Polski rynek reklamy telewizyjnej to 4 miliardy PLN rocznie. TVN ma 34 % procent rynku, wiec inkasuje prawie 1 miliard 400 milionow PLN rocznie. Kto im daje tyle kasy ? My wszyscy, jako konsumenci. Czy mamy inne wyjscie ?
Duzo mowi sie o bojkocie TVN przez opozycje. Jak na razie nikt jeszcze nie wspomnial o bojkocie konsumenckim.
Kupujac produkty tych firm (czolowych reklamodawcow w Polsce) mozemy byc pewni ze czesc naszych pieniedzy trafi do kasy TVN: Unilever Polska, Polkomtel, Nestle Polska, PTK Centertel, L’Oreal Polska, Procter & Gamble Operations Polska, Polska Telefonia Cyfrowa, Danone, Aflofarm, Metro Group, Henkel, P4, Reckitt Beckinser, US Pharmacia, Ferrero Polska, Coca Cola Polska, TPSA, Mars Polska, Glaxosmithkline Consumer Healthcare, Kraft Foods.
Te firmy sa producentami i dostawcami uslug telefonicznych, produktow higieny i zywnosci, wiec uzywaja ich wszyscy, takze najbiedniejsze rodziny. Srednia polska rodzina, takze te najbiedniejsze, przekazuje wiec posrednio 150 PLN rocznie do kasy TVN.
Ostatnio bylismy swiadkami bojkotu reklamodawcow w Wielkiej Brytanii, po aferze podsluchowej w tabloidzie "News of the World" imperium Murdocha, imperium w ktorym dorabia na boku aktualny prezes TVN Markus Tellenbach. Murdoch blyskawicznie zamknal tabloid aby uniknac dalszego rozprzestrzeniania sie bojkotu na inne czesci jego imperium.
Rynek reklamowy w Polsce jest zdominowany przez media houses i agencje reklamowe, ktore zyja w osmozie z najwiekszymi reklamodawcami i mediami. Bojkot reklamodawcow TVN jest niemozliwy.
Bojkot konsumerski nie jest prosty, ale jest mozliwy. Jest to forma glosowania swoimi pieniedzmi, czyli wyraz demokracji i sily obywatelskiej.
Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wplywie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polske -- czytaj cala prawde calodobowo -- na www.wsi24.pl oraz Facebook / Goodbye ITI -- i mysl samodzielnie, bez TVN24 !!