Bez kategorii
Like

Przedwczesne pożegnanie z Włoszczową

26/04/2011
444 Wyświetlenia
0 Komentarze
4 minut czytania
no-cover

Dziennikarze ogłosili koniec stacji Włoszczowa Północ. Tymczasem połączeń jest coraz więcej…

0


W trzecią rocznicę otwarcia peronu na stacji Włoszczowa Północ „Gazeta Wyborcza” na drugiej stronie ogólnopolskiego wydania obwieściła, że „kończy się historia najsłynniejszej inwestycji IV RP”, ponieważ „pasażerowie nie dopisali”. Śladem gazety od razu poszły inne media mainstreamowe.

„Już tam pociągi nie staną. To nigdy nie było opłacalne. Ktoś wreszcie doszedł do wniosku, że szkoda trwonić pieniądze” – nie bez satysfakcji informował prezenter telewizji TVN24. Również „Puls Biznesu” przyklasnął: „Spółka PKP Intercity nareszcie wzięła się za likwidację anomalii, jaką było zatrzymywanie się dwóch ekspresów przy peronie we Włoszczowie”.

Z tekstem „Pożegnanie z Włoszczową”, autorstwa Ziemowita Nowaka, kieleckiego dziennikarza „Gazety Wyborczej”, jest jak z informacjami podawanymi przez Radio Erewań, o którym niegdyś opowiadano liczne dowcipy: rzeczywistość jest zupełnie odwrotna. Wbrew temu, co napisała „Gazeta Wyborcza”, pociągi wcale nie przestają się zatrzymywać na stacji Włoszczowa Północ. Wręcz przeciwnie, liczba postojów na „najsłynniejszej polskiej stacji” po raz kolejny w ostatnim czasie się zwiększyła – dodatkowe postoje we Włoszczowie otrzymały pociągi z Warszawy na południe Polski, które przekształcono z ekspresów w bardziej opłacalne dla pasażerów pociągi kategorii TLK.

W porównaniu z sytuacją w październiku 2006 roku, gdy otwierano peron, liczba pociągów zwiększyła się kilkukrotnie. Na początku funkcjonowania stacji, do jej obsługi skierowano tylko dwie pary pociągów: Express „Ernest Malinowski” relacji Warszawa – Kraków oraz TLK „Augustyn Kordecki” relacji Warszawa – Częstochowa. Oba pociągi zatrzymywały się we Włoszczowie tylko rano i wieczorem – przez całą pozostałą część dnia miała miejsce luka w kursowaniu pociągów.

Dziś luki już nie ma – pociągi na stacji Włoszczowa Północ zatrzymują się w różnych porach dnia. Ze stacji korzysta też coraz więcej pasażerów. Na znaczny wzrost popytu wpłynęło uruchomienie w połowie 2009 r. pociągów interREGIO.

Jak podaje na swojej stronie internetowej PKP S.A. – „Koszt zatrzymania pociągu na stacji Włoszczowa Północ oraz ponownego jego rozpędzenia pokrywa w całości tylko jeden kupiony bilet.”

Obecnie na stacji Włoszczowa Północ zatrzymuje się 9–10 par pociągów, w tym 7 par TLK (do Warszawy, Krakowa, Katowic, Przemyśla, Szczecina, Poznania, Łodzi, Białegostoku, Olsztyna) oraz 2 pary interREGIO (do Warszawy, Krakowa, Rzeszowa). W weekendy są dodatkowe pociągi interREGIO do Bielska-Białej i Łukowa oraz TLK do Zakopanego, a w okresie wakacji będzie TLK do Świnoujścia.

Reasumując, artykuł „Gazety Wyborczej” o końcu „historii najsłynniejszej inwestycji IV RP” autorstwa Ziemowita Nowaka to…


Źródło informacji: Gazeta Wyborcza, Z Biegiem Szyn, PKP S.A.

0

infokolej http://infokolej.pl

Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl

288 publikacje
3 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758