panów w mundurach” z polskimi dystynkcjami wojskowymi
Są jedni bliscy poległych w katastrofie, otoczeni powszechną troską i współczuciem. To przede wszystkim rodziny ofiar niedawnej katastrofy w Smoleńsku. Ale są też inni bliscy, krewni żołnierzy pilotów, którzy stracili życie w katastrofie nazywanej jeszcze do niedawna największą katastrofą w dziejach polskiego lotnictwa wojskowego. Ci bliscy zmarłych bywają w brutalny sposób zastraszani – grozi im się w sposób niedwuznaczny skrytobójczą śmiercią, za to tylko, że ośmielają się nie zgadzać się z dotychczasowymi ustaleniami wojskowej komisji śledczej w bliźniaczo podobnej sprawie. Na domiar w sprawie, w której sposób działania wojskowej komisji zaczyna budzić ostatnio coraz większe zastrzeżenia – chodzi o niedokończoną dotąd sprawę katastrofy CASA C-295 z 23 stycznia 2008 pod Mirosławcem.
lotnicza pod Mirosławcem
A oto fragment rozmowy z Andrzejem Smyczyńskim, bratem kpt. pil. inż. Michała Smyczyńskiego, II pilota samolotu CASA.
Źródło: Katastrofa CASY: wojsko nie ujawniło wszystkiego, co ustaliło22.01.2009, TVN Warszawa
– Czy ty się czujesz w jakiś sposób zdeterminowany, żeby próbować ujawnić prawdę o wypadku CASY?
– Ja powiem tak: nie ma takiej możliwości, żebym teraz zawrócił.
To już za daleko zaszło. Wiem, jaka skala jest kłamstwa. Nie zatrzymam się już teraz. (…)
Obok mojego osiedla zauważyłem, że z naprzeciwka jedzie samochód – w dziwny sposób, bo zaczął zjeżdżać z przeciwnego pasa ruchu na chodnik, po którym ja szedłem. To był mercedes starego typu, w kolorze czarnym. Zatrzymał się prawie że zderzakiem na moich kolanach. Z samochodu wysiadło dwóch panów. Kierowca podszedł do mnie…
– Tak jak my [teraz]?
– Dużo bliżej. To było prawie… prawie policzek w policzek. Prawie.
I zaczął mówić to, co miał mi do powiedzenia:
"Zostaw gnoju sprawę Mirosławca, bo jesteś na to za cienki. Wiemy dokładnie, gdzie mieszkasz, co robisz, gdzie pracujesz, z kim rozmawiasz, z kim się spotykasz."
I powiedział, że jest to na razie prośba od wysoko postawionych panów w mundurach.
Byłem tak zaskoczony ta sytuacja, że bynajmniej nie z odwagi, ale właśnie przez to zaskoczenie zapytałem:
" – A jak nie, to co?"
" – A jak nie, to twoja mama będzie opłakiwała drugiego syna."
Zanim się wycofał, odsunął klapę, w zdenerwowaniu zniżyłem wzrok i zobaczyłem na szelkach kaburę. Po czym wykonał taki gest, jakby trzymał pistolet, jakby oddał strzał w moim kierunku. I odjechali.
Pan Andrzej Smyczyński ma całkowitą rację: TO ISTOTNIE ZASZŁO ZA DALEKO.
Przypominamy dzisiaj skład załogi CASY:
Dowódca:
kpt. pil. mgr inż. Robert Kuźma, ur. 14.04.1972 r., instruktor sekcji szkolenia
Drugi pilot:
kpt. pil. inż. Michał Smyczyński, ur. 25.08.1976 r., starszy pilot
Technik pokładowy:
ppłk mgr inż. Jarosław Haładus, ur. 23.03.1965, szef techniki lotniczej
Technik załadunku:
chor. Janusz Adamczyk, ur. 19..02.1970, starszy technik samolotu
Oficerowie WP, znajdujący się na pokładzie w chwili katastrofy:
gen. dyw. pil. Andrzej Andrzejewski
gen. bryg. pil. Dariusz Maciąg
gen. bryg. pil. Jerzy Piłat
płk dypl. pil. Zdzisław Cieślik
płk mgr inż. Piotr Firlinger
płk mgr inż. Zbigniew Książek
płk pil. mgr inż. Wojciech Maniewski
ppłk pil. mgr inż. Robert Maj
ppłk pil. Grzegorz Jułga
ppłk mgr inż. Dariusz Pawlak
ppłk mgr Krzysztof Smołucha
ppłk mgr inż. Mirosław Wilczyński
mjr mgr inż. Grzegorz Stepaniuk
mjr mgr inż. Karol Szmigiel
mjr pil. mgr. inż. Paweł Zdunek
mjr pil. Leszek Ziemski
Cześć Ich pamięci!
