Bez kategorii
Like

Projekt ustawy kibiców gotowy!

30/07/2011
318 Wyświetlenia
0 Komentarze
7 minut czytania
no-cover

Kibice zrzeszeni w OZSK przy współpracy z Fundacją Republikańską zdecydowali się ujawnić swój projekt zmian do ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych. Aktualnie trwać będzie zbieranie podpisów – by trafiła do Sejmu, potrzebnych będzie 100 000.

0


USTAWA

z dnia ……………. 2011 r.

o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz ustawy – Kodeks karny wykonawczy

 

 

 

Art. 1. W ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62, poz. 504) wprowadza się następujące zmiany:

1)      uchyla się art. 14

2)      w art. 22 ust. 1 dodaje się lit. h w brzmieniu:

„h) osobie nieposiadającej karty kibica”.

3)      W art. 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2.  Zabrania się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez osoby w niej uczestniczące broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych (z zastrzeżeniami, o których mowa w ust. 4), materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych”

4)       W art. 8 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych na terenie obiektu, na którym odbywa się impreza masowa”

5)      w art. 8 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

„4. Organizator masowej imprezy sportowej może zezwolić na użycie materiałów pirotechnicznych pod warunkiem wniesienia zabezpieczenia majątkowego przez odpowiednie stowarzyszenie kibiców odpowiedzialne za doping, które ulega przepadkowi w razie spowodowania przez te materiały szkody o charakterze majątkowym w celu pokrycia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych”

6)      w art. 34 otrzymuje brzmienie:

„Art. 34. 1. W przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego, jeśli istnieje zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi albo mienia w znacznych rozmiarach w związku z przeprowadzoną planowaną imprezą masową planowaną imprezą masową wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, może zobowiązać organizatora takiej planowanej imprezy masowej imprezy do przedsięwzięcia czynności lub środków niezbędnych do zapewnienia w jej trakcie bezpieczeństwa i porządku publicznego.

2. Decyzja, o której mowa w ust. 1 określać będzie szczegółowo rodzaj i zakres czynności lub środków uzasadnionych i niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego, do których podjęcia zobowiązany jest organizator imprezy masowej.

3. W przypadku stwierdzenia, że organizator przeprowadzając imprezę masową nie podjął czynności lub środków określonych w decyzji, o której mowa w ust. 1, wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, może wprowadzić, na czas określony albo nieokreślony, zakaz przeprowadzania przez organizatora imprez masowych na terenie województwa lub jego części.

4. Kopie decyzji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3, niezwłocznie po ich wydaniu wojewoda przesyła podmiotom, o których mowa w art. 25 ust. 1”.

5. Od decyzji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3, przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który rozpoznaje je w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia.

6. Odwołanie od decyzji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3, nie wstrzymuje ich wykonania”.

Art. 2. W ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. Nr 90, poz. 557, z późn. zm. ) wprowadza się następujące zmiany:

1)         w art. 181 b dodaje się § 2 w brzmieniu:

„§2. W uzasadnionych wypadkach sąd może na wniosek skazanego, wobec którego orzeczono  zakaz wstępu na imprezę masową, skrócić ten środek karny po upływie 1/3 jego obowiązywania dla osób podejmujących się prac społecznych i działań reedukacyjnych prowadzonych przez wskazane i nadzorowane przez samorząd terytorialny organizacje społeczne”.

Art. 3.Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Założenia projektu Ustawy

  • Doprecyzowanie przesłanek, które musi spełniać decyzja wojewody o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej i skrócenie terminów w których rozpatrywane są odwołania od tej decyzji
  • Eliminacja z polskiego systemu prawnego niekonstytucyjnej instytucji „zakazu klubowego”.
  • Wprowadzenie możliwości skrócenia okresu obowiązywania zakazu stadionowego po upływie 1/3 jego obowiązywania dla osób podejmujących się prac społecznych i działań reedukacyjnych prowadzonych przez wskazane i nadzorowane przez samorząd terytorialny organizacje społeczne.
  • Wprowadzenie obowiązku posiadania karty kibica, jako dokumentu uprawniającego do udziału w imprezie masowej.
  • Wprowadzenie konsekwentnego całkowitego zakazu sprzedaży napojów alkoholowych na terenie obiektu, na którym odbywa się impreza masowa.
  • Umożliwienie prowadzenia dopingu z użyciem materiałów pirotechnicznych w modelu duńskim (stowarzyszenie kibiców odpowiedzialne za doping wnosi kaucje, która przepada na pokrycie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych).
  • Wprowadzenie obowiązku prowadzenie i finansowania działalności edukacyjnej i sportowej dla klubów sportowych i stowarzyszeń kibiców przez samorządy.

 

Dyskusja na temat ustawy w serwisie zpierwszejpilki.pl

0

zpierwszejpilki.pl

Artykuly serwisu zpierwszejpilki.pl, które portal udostepnia takze na Nowym Ekranie. Felietony, gorace tematy, wywiady - wszystko z pierwszej reki, a wlasciwie - Z Pierwszej Pilki!

33 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758