Bez kategorii
Like

Kolej wpuszczona w maliny

21/02/2011
346 Wyświetlenia
0 Komentarze
2 minut czytania
no-cover

„Puls Biznesu” z Pracodawcami RP prowadzi plebiscyt Gospodarcze Maliny 2010, w ramach którego internauci mogą głosować na osoby i instytucje, które wywarły najbardziej negatywny wpływ na polską gospodarkę. Gospodarcze Maliny przyznawane są w czterech kategoriach: instytucja, polityk, inwestor/menedżer, przedsiębiorca/pracodawca. Wśród kandydatów znaleźli się m.in. minister infrastruktury Cezary Grabarczyk i PKP SA. • Cezary Grabarczyk Zgłoszony za wieloletnie tolerowanie zaniedbań inwestycyjnych w podlegającej jego ministerstwu Grupie PKP, a także bałaganu organizacyjnego na kolei, którego skutkiem był m.in. chaos przy zmianie rozkładu jazdy w grudniu 2010 roku. Ponadto minister mamił opinię publiczną, że program budowy dróg w Polsce jest realny i niezagrożony, a potem szukając oszczędności, niespodziewanie poszatkował go, mimo protestów środowisk samorządowych. • Polskie Koleje Państwowe SA Kolejowy holding został zgłoszony […]

0


„Puls Biznesu” z Pracodawcami RP prowadzi plebiscyt Gospodarcze Maliny 2010, w ramach którego internauci mogą głosować na osoby i instytucje, które wywarły najbardziej negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Gospodarcze Maliny przyznawane są w czterech kategoriach: instytucja, polityk, inwestor/menedżer, przedsiębiorca/pracodawca. Wśród kandydatów znaleźli się m.in. minister infrastruktury Cezary Grabarczyk i PKP SA.

Cezary Grabarczyk
Zgłoszony za wieloletnie tolerowanie zaniedbań inwestycyjnych w podlegającej jego ministerstwu Grupie PKP, a także bałaganu organizacyjnego na kolei, którego skutkiem był m.in. chaos przy zmianie rozkładu jazdy w grudniu 2010 roku. Ponadto minister mamił opinię publiczną, że program budowy dróg w Polsce jest realny i niezagrożony, a potem szukając oszczędności, niespodziewanie poszatkował go, mimo protestów środowisk samorządowych.

Polskie Koleje Państwowe SA
Kolejowy holding został zgłoszony do Malin za brak nadzoru nad podległymi spółkami, m.in. za duże opóźnienia w przygotowaniu przez PKP PLK inwestycji finansowanych z funduszy unijnych. Brak inwestycji to nie tylko brak dochodów dla przedsiębiorstw wykonawczych, ale przede wszystkim słaby system transportowy kraju, zmniejszający efektywność całej gospodarki. Ponadto PKP – jako właściciel PKP Intercity i dworców – w dużej części odpowiadają za grudniowy chaos przy zmianie rozkładu jazdy.

Na kandydatów można glosować do końca lutego.

W listopadzie 2007 roku premier Donald Tusk zapowiedział w exposé, że jednym z priorytetów jego gabinetu będzie dalsza modernizacja polskich kolei. – Polacy mają prawo do czystych dworców i szybkiej kolei – mówił Tusk.

Jeszcze w tym miesiącu rząd Tuska zacznie przekonywać Komisję Europejską, że unijne dotacje na modernizację torów warto przesunąć na drogi. A chodzi o niemałą kwotę – kolej może stracić nawet 4,8 mld zł.

0

infokolej http://infokolej.pl

Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl

288 publikacje
3 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758