Przesłanki świadczace o maskirowce.
(na podstawie analizy dostepnych zdjęć z Siewiernego i relacji swiadków):
o. brak w nagraniach z czarnych skrzynek jakichkolwiek sladów rozmowy o wyborze lotniska zapasowego
1. brak wyraźnego krateru po upadku 90 tonowej maszyny – mimo błotnistego terenu powinien byc wyraźny
2. brak wyraźnego zniszczenia lasu przez spadający samolot lub jego części
3. brak pozaru paliwa (12-13 ton według stenogramów!)
4. brak niespalonego paliwa na pobojowisku
5. brak osmolenia pozarowego jakiejkoliwek cześci wraku
6. fakt, ze silniki nie sa gorace i roslinnosc wokol nich nie ma oznak przypalenia
7. niekompletnosc wraku
8. obecność rdzy, równych cięć i nieobecność wgnieceń na częściach wraku.
9. równo przycięte gałęzie pod częściami wraku
10. stosunkowo nieduży obszar rozrzutu części, teren zewsząd osłonięty, ogrodzony płotem, blisko zakładu utylizującego samolotowy złom.
rak jakiegokolwiek ubrudzenia wraku przez olej/plyny z pocietych przewodow
11. fakt, ze nikt z oczekującej na Prezydenta delegacji pracowników Ambasady – oddalonych od epicentrum o ok. 800 metrów – nie słyszał uderzenia 90-tonowej ( czyli równowartości około 90 samochodów ) maszyny o ziemię.
12. brak na miejscu 96 cial i ok 100 foteli – świadkowie mówia o kilku ciałach, na zdjeciach widoczny jeden fotel. Rosyjskie pielegniarki zas relacjonują, ze "najpierw bylo 5 ciał a potem zaraz prawie 90".
13. brak zdjęć z akcji ratunkowej.
14. brak na miejscu krwi
15. brak na miejscu rzeczy nalezacych do pasazerow: ubrań, toreb, walizek, dokumentów, komórek, laptopów, swetrów, czapek, mundurów, marynarek, generalskich czapek etc.
16. brak zdjeć dokumentujących w pełni sytuację od zaistnienia wypadku do wywiezienia wszystkich cial
17. fakt "dogaszania" wraku przez zaledwie kilka osób palących papierosy
18. fakt, iż elementy " dogaszane" nie były gorące – strażacy poruszali sie po nich swobodnie,
19. fakt, iż elementy "dogaszane’ nie parowały, co powinno zaistniec przy dużej różnicy temperatury lezacych elementów i otoczenia
20. fakt, iż silniki samolotu ważące ponad 2 tony i rozgrzane podcza lotu do kilkuset stopni, nie spowodowały pożaru suchych traw na polance
21. nieprowadzenie akcji ratunkowej, brak aktywnych służb medycznych
22. obecnosc śpiewu ptakow na filmie Wisniewskiego vel Sliwinskiego i Koli
23. obecność zawiesia na filmie Koli
24. obecność łańcucha przy ogonie (pozostalość po linie ze zrzutu)
25. brak zdjec miejsca 'katastrofy" z lotu ptaka
26. brak na zdjeciach saletitarnych istotnych ognisk pozarowych na terenie" katastrofy" 10 IV – i obecność takich ognisk dokladnie na tym terenie 9 IV.
Czy mamy coś jeszcze do dołożenia?