Należący do Deutsche Bahn niemiecki przewoźnik UBB, który już od czterech lat dojeżdża do centrum Świnoujścia, podjął się sfinansowania budowy toru do Polski oraz nowego peronu. W miejsce dotychczasowej wiaty ma powstać dwukondygnacyjny budynek z toaletami, kasą biletową i punktem informacji turystycznej. Budowa ma zacząć się w przyszłym roku.
Plany niemieckie nie kończą jednak na tym i – jak mówi Joachim Trettin, przedstawiciel Deutsche Bahn – niemiecka kolej zamierza zelektryfikować odcinek ze Świnoujścia do miejscowości Heringsdorf i położonego tam lotniska. Spółka UBB snuje dalekosiężne plany połączenia dotychczas budowanej trasy z magistralą do Berlina, tym samym odtwarzając istniejące do 1945 roku połączenie kolejowe Berlin – Ducherow – Świnoujście.
Niestety, Polskie Radio Szczecin nie wnika w szczegóły inwestycji, ograniczając się jedynie do przekazania suchej informacji. Nie próbuje również odpowiedzieć na kluczowe pytania, np. jak będzie kształtowało się prawo własności obiektów dworcowych i torów oraz jakie będą warunki ich użytkowania.
Nie padają również pytania czy lotnisko Regionalflughafen Heringsdorf, które znajduje się zaledwie siedem kilometrów od Świnoujścia, może zagrozić i przejąć część przewozów dotychczasowego lotniska po polskiej stronie – Szczecin-Goleniów. Chociaż w chwili obecnej lotnisko pod Szczecinem przyjmuje 7 razy więcej podróżnych, to warunki lotniskowe są porównywane, a pasy startowe niemal tej samej długości.