Na prywatyzację mediów publicznych nie zgadza się ponad połowa ankietowanych (52 proc.) – wynika z najnowszego sondażu CBOS – podają wirtualnemedia.pl.
Dwie trzecie Polaków (66 proc.) opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z budżetu państwa, a jedna czwarta (25 proc.) – z abonamentu.
Poparcie dla finansowania mediów publicznych z budżetu państwa dominuje we wszystkich grupach społecznych i nie zależy w sposób znaczący ani od sytuacji materialnej, ani od dochodów. Na tle ogółu badanych, finansowanie z opłat abonamentowych najczęściej wskazują najmłodsi respondenci, w tym także uczniowie i studenci, mieszkańcy największych aglomeracji oraz prywatni przedsiębiorcy.
Większość Polaków dopuszcza finansowanie mediów publicznych z emisji reklam – siedmiu na dziesięciu (71 proc.) uważa, że powinny one mieć możliwość pozyskiwania środków od reklamodawców; przeciwny temu jest co czwarty (24 proc.).
Polacy są raczej przeciwni prywatyzacji publicznego radia i telewizji – nie zgadza się na nią ponad połowa z nich (52 proc.). Z kolei ponad jedna trzecia (37 proc.) opowiada się za jakąś formą prywatyzacji, w tym co ósmy (12 proc.) za całkowitą, a jedna czwarta (25 proc.) – za częściową.
Więcej:
"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."