Bez kategorii
Like

O trzech samolotach do Smoleńska

13/02/2011
852 Wyświetlenia
0 Komentarze
9 minut czytania
no-cover

Dzień przed wylotem prezydenta do Smoleńska, pojawił się komunikat o możliwym ataku terrorystycznym na jeden z samolotów UE. Co w takim przypadku muszą zrobić służby zajmujące się bezpieczeństwem głowy państwa? Odpowiedź nasuwa się jedna: zabezpieczyć w trybie wyjątkowym podróż, która miała odbyć się dnia następnego z rana. Komunikat ten brzmiał tak: „Dyżurna Służba Operacji Sił Zbrojnych RP przekazała do Centrum Operacji Powietrznych w Warszawie informacje o zagrożeniu atakiem terrorystycznym jednego z samolotów Unii Europejskiej”. mailbox.salon24.pl/272959,zamilczany-tajemniczy-komunikat I tak, dziennikarzy skierowano na pierwszy lot Jakiem-40. Żeby mieć pewność, że żadna informacja nie wycieknie do mediów. Dziennikarze byli zaskoczeni takim rozwojem wypadków, myśleli, że o godz. 5.00 wylecą razem z prezydentem i jego delegacją maszyną Tu-154. Wiemy, że miejsc w Tu-154 nie brakowało […]

0


Dzień przed wylotem prezydenta do Smoleńska, pojawił się komunikat o możliwym ataku terrorystycznym na jeden z samolotów UE. Co w takim przypadku muszą zrobić służby zajmujące się bezpieczeństwem głowy państwa? Odpowiedź nasuwa się jedna: zabezpieczyć w trybie wyjątkowym podróż, która miała odbyć się dnia następnego z rana.

Komunikat ten brzmiał tak: „Dyżurna Służba Operacji Sił Zbrojnych RP przekazała do Centrum Operacji Powietrznych w Warszawie informacje o zagrożeniu atakiem terrorystycznym jednego z samolotów Unii Europejskiej”.

mailbox.salon24.pl/272959,zamilczany-tajemniczy-komunikat

I tak, dziennikarzy skierowano na pierwszy lot Jakiem-40. Żeby mieć pewność, że żadna informacja nie wycieknie do mediów. Dziennikarze byli zaskoczeni takim rozwojem wypadków, myśleli, że o godz. 5.00 wylecą razem z prezydentem i jego delegacją maszyną Tu-154.

Wiemy, że miejsc w Tu-154 nie brakowało – plan lotu na 7.kwietnia, sporządzony 1.kwietnia, zakładał lot 105 osób wraz z załogą. Ostatecznie dziennikarzy było 12, a osób w Tu-154 10.kwietnia 96 (nie zjawiła się tylko 1 osoba), więc liczmy 97. 105 – 97 = 8 osób – i tyle przynajmniej mogło polecieć tego dnia Tu-154. Mówienie o braku miejsc w Tu-154 10.kwietnia jest zwykłym kłamstwem.

Dziennikarze dostali świeżo sporządzone broszurki, z nowymi listami i nowymi wylotami samolotów do Smoleńska. Nikt nie mógł przez chwilę pomyśleć, że prezydent może lecieć utajnionym lotem, ze względu na specyficzne okoliczności.

Pod pretekstem rzekomej usterki, przesadzono ich z jednego Jaka-40, do innego, który też stał na płycie lotniska, jakby gotowy do lotu. Z hangaru, w tym czasie, wyprowdzano Tupolewa.

Odlecieli do Smoleńska o godz. 5.29.

Wszyscy pamiętamy pierwsze doniesienia MSZ, w których minister Paszkowski twierdził, że w Smoleńsku rozbił się Jak-40 z prezydentem, który wyleciał z Okęcia o godz. 6.50. Skądś tę informację zaczerpnął. W broszurce, którą dostali dziennikarze na lotnisku, planowy wylot Tu-154 miał odbyć się o godz. 7.00. Czemu myślał, że samolot mógł wylecieć 10 minut wcześniej?

[W pierwszych relacjach TVN24 bardzo pilnowano tego, żeby podawać tylko potwierdzone informacje, co jest bardzo podkreślane przez prowadzącego program. Sprawdzoną informacją, podaną przez tę stację ok. godz. 9.20, a więc 40 minut od oficjalnej godziny tzw. "katastrofy", była właśnie informacja uzyskana z MSZ, że prezydent wyleciał o godz. 6.50 samolotem JAK-40. (

)]

Odpowiadam: nie mylił się. O godz. 6.50 wyleciał Jak-40 z prezydentem na pokładzie, który wywoływał się PLF101 (pod notką wyjaśnienia callsign), a później Tu-154 z resztą delegacji (lot z prezydentem nie miał statusu HEAD http://www.rp.pl/artykul/594191.html – czyli Tupolew nie miał statusu HEAD – przewóz głowy państwa). 

