Bez kategorii
Like

Minister Nowak gwiazdą PKP

13/12/2011
416 Wyświetlenia
0 Komentarze
2 minut czytania
no-cover

Ubiegłoroczna zmiana rozkładu jazdy PKP przerodziła się w klęskę, opisywaną w mediach słowem „chaos”. Natomiast w tym roku, dzięki rozsądkowi PKP, aktywności ministra Nowaka i sprzyjającej pogodzie, udało się uniknąć kolejowej katastrofy.

0


Mediom nie pozostało nic innego jak opisywać wydarzenia bez tonu sensacji – informuje raport Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów. Dowodem na sukces PKP może być również brak wzmożonego ruchu w mediach społecznościowych w pierwszych dniach obowiązywania nowego rozkładu.

Minister Nowak chwali (się)

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów zostały wprowadzone w niedzielę 11 grudnia 2011 roku. Od tego momentu do godziny 12:00 w poniedziałek ukazało się w Internecie pół tysiąca publikacji na ten temat. Głównym bohaterem przekazów stał się minister transportu Sławomir Nowak, który sam aktywnie za pomocą Twittera przekazywał optymistyczne wieści z kolejowego frontu, chętnie przez media cytowane.

Minister Nowak był tego dnia gwiazdą PKP – pojawił się w 40 proc. przekazów na temat zmiany rozkładu jazdy, z czego w 70 proc. przypadków zacytowano jego wypowiedzi właśnie z Twittera. Wśród zwrotów najczęściej opisujących funkcjonowanie kolei dominowało "bez zakłóceń" – fraza użyta właśnie przez Nowaka. Inne miłe i nieoczekiwane określenia używane w publikacjach opisujących zmiany rozkładu to: "bez problemów", "bez utrudnień" oraz wyrażenie dość rzadko w ostatnich czasach występujące w kontekście PKP: "zgodnie z planem".

Cisza w mediach społecznościowych dowodem sukcesu PKP

"Bez zakłóceń" doskonale oddaje klimat ostrożnych pochwał sytuacji na kolei. W mniejszości pozostały wyrażenia hamujące optymizm, takie jak "na razie bez problemów/normalnie". Mainstreamowe media internetowe sukces PKP tłumaczyły pogodą, przy okazji wieszcząc kataklizm, który nadejdzie razem z pierwszym śniegiem. Najlepszym dowodem sukcesu PKP jest cisza w mediach społecznościowych. Użytkownicy sieci zachowywali się raczej powściągliwie. Czołówkę listy najczęściej publikujących mediów stanowiły portale informacyjne.

Źródło: Media News

0

infokolej http://infokolej.pl

Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl

288 publikacje
3 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758