Kibice zrzeszeni w OZSK przy współpracy z Fundacją Republikańską zdecydowali się ujawnić swój projekt zmian do ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych. Aktualnie trwać będzie zbieranie podpisów – by trafiła do Sejmu, potrzebnych będzie 100 000.
Art. 1. W ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62, poz. 504) wprowadza się następujące zmiany:
1) uchyla się art. 14
2) w art. 22 ust. 1 dodaje się lit. h w brzmieniu:
„h) osobie nieposiadającej karty kibica”.
3) W art. 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Zabrania się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez osoby w niej uczestniczące broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych (z zastrzeżeniami, o których mowa w ust. 4), materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych”
4) W art. 8 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych na terenie obiektu, na którym odbywa się impreza masowa”
5) w art. 8 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Organizator masowej imprezy sportowej może zezwolić na użycie materiałów pirotechnicznych pod warunkiem wniesienia zabezpieczenia majątkowego przez odpowiednie stowarzyszenie kibiców odpowiedzialne za doping, które ulega przepadkowi w razie spowodowania przez te materiały szkody o charakterze majątkowym w celu pokrycia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych”
6) w art. 34 otrzymuje brzmienie:
„Art. 34. 1. W przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego, jeśli istnieje zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi albo mienia w znacznych rozmiarach w związku z przeprowadzoną planowaną imprezą masową planowaną imprezą masową wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, może zobowiązać organizatora takiej planowanej imprezy masowej imprezy do przedsięwzięcia czynności lub środków niezbędnych do zapewnienia w jej trakcie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
2. Decyzja, o której mowa w ust. 1 określać będzie szczegółowo rodzaj i zakres czynności lub środków uzasadnionych i niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego, do których podjęcia zobowiązany jest organizator imprezy masowej.
3. W przypadku stwierdzenia, że organizator przeprowadzając imprezę masową nie podjął czynności lub środków określonych w decyzji, o której mowa w ust. 1, wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, może wprowadzić, na czas określony albo nieokreślony, zakaz przeprowadzania przez organizatora imprez masowych na terenie województwa lub jego części.
4. Kopie decyzji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3, niezwłocznie po ich wydaniu wojewoda przesyła podmiotom, o których mowa w art. 25 ust. 1”.
5. Od decyzji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3, przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który rozpoznaje je w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia.
6. Odwołanie od decyzji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3, nie wstrzymuje ich wykonania”.
Art. 2. W ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. Nr 90, poz. 557, z późn. zm. ) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 181 b dodaje się § 2 w brzmieniu:
„§2. W uzasadnionych wypadkach sąd może na wniosek skazanego, wobec którego orzeczono zakaz wstępu na imprezę masową, skrócić ten środek karny po upływie 1/3 jego obowiązywania dla osób podejmujących się prac społecznych i działań reedukacyjnych prowadzonych przez wskazane i nadzorowane przez samorząd terytorialny organizacje społeczne”.
Art. 3.Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Dyskusja na temat ustawy w serwisie zpierwszejpilki.pl
Artykuly serwisu zpierwszejpilki.pl, które portal udostepnia takze na Nowym Ekranie. Felietony, gorace tematy, wywiady - wszystko z pierwszej reki, a wlasciwie - Z Pierwszej Pilki!