Bez kategorii
Like

Odpowiedź prokuratury na wniosek nr 1

22/01/2013
341 Wyświetlenia
0 Komentarze
3 minut czytania
no-cover

Wprawdzie apel do rodzin smoleńskich nie zdał egzaminu to jednak prokuratura dała wyczerpujące informacje na temat wniosku o wydanie dokumentacji w zakresie podstawowych czynności przeprowadzonych na miejscu zwanym miejscem zdarzenia.

0


W wielu notkach poruszane były kwestie braku wiedzy dotyczącej dokumentacji zgromadzonej w sprawie najistotniejszej jaką jest podstawowa czynność biegłych w początkowej fazie oględzin miejsca zdarzenia.

 

polaczok.nowyekran.pl/post/76128,apel-do-rodzin-smolenskich-wniosek-numer-1

polaczok.nowyekran.pl/post/76305,apel-do-rodzin-smolenskich-wnioski

polaczok.nowyekran.pl/post/77082,apel-do-rodzin-smolenskich-wniosek-numer-2

 

W dniu 21.01.2013 NPW udzieliła  informacji na ten temat :

www.npw.gov.pl/491-Prezentacjanewsa-43084-p_1.htm

a w niej czytamy :

,,

Dotychczas Strona Rosyjska nie zrealizowała postulatów dotyczących przekazania Stronie Polskiej:

 

1. szczątków samolotu Tu – 154M nr 101 uległego katastrofie, wraz z rejestratorami parametrów lotu oraz pochodzącymi z niego innymi agregatami i urządzeniami;
2. kopii pełnej dokumentacji procesowej wykonanej w toku oględzin miejsca katastrofy, oględzin urządzeń i wyposażenia lotniska oraz oględzin wraku samolotu, względnie ekspertyz i opinii w tym zakresie, wraz z dokumentacją fotograficzną i filmową;
3. kopii pełnej dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych w Federacji Rosyjskiej czynności oględzin, identyfikacji oraz sekcji zwłok ofiar katastrofy samolotu TU 154M nr 101 wraz z kopią dokumentacji fotograficznej;

4. kopii całości dokumentacji dotyczącej lotniska „Siewiernyj” w Smoleńsku, jego wyposażenia, osób pracujących na lotnisku 7 i 10 kwietnia 2010 r. (w szczególności członków Grupy Kierowania Lotami);
5. kopii wszystkich aktów normatywnych regulujących:
    a) obowiązki członków Grupy Kierowania Lotami i osób odpowiedzialnych za kontrolę ruchu powietrznego na terytorium Federacji Rosyjskiej,
    b) funkcjonowanie, certyfikowanie i dopuszczanie lotnisk lotnictwa państwowego Federacji Rosyjskiej do przyjmowania statków powietrznych,
    c) kierowanie lotami przewożącymi ważne osoby;
6. kopii dokumentacji technicznej, wytworzonej i zgromadzonej w zakładach realizujących czynności związane z przeprowadzonym na terytorium Federacji Rosyjskiej remontem generalnym samolotu Tu-154M nr 101, zakończonego w dniu 21 grudnia 2009 r.

Niezależnie od powyższego należy zauważyć, że w wyniku zrealizowanych do chwili obecnej przez Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej wniosków o pomoc prawną, Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie otrzymała znaczną część dokumentacji dotyczącej oględzin miejsca katastrofy, przeprowadzonych czynności oględzin, identyfikacji oraz sekcji zwłok ofiar katastrofy, jednakże przeprowadzona analiza tejże dokumentacji wskazuje, iż nadal nie przekazano jej w całości.

 

To bardzo miły gest ze strony prokuratury, gdyż teraz wiadomo, że nic nie jest wiadome, ale bez niedomówień. Pojęcie ,,znaczna” wcale nie oznacza takiej ilości materiału, na podstawie którego coś wynika.

 

Inne zapisy autora:

0

Polaczok
Polaczok

Tu jest Polska

105 publikacje
95 komentarze
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
334816