Brytyjski browar Beartown Brewery z Conglenton wprowadził na rynek nowe piwo pod nazwą „Wojtek”. Inspiracją była historia syryjskiego niedźwiedzia, którego adoptował 2 Korpus Polski dowodzony przez gen. Andersa – podaje historia.org.pl.
Na etykiecie browaru widać nawiązanie do logotypu 22. Kompanii Zaopatrywania Artylerii, w której służył „Wojtek”. Niedźwiedź zasłynął między innym tym, że w bitwie pod Monte Cassino nosił ciężkie skrzynie z amunicją artyleryjską i ponoć nigdy nie zdarzyło mu się żadnej upuścić.
Ponadto „Wojtek” uwielbiał słodkie przysmaki takie jak miód, marmoladę i piwo właśnie, które dostawał za dobre sprawowanie. Po wojnie trafił do ZOO w Edynburgu, gdzie żył do 1963 r.
Więcej:
http://historia.org.pl/2012/09/02/brytyjski-browar-wprowadzil-piwo-wojtek/
"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."