15 17:12

Trochę nie na temat – Jak włażą nam z buciarami do …
… domów!   Przesyłam link:

Telefon z Rawicza do Tele2  Rewelacja! Śmiechu warte.

~Henryk Ford
2007-06-15 17:15

LICZNIK – znowu ma problemy, jakies zaparcie??

~hehe
2007-06-15 17:19

Zapomniałem dodać . Link nie nadaje się do odsłuchania dla …
… Pań! Niektórych zgorszą wulgaryzmy, ważne jest jednak przesłanie. Facet obraża pracownika tele2, bo chce się spotkać z przedstawicielem w sądzie, gdyż to jest …

~Henryk Ford
2007-06-15 17:25

www.beztabu.fe.pl

tophic@op.pl
2007-06-15 18:01

Komorowski znów nazwał rząd Jarosława prawicowym. Czy on …
… jest tak ograniczony, czy manipuluje świadomie?

~kaowiec Sejmu
2007-06-15 18:04

Najśmieszniejsze są komentarze neokomunistów, którzy …
… wyśmiewają się z religii, a sami ją tworzą – tylko świecką. Idzie mi oczywiście o wiarę w konieczność zjednoczenia europejskiego. Dowodów na konieczność brak, więc …

~Bwana Kubwa
2007-06-15 18:23

Przydałby się wpis o PZPR pod nową nazwą "LiD", czyli o …
… zjednoczeniu tajnych i świadomych kolaborantów przewodniej siły z macierzą. A pojechać po nazwiskach! TVP robi im niezłą reklamę, więc trzeba jakoś to zrównoważyć.

~EXTREMA
2007-06-15 18:28

Im bliżej końca SLD, tym większa aktywność tej zarazy. …
… Cały Kabareton zorganizowali do ataków na kaczy rząd. Artyści mogą sobie zarobić, ale muszą obowiązkowo wyrecytować kilka dowcipów przeciw Gosiewkiemu i …

~Rozbrat napada
2007-06-15 18:32

Zauważyliście, że tow. Kalisz idzie w paradzie pedałów w …
… grupie działaczy hetero, a nie blisko samych sodomitów? Niby taki tolerancyjny, ale nie na tyle, żeby się ocierać  😉

~wróg klasowy
2007-06-15 18:35

Jest sobie na południe od nas taki kraj, co się Czechy …
… zwie. W kraju tym większość obywateli to ateiści. 60% Deklaruje się jako ateiści, a we mszach uczestniczy 5% obywateli. I co? Czy tak ktoś ojcom po gębie daje? Czy …

~aleksander
2007-06-15 18:47

Lubisz historyjki o zwierzętach? Odpocznij od polityki i …
… wejdź na www.labladorania.blog.onet.pl

~MANC
2007-06-15 18:47

Panie Januszu dlaczego licznik znowu stoi (3679257)?

~bosman
2007-06-15 18:50

Bo to nie jest wskazane, żeby się ruszał.

~Oil-niczak
2007-06-15 19:07

Hehe, wpisy profesorki Senyszyn są coraz głupsze. Ona …
… chyba bije jakiś rekord debilizmu w słowie pisanym. Truje tak, jakby siedziała na kołku.

~blogoczytacz
2007-06-15 18:59

Jak spotkam Andrzeja Urbańskiego na ulicy, to go walnę w …
… nochal za zaniechanie i słabość. To go zahartuje.

~WolnośćSłowa
2007-06-15 19:01

Pan założył że ateiści przekonują do ateizmu dlatego, że …
… uważają, że mają racje i chcieliby aby inni nie żyli w błędzie. Uważam to założenie za fałszywe. Przekonywanie do ateizmu wynika z pobudek politycznych. Gdyby …

~andree
2007-06-15 19:03

Musimy wystąpić przeciw ustawie o telepracy. Komuna chce …
… dobić ludzi pracujących poprzez internet. Rząd może chce ściągnąć dodatkowe podatki, ale taka Jaruga to już z pewnością po prostu chce zniszczyć ten obszar …

~kapitalista-wawa
2007-06-15 19:06

Minister Ziobro ma rację z obniżeniem wieku …
… odpowiedzialności według KK. Bandy mają już członków po 15 lat, a wyglądają i zachowują się jak dorośli bandyci. Także skutki są identyczna jak przy napadzie przez regularne …

~męs szo świ
2007-06-15 19:10

MAM PROŚBĘ DO WSZYSTKICH ABY NP PISZĄC WPIS 2 GODZINY …
… PRZED KIMŚ NIE WPYCHALI SIĘ PRZED NIEGO BO TO CHAMSTWO, NIECHA KAŻDY MA SWÓJ WPIS PO SOBIE, ZGODNIE Z KOLEJNOSCIĄ,  A NIE TAK JAK LECI!!!!!!!!!!!

