Amazon daje niesamowite możliwości dla rozwoju firmy. Platforma ta oferuje dostęp do największych europejskich rynków dla polskich przedsiębiorców. Liczba sprzedawców na całym świecie, w ostatnich 10 latach wzrosła 8-krotnie! Nic dziwnego, bowiem dzięki sprzedaży na Amazonie, można dotrzeć do 300 milionów kupujących na całym świecie.
Większy potencjalny rynek zbytu oznacza jednocześnie większą konkurencję. W jaki sposób przenieść swój biznes na realia platformy Amazon, by otworzyć się na rynek międzynarodowy?
Konto można założyć na oficjalnej stronie Amazon. Mamy do wyboru dwa rodzaje kont: Basic oraz Pro. Ważne jest również przygotowanie dokumentacji potwierdzającej naszą tożsamość, np. kserokopię dowodu osobistego czy sądowy odpis z KRS. Kolejnym krokiem, jest wybór modelu realizacji zamówień: FBA lub FBM.
Działać na platformie Amazon można według dwóch głównych modeli: FBA oraz FBM. Pierwszy z nich polega na zleceniu części obowiązków związanych z prowadzeniem sklepu internetowego pracownikom platformy Amazon. Po uiszczeniu miesięcznej opłaty to Amazon będzie zajmował się obsługą zamówień oraz kontaktem z klientami. Po stronie klienta zostaje skupienie się na strategiach biznesowych, rozwój produktów i analizowanie rynku.
W modelu FBM większość prac związanych z wysyłką towarów jest po stronie klienta, bowiem za pakowanie, wysyłkę i obsługę klienta odpowiedzialny jest przedsiębiorca bądź operator logistyczny.
Pierwsze z pytań będzie brzmiało: czy produkty, które oferujemy, nadają się do sprzedaży na Amazonie? Oczywiście najlepiej zarabia się na produktach niszowych – takich, na które jest duże zapotrzebowanie, a występuje przy tym bardzo mała konkurencja. Dodatkowym atutem są niewielkie gabaryty oferowanych produktów, aby mogły być one wysyłane jako standardowe przesyłki FBA. Nasze produkty powinny także mieć kod EAN, czyli standardowy kod kreskowy, który zawiera wszelkie niezbędne informacje o produkcie i jego producencie. To warunek konieczny przy sprzedaży na platformie Amazon.
Kolejnym pytaniem, które należy sobie zadać, będzie pytanie o gotowość naszego przedsiębiorstwa do ekspansji międzynarodowej. Musimy pamiętać, że sprzedaż na platformie Amazon wiąże się z koniecznością przestrzegania zewnętrznych zasad, takich jak, chociażby obowiązek udzielenia odpowiedzi klientowi w ciągu 24 godzin od wysłania przez niego zapytania. Wymagania Amazona w stosunku do sprzedawców są bardzo wysokie, dlatego należy upewnić się, firma dysponuje zasobami ludzkimi i pieniężnymi, aby na taką platformę wejść.
Więcej informacji znajdziesz na https://www.nethansa.com/pl/blog/dlaczego-warto-zaczac-sprzedaz-na-amazonie-w-2020-roku/