Czas przelotu Jak-40 PLF101 do przelotu Jak-40 PLF031 (dziennikarze) wynosił circa 1 godzinę 50 minut, czyli lądować na Siewiernym powinien ok godz. 8.40 – czyli w tym samym czasie, co oficjalny czas "katastrofy".

Natomiast Tu-154 wylatując o godz. 7.27 powinien lądować w Smoleńsku według planu lotu na 7.kwietnia po 1 godzinie i 10 minutach, czyli ok. godz. 8.37 – blisko oficjalnego czasu "katastrofy", a według planu lotu na 10. kwietnia – po 1 godzinie i 30 minutach, czyli ok. godz. 8.57  – oficjalnego czasu "katastrofy" podawanego przez pierwsze dwa tygodnie po tragedii.

Tu-154 nie mógł się wywoływać jako PLF101 (bez prezydenta), ale leciał z VIPami na pokładzie, więc musiał mieć specjalny, VIP-owski callsign – jaki, jeszcze nie wiem. Mimo wszystko numer boczny również jest podawany w kontaktach kokpit – wieża, czyli 101 musiało się pojawiać.

W Smoleńsku llub okolicach lądowały w godz. 8.40 – 8.56 dwa samoloty (proszę zwrócić uwagę, w tym materiale TVN24 Kuźniar mówi "wiemy, że były 2 maszyny, która się rozbiła, czy był to Jak-40 czy Tu-154". Wcześniej Kuźniar łączył się z Mrozem, który leciał wcześniej Jakiem z dziennikarzami. Przecież musiał wiedzieć, że ten Jak z Mrozem wylądował! Więc był jeszcze jeden Jak-40, czyżby jednak wypłynęły informacje o 2 Jakach?):

– Jak-40  04x  PLF101

– Tu-154M  101  PLF10x

 

Jak donosił "Nasz dziennik", 10.04 rosyjscy poborowi zostali poinformowani o przylocie 3 samolotów z Polski:

www.naszdziennik.pl/index.php

"Sześcioosobowa drużyna rosyjskich poborowych zabezpieczających teren lotniska w Smoleńsku miała zakaz używania jakichkolwiek urządzeń rejestrujących. Powiedziano im o tym w trakcie porannej odprawy. Wszyscy żołnierze musieli zdać własne telefony komórkowe do depozytu. Żołnierzy poinformowano, że przylecą trzy samoloty z Polski, w jednym z nich będzie prezydent RP".

Ciekawą poszlaką w tej sprawie jest również historia Agnieszki Węcławek:

"Była zmiana dwóch, trzech nazwisk. Wtedy właśnie dowiedziałem się, że choć na liście nie figurowała, na pokładzie była żona mojego dobrego kolegi, Agnieszka Węcławek. Miała lecieć jakiem, ale zamieniły się z koleżanką na Okęciu."

Agnieszki Pogródka-Węcławek podobno była ulubienica pierwszej damy.

mmariola.salon24.pl/255295,z-kim-i-czym-miala-leciec-sp-agnieszka

————-

Rozwinięcie w temacie 'callsign" dla maszyn rządowych:

PLF101 – gdy pasażerem jest prezydent (bądź wykonuje rejs po niego albo technicznie wraca do W-wy).

PLF102 – jw. tylko premier. Wcześniej zdarzało się ,że był to YAK40. Teraz przeważnie Tu-154.

PLF103 -109 – po kolei marszałek sejmu, ministrowie itp. Może byc TU5 i YK4.

PLF111 -119 – Bryza
PLF121-122 TU5, technicznie, bądź bez oficjeli.
PLF131 – TU5 technicznie

PLF010-014 – AN6
PLF001 itd. jak dla 101,102 tyle, że śmigłowce.
YK4 jeśli nie maja statusu – wołają się po regu tj. PLF044,045,047 itp.
Czasem jeśli wiozą kogos mniej znaczącego może byc PLF037, 039 itd.
MI8 bez statusu – po regu, a więc PLF630,631 i 633 dla specpułku.
PLF051-059 CN295

Źródło: http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_lotniska/21-warszawa_okecie_epwa_waw/1373-samolot_rp.html

A tutaj przykładowe zestawienie callsign Jaka-40 045:
http://www.libhomeradar.org/databasequery/results.php?qid=7880341&page=0

————

Tutaj szerokie rozwinięcie tematu, szczególnie w komentarzach:

freeyourmind.salon24.pl/277507,dziwne-szpule-2

———————–

Zdjęcie, źródło: http://o001oo.ru/index.php?s=5384a7290c658e77457f1fbefee2caa0&showtopic=28824&st=25&p=262852&#entry262852

 

0

intheclouds

swiat po mnie nie chodzi

15 publikacje
1 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758