Bez kategorii
Like

„Polskie obozy śmierci” w „The Times” i „The Daily Mail”

28/01/2013
583 Wyświetlenia
0 Komentarze
1 minut czytania
no-cover

Jak podał Minister Spraw Zagranicznych dwie brytyjskie gazety „The Times„ i ”The Daily Mail” umieściły na swoich stronach sformułowanie ”Polish death camp” sugerujące jakoby Polska posiadała jakieś obozy koncentracyjne – podaje historia.org.pl.

0


W tej sprawie od razu interweniowała Polska Ambasada w Wielkiej Brytanii zgłaszając swoje protesty u obu wydawców. Dzięki czemu „The Daily Mail„ już usunął zwrot „polski obóz śmierci” z zajawki artykułu na stronie głównej. Znajdował się w artykule ”»The photograph that finally proves my parents died at Auschwitz«: Jewish evacuee sent picture of 70-year-old suitcase that confirms his worst fears”. Obecnie sformułowanie brzmi:

“A photograph (inset) spotted by a tourist 69 years later in Auschwitz Museum showed a suitcase there belonging to his father, Jacob Greilsamer – confirming his parents were sent to the Nazi death camp.”

Natomiast „The Times„ nadal tego nie zrobił podając w artykule ”Auschwitz suitcases confirm fate of Holocaust parents”:

“A visitor to the Polish death camp has ended Harry and Hannah Grenville’s long search to discover the fate of their parents”

http://historia.org.pl/2013/01/25/polskie-obozy-smierci-w-the-times-i-the-daily-mail/ 

0

Aleksander Pi

"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."

1837 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758