Przypominamy także, iż wypadek CASY badała i nadal bada Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, powołana decyzją nr 45/MON z dnia 30 stycznia 2008 r. w składzie:
Przewodniczący:
płk mgr inż. Zbigniew Drozdowski, zastępca szefa IMON ds. BL
Zastępca przewodniczącego:
płk. pil. dr Adam Ziółkowski, DSP
Sekretarz:
płk. rez. mgr. inż. Andrzej Bałdys, IMON ds. BL
Członkowie:
płk. pil. mgr inż. Paweł Kowalczyk, IMON ds. BL
płk. mgr inż. Mirosław Wierzbicki, IMON ds. BL (obecnie przy sprawie Smoleńska)
ppłk mgr inż. Dariusz Majewski, IMON ds. BL (obecnie przy sprawie Smoleńska)
ppłk rez. mgr. inż. Mirosław Milanowski, IMON ds. BL, (obecnie przy sprawie Smoleńska)
mjr. mgr inż. Leszek Filipczyk, IMON ds. BL, (obecnie przy sprawie Smoleńska)
st. chor. szt. rez. Mariusz Banasiak, IMON ds. BL
płk mgr inż. Zbigniew Chrzan, SG WP
ppłk mgr inż. Ireneusz Kurdziałek, DSP
mjr mgr inż. Janusz Niczyj, DSP, (obecnie przy sprawie Smoleńska)
mjr mgr inż. Jacek Kopański, 1 BLT
płk. pil. mgr inż. Mirosław Jemielniak, 8 BLot
mjr mgr inż. Krzysztof Fiedziuk, 3 BLTr
mjr pil. mgr inż. Krzysztof Janica, 3 BLtr
mjr mgr inż. Zbigniew Wojton, LKSL
ppłk rez. dr inż. Janusz Szymczak, ITWL
mjr rez. mgr inż. Bogusław Czechowicz, ITWL
mjr rez. mgr inż. Mirosław Napurka, ITWL
mjr lek. Bogusław Biernat, WIML, (obecnie przy sprawie Smoleńska)
ppłk rez. dr n. med. Marian Macander, WIML
kpt. mgr inż. Tomasz Czuchman, 13eltr
kpt. pil. inż. Piotr Kotłowski, 13eltr
kpt. mgr. inż. Daniel Kubić, 13eltr
kpt. mgr inż. Mirosław Kuczyński, 13eltr
Eksperci:
kpt. mgr inż. Szymon Strojec, 36 spltr
technik Jerzy Szurmak, ITWL
___________________
Więcej:
• Katastrofa lotnicza w Mirosławcu
• PROTOKÓŁ badania zdarzenia lotniczego nr 127/2008/2 – wypadku ciężkiego (katastrofy lotniczej) samolotu CASA C-295M numer 019, zaistniałego w 13 eskadrze lotnictwa transportowego z KRAKOWA, dnia 23 stycznia 2008 r., w środę., o godz. 19.07, w nocy IFR (pol.). 20 marca 2008..
• Ktoś manipulował przy nagraniach z CASY?
Pragne Panstwa zainteresowac jasnymi i ciemnymi stronami dzialan podziemnej struktury SOLIDARNOsCI - Miedzyzakladowego Komitetu Koordynacyjnego „wola”. Moim celem jest, niedopuszczenie do zaklamywania niedawnej historii z lat 1982 - 1989