Turcy już nie chcą naszego LOT-u ale za to Niemcy chcą rynek. Wczoraj na lotnisku w Gdańsku (Danzig) odbył się pokaz siły: wylądował najnowszy samolot Lufthansy, ogromny B-747-8 „Brandenburg”, z niemiecką ekipą piłkarską na pokładzie.
Nasz narodowy przewoznik LOT wchodzi w ostatni okres swojego zycia. Turcy z Turkish Airlines przygladali sie spolce, ale stwierdzili ze ich nie interesuje, co rozumiemy jako ze wedlug prawa europejskiego inwestor poza-europejski moze kupic tylko udzialy mniejszosciowe.
Wiecej o LOT: http://monsieurb.nowyekran.pl/post/63783,samolotowa-prezydetowa
Wiec Turcy popatrzyli sobie tylko blizej na to jak funkcjonuje LOT i jaka ma sytuacje finansowa, nikt nie odmowi sobie przestudiowania za darmo sytuacji konkurenta.
Teraz MSP wynajmie jakis zaprzyjazniony bank inwestycyjny, ktory za sowita oplata powtorzy ceremonie pokazywania LOT-u konkurentom.
Linie lotnicze padaja lub sie konsoliduja, przyszlosc LOT-u jest raczej w tej pierwszej grupie, niestety. Z dwoch glownych powodow:
Lotniska:
Nowe ogromne lotnisko Berlin Brandenburg bedzie gotowe dopiero w przyszlym roku (maja klopoty techniczne) ale kiedy klopoty techniczne zostana rozwiazane, latem 2013 duze miasta takie jak Szczecin, Poznan i Wroclaw znajda sie w naturalnej strefie dojazdowej do Berlina Brandenburga. Kto sie bedzie wtedy pchal na Warszawe Okecie aby poleciec w zaoceaniczna podroz z przesiadkami ? Krakow i Katowice moga pojsc w slad. Dla ilustracji, dystans pomiedzy Poznaniem i lotniskiem Berlin Brandenburg to 257 km autostrada, szacowany czas przejazdu 3 godziny.
Lotnisko Berlin Brandenburg bedzie trzecim duzym niemieckim hubem (po Frankfurcie i Monachium): http://ber.berlin-airport.de/der-neue-flughafen/
Miedzynarodowe grupy linii ilotniczych:
W Europie mamy trzy duze grupy lini lotniczych: Lufthansa (Swiss, Austrian, Lauda), Air-France KLM oraz British Airways. Wschod Europy jest logicznym terenem ekspansji Lufthansy, ktora przejela juz linie szwajcarskie (zbankrutowany Swiss) i austriackie (Austrian, Lauda). Juz dekade temu na lotnisku w Moskwie ladowal jeden samolot z Paryza (Air France), z Londynu (British Airways) i az trzy samoloty Lufthansy z Niemiec (Frankfurt, Hamburg i Monachium).
Nie musimy chyba tutaj wyjasniac geopolitycznego polozenia Polski.
Nasz narodowy przewoznik LOT jest wiec wpakowany pomiedzy potezne miedzynarodowe grupy linii lotniczych i agresywnych przewoznikow low-cost (Ryanair i Wizzair). LOT jest co prawda czlonkiem Star Alliance (z United Airlines i Lufthansa) ale nie zmieni to jego losu.
Euro 2012 jest swietna okazja dla Lufthansy aby pokazac swoja sile. Przylot do Danziga najnowszego samolotu Lufthansy B-747-8 "Brandenburg" z niemiecka ekipa pilkarska jest dobrze przemyslana operacja taktyczno-marketingowa. Czy zdziwimy sie na wiadomosc ze B-747-8 "Brandenburg" zostanie oficjalnie ochrzczony dopiero w przyszlym roku, na nowo otwartym lotnisku Berlin-Brandenburg ?
Lufthansa daje swoim samolotom nazwy duzych miast i landow od roku 1960. Troche sie balismy ze Niemcy wyladuja wczoraj na lotnisku w Danzigu samolotem B-474-200 "Schleswig-Holstein" (numer D-ABYM). Na szczescie ten samolot Lufthansy zostal juz wycofany z eksploatacji i stoi w museum lotnictwa w Speyer.
Samoloty Lufthansy są nowsze, większe i do tego mają podwozie
Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wplywie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polske -- czytaj cala prawde calodobowo -- na www.wsi24.pl oraz Facebook / Goodbye ITI -- i mysl samodzielnie, bez TVN24 !!