Bez kategorii
Like

Raport roczny Przewozów Regionalnych

08/10/2011
487 Wyświetlenia
0 Komentarze
7 minut czytania
no-cover

Raport roczny za 2010 rok został opublikowany na stronie Przewozów Regionalnych.

0


Całkowita strata Przewozów Regionalnych zmniejszyła się z 296 mln zł w 2009 roku do 169,5 mln zł w 2010 roku – wynika z raportu z działalności spółki za 2010 rok.

W strukturze przychodów spółki najważniejsze są dotacje od samorządów – 46,2%, przychody ze sprzedaży biletów – 30,8%, oraz pozostałe przychody działalności operacyjnej i dotacja przedmiotowa – odpowiednio 8,8 i 7,3%. W 2010 r. dopłaty samorządowe wyniosły 809 745,1 zł, co w porównaniu do roku poprzedniego stanowiło wzrost o 135 851,8 zł, tj. o 20,2%. Dotacja pokryła deficyt z realizacji przewozów objętych umowami w 88,0% – czytamy w raporcie.

W największym stosunku wzrosły opłaty w województwach: świętokrzyskim – z 35 do 44 mln zł i podlaskim – z 16 do 21 mln zł, a bezwzględnie dopłaty najbardziej wzrosły w województwach: zachodniopomorskim – z 49 do 70 mln zł i wielkopolskim – z 80 do 107 mln zł. Dopłaty do przewozów zmniejszyły się tylko w województwie pomorskim – z 49 do 44 mln zł. Przewozy Regionalne określiły też stopień pokrycia deficytu przewozów przez samorządy województw, który przedstawiony został także w formie mapy.

W 2010 roku dofinansowanie Ministrem Infrastruktury do międzynarodowych przewozów wyniosło 49 128 400 zł. Dotacja przedmiotowa, stanowiąca pełną rekompensatę utraconych przychodów z tytułu honorowania ulg ustawowych, w 2010 roku wyniosła 128 363 300 zł i była wyższa w porównaniu do 2009 r. o 12,7%.

Aktywa trwałe Przewozów Regionalnych na koniec 2010 roku wyniosły 680 448 152 zł, w porównaniu z 431 337 810 zł w roku poprzednim. Za wzrost odpowiada kategoria "Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej". Kapitał własny wciąż jest na minusie, choć wzrósł z -340 198 565 zł do -239 684 401 zł. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania również wzrosły – z 1 018 832 651 zł do 1 147 754 490 zł na koniec 2010 roku.

Przy wzroście zarówno przychodów, jak i kosztów działalności Przewozów Regionalnych, strata na sprzedaży wzrosła z 1 013 527 321 zł do 1 028 511 760 zł, jednak dzięki zwiększonym dopłatom strata na działalności operacyjnej spadła ponaddwukrotnie – z 266 344 327 zł w 2009 roku do 118 680 850 zł w roku 2010. Wzrosły za to koszty finansowe spółki – z 40 do 54 mln zł. Całkowita strata Przewozów Regionalnych zmniejszyła się z 296 318 423 zł w 2009 roku do 169 550 500 zł w 2010 roku.

114 mln pasażerów PR w 2010 roku

Liczba pasażerów w pociągach Przewozów Regionalnych wyniosła 96,1 mln osób w pociągach REGIO i 18,22 mln w interREGIO i REGIOekspres – wynika z opublikowanego z początkiem października raportu z działalności za rok 2010.

Praca przewozowa Przewozów Regionalnych wyniosła 4091,8 mln pasażerokilometrów w pociągach REGIO i 2368,55 mln pasażerokilometrów w interREGIO i REGIOekspres, a praca eksploatacyjna – 62,03 mln pociągokilometrów dla pociągów REGIO i 11,14 w iR i Re.

– Co roku podnosimy sobie poprzeczkę. W roku 2010 postawiliśmy na rozwój kanałów dystrybucji. Nasi konduktorzy zostali wyposażeni w terminale mobilne do sprzedaży biletów, a na najważniejszych dworcach pojawiły się biletomaty. Kupno biletów na pociągi z taryfą interREGIO stało się możliwe w internecie za pomocą kilku kliknięć myszki – zaznaczyła na wstępnie dokumentu prezes zarządu spółki Przewozy Regionalne Małgorzata Kuczewska-Łaska.

– 1 czerwca 2010 roku na trasy wyruszyły pociągi kategorii REGIOekspres – klimatyzowane składy o podwyższonym standardzie wyposażone m.in. w wygodne siedzenia, bezpłatny bezprzewodowy internet i system informacji audiowizualnej z możliwością rezerwacji miejsc w serwisie internetowym – dodała.

1,5 tys. pracowników odeszło z PR w 2010 roku

Zatrudnienie w Przewozach Regionalnych spadło z 15182 pracowników w 2009 roku do 13721 pracowników w 2010 roku.

Najwięcej pracowników opuściło PR w segmencie stażu 21-25 lat i 26-30 lat, ale trzeba przy tym zaznaczyć że wzrósł udział osób z doświadczeniem powyżej 30 lat – z 33,7 do 39,7 procent zatrudnionych. To największa grupa w strukturze zatrudnienia spółki według stażu. Odeszły głównie osoby o wykształceniu średnim. W 2010 roku spadł udział pracowników PR w wieku poniżej 51 lat – od kilku do kilkunastu procent w każdej grupie wiekowej.

Jeżeli chodzi o grupy zawodowe, pracę w Przewozach Regionalnych zakończyło w 2010 roku 418 z 1806 kasjerów biletowych i liniowych, prawie połowa z 488 informatorów oraz większość ze 119 dyżurnych ruchu i jedna szósta pracowników drużyn manewrowych. Mimo odejścia prawie 500 osób w strukturze zatrudnienia wzrósł udział pracowników odpowiedzialnych za utrzymanie i eksploatację taboru.

Raport roczny Przewozów Regionalnych za 2010 rok

Źródło: Przewozy Regionalne, Rynek Kolejowy

0

infokolej http://infokolej.pl

Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl

288 publikacje
3 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758