~aaa
2007-06-15 19:12

Panie, Pan tu nie stał! / Weź pan wsiądź w 125, pojedź Pan …
… na Plac Zamkowy, tam stoi kolumna Zugmunta III Wazy, i powiedz mu Pan: "Pan tu nie stał!". 😉

~Bwana Kubwa
2007-06-15 19:25

drogi korwinie mikki jak się odmienia twoje nazwisko??

~mucha
2007-06-15 19:12

Ateiści na bok, bo unici wzmogli aktywność. A sejmowej …
… ambony padaja takie dydrymałki, że kopara opada. Okazuje się, że nasz rząd krajowy nabroił i Brukselka chce się na nas obrazić. Nie było problemu i jest. Trzeba …

~wolnyUPRynek
2007-06-15 19:32

Pierwsze przykazanie zwolennika JKM: Nie będziesz miał …
… blogów innych przede mną.

~Franek
2007-06-15 19:48

Trzeba zaostrzyć środki działalności UPR, ponieważ jak …
… dotąd nie udało się zahamować nawet tempa rozwoju socjal-interwencjonizmu, a co dopiero mówić o zatrzymaniu, cofnięciu i likwidacji.

~BETON
2007-06-15 19:53

Ostatnie zdania są najważniejsze!!! Tak.

~LJE
2007-06-15 21:24

Dowód na nieistnienie Boga. Oczywiście zakładamy, że wolno …
… nam tutaj posługiwać się logiką. Tak jednak zakłada każdy człowiek nieuprzedzony: wobec tego wiara, jeśli chce się przenosić, musi również przynajmniej …

~fatalista
2007-06-16 15:32

Oczywiście, gdy mówię o "tylnych pozycjach w wyścigu", …
… mówię o narodzie, o jednostkach, które chciałyby być *uczciwie* chrześcijańskie: podczas gdy dzisiaj mamy do czynienia tylko z narodami obłudnie chrześcijańskimi …

~fatalista
2007-06-16 15:42

Eh, że też Ci się chciało tyle pisać tekstu… nie licz na …
… to, że jakikolwiek wierzący (nie mówiąc już o chrześcijanach, a tym bardziej o katolikach, których religia jest już karykaturą samej siebie ;]) chociaż postara …

~vitriol@vp.pl
2007-06-18 14:09

www.www-agnieszka-wlodarczyk.blog.onet.pl ZAPRASZAM …
… serdecznie!! wejdź, skomentuj…

asiuulkaa@buziac…2007-06-16 17:59

Niewiem o co mu idzie mnie to nieochodzi. Ważne że …
… mistrzostwa u nas i pokażemy że jesteśmy najlepsi. Wpisywać się kibole z całej Polski. Weżniemy pod fleki Angoli, Makaroniarzy i Fracózów! OLEEeEEeolEEEleeOOOLLLLeeeee

~Lucio_TYLKO_GKS
2007-06-17 01:54

Miejsce przed oltarzem nalezy sie szacowniejszym,nigdy nie …
… zmienie zdania.Kamien podnosi ten ,kto bez grzechu jest…..

~Ela juz z Polski
2007-06-17 10:05

Muszę przyznać, że bardzo ciekawy wpis, choć nie ze …
… wszystkim się zgadzam. Pewnie to dlatego, że sam jestem ateistą ;]. No ale pod podstawową tezą podpisuję się tzw. ręcyma i nogami – ateizm nie jest dla L**u. Posunę …

~vitriol@vp.pl
2007-06-18 13:15

Jestem ateistką i mam bardzo &#8222;katolickie&#8221; …
… koleżanki. Akceptują moje poglądy, choć… co jakiś czas proponują wspólne wyjście do kościoła… i nic to, że teoretycznie to One powinny znać 10 przykazań itp. I …

~studentka socjo…2007-06-18 23:53

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758