Wprawdzie apel do rodzin smoleńskich nie zdał egzaminu to jednak prokuratura dała wyczerpujące informacje na temat wniosku o wydanie dokumentacji w zakresie podstawowych czynności przeprowadzonych na miejscu zwanym miejscem zdarzenia.
W wielu notkach poruszane były kwestie braku wiedzy dotyczącej dokumentacji zgromadzonej w sprawie najistotniejszej jaką jest podstawowa czynność biegłych w początkowej fazie oględzin miejsca zdarzenia.
polaczok.nowyekran.pl/post/76128,apel-do-rodzin-smolenskich-wniosek-numer-1
polaczok.nowyekran.pl/post/76305,apel-do-rodzin-smolenskich-wnioski
polaczok.nowyekran.pl/post/77082,apel-do-rodzin-smolenskich-wniosek-numer-2
W dniu 21.01.2013 NPW udzieliła informacji na ten temat :
www.npw.gov.pl/491-Prezentacjanewsa-43084-p_1.htm
a w niej czytamy :
,,
1. szczątków samolotu Tu – 154M nr 101 uległego katastrofie, wraz z rejestratorami parametrów lotu oraz pochodzącymi z niego innymi agregatami i urządzeniami;
2. kopii pełnej dokumentacji procesowej wykonanej w toku oględzin miejsca katastrofy, oględzin urządzeń i wyposażenia lotniska oraz oględzin wraku samolotu, względnie ekspertyz i opinii w tym zakresie, wraz z dokumentacją fotograficzną i filmową;
3. kopii pełnej dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych w Federacji Rosyjskiej czynności oględzin, identyfikacji oraz sekcji zwłok ofiar katastrofy samolotu TU 154M nr 101 wraz z kopią dokumentacji fotograficznej;
4. kopii całości dokumentacji dotyczącej lotniska „Siewiernyj” w Smoleńsku, jego wyposażenia, osób pracujących na lotnisku 7 i 10 kwietnia 2010 r. (w szczególności członków Grupy Kierowania Lotami);
5. kopii wszystkich aktów normatywnych regulujących:
a) obowiązki członków Grupy Kierowania Lotami i osób odpowiedzialnych za kontrolę ruchu powietrznego na terytorium Federacji Rosyjskiej,
b) funkcjonowanie, certyfikowanie i dopuszczanie lotnisk lotnictwa państwowego Federacji Rosyjskiej do przyjmowania statków powietrznych,
c) kierowanie lotami przewożącymi ważne osoby;
6. kopii dokumentacji technicznej, wytworzonej i zgromadzonej w zakładach realizujących czynności związane z przeprowadzonym na terytorium Federacji Rosyjskiej remontem generalnym samolotu Tu-154M nr 101, zakończonego w dniu 21 grudnia 2009 r.
Niezależnie od powyższego należy zauważyć, że w wyniku zrealizowanych do chwili obecnej przez Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej wniosków o pomoc prawną, Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie otrzymała znaczną część dokumentacji dotyczącej oględzin miejsca katastrofy, przeprowadzonych czynności oględzin, identyfikacji oraz sekcji zwłok ofiar katastrofy, jednakże przeprowadzona analiza tejże dokumentacji wskazuje, iż nadal nie przekazano jej w całości.
”
To bardzo miły gest ze strony prokuratury, gdyż teraz wiadomo, że nic nie jest wiadome, ale bez niedomówień. Pojęcie ,,znaczna” wcale nie oznacza takiej ilości materiału, na podstawie którego coś wynika.