Sezon rowerowy właśnie się zaczyna. Jeżeli zamierzasz zabierać rower na dalsze wycieczki bądź zwyczajnie chcesz zabrać swojego dwukołowca na wakacje, warto zaopatrzyć się w bagażnik samochodowy przeznaczony dla rowerów. Wyróżniamy trzy rodzaje bagażników samochodowych, ze względu na ich mocowanie do samochodu. Bagażniki montowane na dachu samochodu Ten rodzaj bagażników jest dość wygodny z perspektywy zasłaniania samochodu. Montując rowery na dachu nie musimy martwić się o przysłoniętą tylną szybę ani o zasłoniętą rejestrację samochodu. Przy tym rozwiązaniu odpada również utrudniony dostęp do bagażnika samochodu. Natomiast wadą tego rodzaju bagażnika jest poziom trudności montowania roweru. Do tej czynności potrzebna jest osoba o dużej sile i o wysokim wzroście. Rower należy podnieść wysoko na dach, by tam utrzymać go i zamontować. Przewóz rowerów […]
Sezon rowerowy właśnie się zaczyna. Jeżeli zamierzasz zabierać rower na dalsze wycieczki bądź zwyczajnie chcesz zabrać swojego dwukołowca na wakacje, warto zaopatrzyć się w bagażnik samochodowy przeznaczony dla rowerów.
Wyróżniamy trzy rodzaje bagażników samochodowych, ze względu na ich mocowanie do samochodu.
Bagażniki montowane na dachu samochodu
Ten rodzaj bagażników jest dość wygodny z perspektywy zasłaniania samochodu. Montując rowery na dachu nie musimy martwić się o przysłoniętą tylną szybę ani o zasłoniętą rejestrację samochodu. Przy tym rozwiązaniu odpada również utrudniony dostęp do bagażnika samochodu. Natomiast wadą tego rodzaju bagażnika jest poziom trudności montowania roweru. Do tej czynności potrzebna jest osoba o dużej sile i o wysokim wzroście. Rower należy podnieść wysoko na dach, by tam utrzymać go i zamontować. Przewóz rowerów na dachu wiąże się z mniejszym opływem powietrza, trzeba również uważać na niższe elementy na drodze (np. mosty), by nie uszkodzić rowerów i bagażnika.
Bagażniki montowane na haku
Rodzaj tego bagażnika ze względu na ergonomiczność jazdy jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem przewozu rowerów. Trzeba liczyć się jednak z tym, że nie każdy model samochodu posiada hak, a koszt uzależniony jest od marki samochodu i materiału wykonania haku. Waha się w przedziale od 200 złotych wzwyż. Montowanie rowerów na tym rodzaju bagażnika jest zdecydowanie najłatwiejsze. Wiele modeli posiada w swym wyposażeniu miejsce na tablice rejestracyjną oraz miejsce na lampki ostrzegawcze.
Bagażniki montowane na tylnej klapie
Bagażniki te są najmniej praktyczne. Montaż jest prostszy niż w bagażnikach dachowych. Bagażników tego rodzaju nie zaleca się montować w sedanach, bagaż na klapie może stanowić duży problem. Rowery montowane na tego rodzaju sprzęcie wystają poza obwód samochodu, podczas jazdy trzeba o tym szczególnie pamiętać, ze względu na bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników drogi – rowerzystów, pieszych i kierowców. Ponadto wadą tego sprzętu jest fakt, że zasłaniają nam widoczność tylnej szyby oraz przysłaniają tablice rejestracyjne, mogą również uszkodzić karoserię samochodu w miejscu stykania bagażnika z samochodem, warto więc dodatkowo zabezpieczyć te miejsca. O przygotowaniu roweru do wiosny przeczytasz tutaj.