Telewizja publiczna udzieliła wielkiego rabatu klipowi z Markiem Sawickim – informuje „Rzeczpospolita”.
Mimo fatalnej sytuacji finansowej, TVP po preferencyjnych cenach umożliwiła emisję w przerwach meczów Euro 2012 spotów zachwalających rozwój polskiej wsi dzięki unijnym dopłatom.
Jak ustaliła „Rz", resort rolnictwa przyznał w piśmie skierowanym do szefa Sejmowej Komisji Rolnictwa Krzysztofa Jurgiela (PiS), że za emisję spotu z udziałem ministra Marka Sawickiego i szefa Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa Tomasza Kołodzieja ARiMR zapłaci niespełna pół miliona złotych.
33 emisje spotu zaplanowane zostały w najdroższym czasie antenowym w blokach reklamowych towarzyszących meczom Euro 2012. Według szacunków Onet.pl emisja tylu spotów w tym czasie reklamowym to (licząc po kosztach cennikowych TVP) nawet 2,5 mln zł.
Były szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski jest wstrząśnięty udzieleniem takiego rabatu na spot z udziałem polityka PSL. – Telewizja jest w potwornie ciężkiej sytuacji finansowej. Udzielenie takiego rabatu oznacza, że sponsoruje ona polityka za publiczne pieniądze. Obecny szef KRRiT powinien poprosić o wyjaśnienia zarząd telewizji – mówi „Rz".
Jan Dworak, przewodniczący rady, zapowiada w rozmowie z „Rz", że zwróci się z prośbą o wyjaśnienia. – Zazwyczaj nie ingerujemy w politykę handlową nadawców, ale skoro sprawa ta wywołuje takie kontrowersje, zwrócę się ze stosownym pismem do zarządu TVP – mówi.
Wiceprezesem zarządu TVP jest Marian Zalewski. Do telewizji trafił wprost z resortu kierowanego przez Marka Sawickiego, w którym był wiceministrem.
Więcej: http://www.rp.pl/artykul/869104,892267-TVP–Sponsor-ministra-.html