Ministerstwo Skarbu Państwa przygotowało przepisy, które znoszą obowiązek publikowania komunikatów i ogłoszeń państwowych spółek w tzw. prasie ogólnopolskiej (w praktyce sporą ich część publikowano w „Gazecie Wyborczej”). Zamiast tego komunikaty i ogłoszenia mają być umieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie resortu Skarbu Państwa i na stronach internetowych spółek. Szacowane oszczędności w skali roku to ok. 6 do 8 milionów złotych.
W kontekście powyższego warto przypomnieć, że w latach 2010-2014 ministerstwa w rządzie Tuska wydały na reklamę, ogłoszenia i komunikaty w prasie ponad 23 mln zł. Najwięcej, bo prawie 5 mln zł, zgarnęła Agora, czyli wydawca „Gazety Wyborczej”. Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazła się spółka Gremi Bussines Communication, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”, która zainkasowała 3,5 mln zł. Trzecie miejsce zajął Axel Springer, który wydaje m.in. dziennik „Fakt” oraz tygodnik „Newsweek”. Niemiecko-szwajcarski koncern medialny zainkasował z tego tytułu 3,2 mln zł.
Źródło: Niewygodne.info.pl