Bez kategorii
Like

Więcej, dalej, głębiej…

15/02/2011
486 Wyświetlenia
0 Komentarze
3 minut czytania
no-cover

To, że firma transportowa płaci  podatek drogowy zawarty w cenie paliwa, akcyzę na paliwo, opłatę środowiskową, opłatę za przejazd po drogach , czyli winietę, opłatę za licencję transportową to i tak dla administracji jest wciąż mało. Podatek od środków transportu, których dopuszczalna masa całkowita wynosi powyżej 3,5 t firmy też przeżyją. Dzisiaj właśnie mija termin składania deklaracji na ten podatek  oraz wpłacenia pierwszej jego raty.  Jak co roku podniesiono maksymalne stawki podobno o wartość inflacji. Towarowy transport drogowy kojarzy się na ogół w TIRem jak potocznie nazywa się  ciągnik siodłowy przystosowany do używania łącznie z naczepą o trzech osiach jezdnych o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej 40 ton.  Za ostatnie 4 lata podatek w Warszawie za taki zestaw […]

0


To, że firma transportowa płaci  podatek drogowy zawarty w cenie paliwa, akcyzę na paliwo, opłatę środowiskową, opłatę za przejazd po drogach , czyli winietę, opłatę za licencję transportową to i tak dla administracji jest wciąż mało. Podatek od środków transportu, których dopuszczalna masa całkowita wynosi powyżej 3,5 t firmy też przeżyją. Dzisiaj właśnie mija termin składania deklaracji na ten podatek  oraz wpłacenia pierwszej jego raty.  Jak co roku podniesiono maksymalne stawki podobno o wartość inflacji.

Towarowy transport drogowy kojarzy się na ogół w TIRem jak potocznie nazywa się  ciągnik siodłowy przystosowany do używania łącznie z naczepą o trzech osiach jezdnych o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej 40 ton.  Za ostatnie 4 lata podatek w Warszawie za taki zestaw kształtował się następująco.

rok

podatek

2008

3500

2009

3647

2010

3872

2011

3973

 

W tym roku przedsiębiorca musi wysupłać o 473 zł więcej jak cztery lata wcześniej.

Może wyższy podatek zrekompensuje sobie niższymi kosztami paliwa?

 

rok

cena netto paliwa

2008

                     2,95 zł

2009

                     3,02 zł

2010

                     3,27 zł

2011

                     3,84 zł

 

No niestety za paliwo też  trzeba zapłacić więcej. 

Pozostaje tylko podwyższyć frachty, ale póki co to frachty stoją w miejscu.  

Natomiast nie zdziwmy się jak z rynku zniknie znowu  kilka?, kilkanaście?, kilkaset? firm transportowych. Pożytek z tego taki, żeTIRy nie będą chociaż niszczyć dróg i zrobi się bezpieczniej.

A poza tym podatki w Polsce wcale nie są wysokie a państwo stwarza warunki do rozwoju przedsiębiorczości.

0

Ewa Rembikowska

Spojrzenie na wspólczesnosc przez pryzmat historii mojej wielkopolskiej rodziny.

127 publikacje
1 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758