Rozwój duchowy i materialny zrzeszeń, bez różnicowania ich wielkości, a więc począwszy od Rodziny – poprzez Państwo, – aż do Cywilizacji, wymaga różnorodnych warunków bezpieczeństwa wewnętrznego oraz ochrony granic zajmowanego terytorium.
W Cywilizacji Łacińskiej, jak już wspominałem na początku tej części niniejszego traktatu, najmniejszą komórką Organizmu zrzeszeń jest Rodzina.
Rodzina, nieprzypadkowo pojmowana jest – przez Konserwatyzm etyczny, – jako część organiczna, gdyż tak jak podstawą Życia jest komórka, tak i Rodzina stanowi główny i nieodzowny budulec zrzeszeń, mogących funkcjonować prawidłowo, rozwijać się i wzrastać, tylko jeżeli spełnione zostaną wymogi wielopoziomowego bezpieczeństwa, z których jako za najprostsze do uregulowania, Myśl konserwatywna uważa siły porządkowe i prokuratorię.
Bezpieczeństwo Rodziny w Cywilizacji Łacińskiej, nie polega – tak jak w państwie prawa – na państwowym, a przez to z łatwością ideologicznie sterowanym, aparacie przymusu, lecz na zdecentralizowanych i autonomicznych strukturach wyłanianych, nie podlegających Władzy wykonawczej, a Wolnej woli Obywateli, mających Prawo do ochrony Ich różnorodnych Dóbr – Życia, Wolności, Zdrowia, Własności, etc., – nie tylko przed agresją Przestępstwa, lecz i nadużyciami szeroko rozumianych organów ścigania, będących zazwyczaj na usługach państwa, współzależnie od stopnia ich scentralizowania.
Brytyjska Policja ochraniająca demonstrantów… stoi z "założonymi rękoma" i wyraźnie nie potrzebuje broni gładkolufowej, miotaczy ultradźwięków, czy armatek wodnych…
Myśl konserwatywna sugeruje taki wpływ na kształtowanie Prawa, dotyczącego systemu organizacji prokuratorii i wspomagających ją sił porządkowych, aby powstawał on oddolnie, w okręgach i szczeblach podległych Władzy ustawodawczej, na zasadzie wyłaniania kadencyjnego, co oznacza obieralność na czas ograniczony stanowisk kierowniczych w prokuratorii i policji.
Tak wyłonione Zarządy terytorialne prokuratorii i policji, podlegać powinny Komisjom wyłonionym z Posłów i Sędziów, odpowiadającego im rangą Ciała Przedstawicielskiego, a które będą sprawować nad nimi kontrolę merytoryczną oraz finansową.
Dobór kadry w prokuratorii i siłach porządkowych, pozostawiony zostaje wyłonionemu Kierownictwu, które za swoje decyzje personalne oraz prowadzenie działalności ponosi pełną odpowiedzialność finansową i karną.
Wyzwania skomplikowanej Współczesności, wymagają także sprawnej i wielostronnej współpracy międzynarodowej, w zwalczaniu ponad-granicznej przestępczości zorganizowanej.
W celu podołania tym zadaniom, Myśl konserwatywna sugeruje powstanie osobnej, autonomicznej struktury sił porządkowych, podległej i finansowanej przez odpowiednią Komisję wyłonioną z Sejmu Walnego Rzeczypospolitej, odpowiedzialną za współpracę z odpowiednimi jej komórkami służb zagranicznych.
Opisany powyżej – w minimalnym zarysie – zdecentralizowany system organizacji sił porządkowych i prokuratorii, jako zrzeszeń autonomicznych i niezależnych od wpływów Władzy wykonawczej, nie jest apriorycznym pomysłem, ułożonym na cele niniejszego traktatu, tylko biorącym za wzór faktycznie istniejący i działający w takich krajach jak USA oraz Wielka Brytania, które nie tylko nie sposób posądzać o stan anarchii wewnętrznej, ale i o bezprawną ingerencję w Wolność osobistą Obywateli.
Podobnie autonomiczny oraz oddzielony od wpływów Władzy wykonawczej, powinien zostać system więziennictwa, zależny finansowo jedynie od Władzy ustawodawczej, a prawnie od wyłonionych przez nią Sądów.
Więziennictwo, zdaniem Myśli konserwatywnej, nie może być narzędziem zemsty ani instrumentem politycznym, spełniającym rolę dyscyplinującą podległe państwu zrzeszenia, lecz ostatnim ogniwem w łańcuchu Edukacji i nauczania zasad współżycia, w przypadkach gdy z różnych przyczyn zawiedzie Wychowanie w Rodzinie, przez Szkołę oraz Religię.
W przypadkach koniecznych i określonych Prawem wyłonionym, więziennictwo ma za zadanie izolacji jednostek niebezpiecznych dla Wolności wyboru lub Dóbr innych Osób, nie zapominając jednak o przynależnej każdej Osobie ludzkiej Godności, do której ma prawo najbardziej zatwardziały przestępca, któremu Wychowanie w warunkach okresowego pozbawienia Wolności, powinno dać możliwość poznania niestosowności popełnionych czynów, wyrażenia autentycznej skruchy, a na koniec Zadośćuczynienia oraz podjęcia Wolnego postanowienia Poprawy.
Dokładne regulacje, dotyczące podziału oraz zakresu uprawnień, w wymienionych powyżej Służbach, Myśl konserwatywna pozostawia do wyłonienia przez Sejm Walny, jako jedynemu Ciału Ustawodawczemu posiadającemu odpowiednie kompetencje w tej kwestii.
Sejm Walny Rzeczypospolitej
Organizacja prokuratorii i sił porządkowych oraz więziennictwa, podporządkowanych terenowej Władzy ustawodawczej i przez nią finansowanej, nie wyczerpuje całości tematu bezpieczeństwa wewnętrznego, lecz stanowi dopiero wstęp do propozycji szerszych regulacji systemowych, mających na celu ochronę Rodziny, także przed zagrożeniami, których nie tylko nie przewiduje kodeks karny państwa prawa, lecz wręcz je – systemowo – wspiera, w interesie własnym oraz grup nacisku, czerpiących korzyści i utrzymanie, na koszt Obywateli.
PS. Panom Policjantom, Żołnierzom oraz Pracownikom Służb zaś, przypominam szkic własny, pod tytułem „Podwyżki dla Wojska i Policji”, w którym wyraźnie zapowiadałem, a jak niezbyt wyraźnie, to zapowiadam teraz, iż Myśl konserwatywna docenia Fachowość i zamierza Pracownikom różnorodnych Służb państwowych przekazać w użytkowanie obiekty „po-resortowe” na cele mieszkaniowe, w ramach Wynagrodzenia, z prawem do uzyskania Własności tych lokali, w przypadku nienagannej służby oraz zapewnić bezpieczeństwo Osobiste i godne warunki Ich pracy. Powyższe wydaje się Konserwatystom ważne na tle nadchodzących przemian, więc jeszcze raz sugeruję, aby Pracownicy Służb głębiej przemyśleli kwestię, iż nie istnieją „strony” konfliktów politycznych, lecz jest tylko przeszłość i Przyszłość.
Ceterum censeo Conventum esse delendum.