Żeby ratować budżet rząd zaczął wyprzedawać prywatne firmy, obecnie jeszcze dobrowolnie ale tylko czekać jak majątek firm prywatnych właściciele będą sprzedawać pod przymusem.
Jestem czytelnikim Nowego Ekranu oraz kilku innych zależnych i niezależnych mediów w przestrzeni wirtualnej, oraz tej klasycznej. Na łamach wielu blogów czy stron można przeczytać o głupocie premiera, prezydenta (celowo piszę z małej litery) oraz posłów i ministrów. Ale to co przytoczę poniżej, sprawia że absurd ( choć to mało powiedziane, głupota, debilizm @$^&&^) wkroczył w nowy wymiar. Właśnie przetarłem przed chwilką oczy ze zdumienia. Pozostawiam szanowni czytelnicy i blogowicze ocenę niekompetencji i głupoty miłosciwie przyspawanych, do waszej oceny. Mi brakuje zwyczajnie słów, tekst zamieszczam w całości wklejony ze strony www.rynek-kolejowy.pl – tak tak, lubie kolej takie zwichnięcie z czasów szkoły, tak jak i statki oraz wszystko co z transportem związane. ;). Mam nadzieję że nikt nie bedzie miał za złe przeklejenia.
" O działalności chińskich podmiotów na polskim rynku transportu szynowego mówili dziś przedstawiciele RBF i KIG. Powstał także na ten temat raport, stworzony przez Railway Business Forum. Eksperci podkreślali, że rząd za bardzo skupia się na wspieraniu firm z Chin w Polsce, będącej dla nich jedynie przyczółkiem w ekspansji na rynek UE. Tymczasem w zeszłym roku rządowa agenda odpowiedzialna za inwestycje zagraniczne w Polsce, próbowała pomóc Chińczykom zainteresowanym kupnem firm w Polsce, kontaktując ich z kierownictwem prywatnej firmy Solaris.
– W zeszłym roku w czerwcu otrzymaliśmy zawiadomienie, że jedna ze znanych chińskich firm wybiera się na „zakupy” i między innymi chce odwiedzić Solarisa. Chodziło o zakupy firm, a nie chińskie koszulki. Chcieli odwiedzić między innymi nas – mówiła podczas konferencji prasowej w lutym tego roku Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach. – Zawiadomienie przyszło z naszego ministerstwa – dodał wówczas przewodniczący rady nadzorczej firmy, Krzysztof Olszewski. – Z organizacji zajmującej się popieraniem inwestycji zagranicznych w Polsce. Dostaliby także dofinansowanie – zaznaczyła Olszewska. Chodzi o Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, mającą za zadanie pomagać inwestorom spoza granic naszego kraju w wejściu na polski rynek oraz w wypracowaniu najlepszego sposobu wykorzystania istniejących na nim możliwości.
– Rząd powinien wspierać takie polskie firmy jak PESA, czy Solaris, a nie sprowadzać im konkurentów – mówił dziś podczas konferencji Railway Business Forum Adrian Furgalski, dyrektor programowy RBF. – Gdyby zachęcać Chińczyków do przejmowania zakładów znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej – proszę bardzo – zaznaczał Furgalski. Solaris nie jest jednak firmą państwową, tylko prywatnym przedsiębiorstwem, znakomicie radzącym sobie na rynku produkcji autobusów (tak krajowym, jak i zagranicznym) i wchodzącym właśnie do sektora tramwajowego.
– Jeśli prezydent Francji jedzie do Chin, to wraca z kontraktami na sprzedaż samolotów. Tymczasem nasz rząd wzdraga się przed pozytywnym lobbingiem naszych firm za granicą. Na Solarisa, z którego można być dumnym, rząd napuścił jedną z firm chińskich, aby ta go wykupiła. Nie tędy droga – komentował dziś Adrian Furgalski."
Tekst oryginalny pod adresem : http://www.rynek-kolejowy.pl/23098/Rzad_chcial_sprzedac_Niderlandy.htm
Jeszcze Polska nie zginela / Isten, áldd meg a magyart