Choć wielu z nas niejednokrotnie już wypróbowało internetowe zakupy, to niektórzy wciąż podchodzą do tego sceptycznie, obawiając się nie tyle nieuczciwych sprzedawców, co niepewności, czy wybrany towar będzie spełniał ich wymagania. Ryzyko pojawia się przede wszystkim w przypadku zakupu odzieży i obuwia. Zakupy internetowe są kuszące. Nie zawsze jest to kwestia ceny, która w ostatecznym rozrachunku prawdopodobnie będzie porównywalna z tą, jaką musielibyśmy ponieść w sklepie stacjonarnym, kupując tę samą rzecz. Internetowe zakupy to wygoda, ale także w dużej mierze bardzo duży wybór i możliwość zaopatrzenia się w takie ubrania, których nie zobaczymy na nikim innym. Największe ryzyko podczas zakupów ubrań i butów przez internet polega na tym, że mimo wielu wskazówek i porad umieszczanych w sieci przez sprzedawców, nigdy […]
Choć wielu z nas niejednokrotnie już wypróbowało internetowe zakupy, to niektórzy wciąż podchodzą do tego sceptycznie, obawiając się nie tyle nieuczciwych sprzedawców, co niepewności, czy wybrany towar będzie spełniał ich wymagania. Ryzyko pojawia się przede wszystkim w przypadku zakupu odzieży i obuwia.
Zakupy internetowe są kuszące. Nie zawsze jest to kwestia ceny, która w ostatecznym rozrachunku prawdopodobnie będzie porównywalna z tą, jaką musielibyśmy ponieść w sklepie stacjonarnym, kupując tę samą rzecz. Internetowe zakupy to wygoda, ale także w dużej mierze bardzo duży wybór i możliwość zaopatrzenia się w takie ubrania, których nie zobaczymy na nikim innym.
Największe ryzyko podczas zakupów ubrań i butów przez internet polega na tym, że mimo wielu wskazówek i porad umieszczanych w sieci przez sprzedawców, nigdy nie możemy być zupełnie pewni, że dana rzecz będzie na nas odpowiednio leżała. Dodatkowo, dopóki jej nie przymierzymy, nie będziemy w stanie stwierdzić, czy tak naprawdę ę dobrze w niej wyglądamy i czujemy się swobodnie. To, co na modelkach i modelach prezentuje się dobrze i wygląda pięknie, nie musi oznaczać, że równie dobrze dopasuje się do naszej figury. Na szczęście w takim i wielu innych wypadkach rozwiązaniem jest zwrot i wymiana towaru.
W sytuacji, gdy zakupione przez nas produkty z różnych przyczyn nie spełniają naszych oczekiwań, możemy zdecydować się na ich zwrot lub wymianę na inną rzecz. Jeśli więc okaże się, że zamówione buty są zbyt małe, bluzka zbyt ciasna, spodnie spadają nam z bioder lub dany kolor nam nie odpowiada, nic nie stoi na przeszkodzie, by zwrócić się z tym problemem do sprzedawcy. Legalnie działające sklepy internetowe nie powinny robić nam z tego tytułu żadnych problemów i przyjąć zwrócony towar, oddając nam pieniądze, lub wymienić go na inną rzecz.
Pamiętajmy jednak, że zarówno zwrot, jak i wymiana zakupionych ubrań, możliwe będą tylko za okazaniem dowodu zakupu (zwykle paragonu lub faktury). Zwracana odzież nie powinna być również używana, najlepiej, jeśli przymierzymy ją jeszcze przed oderwaniem metek. W większości przypadków brak metki będzie skutkował brakiem możliwości zwrotu czy wymiany.
Nie należy również zapominać, że to my ponosimy koszty dostarczenia paczki z powrotem do sprzedawcy, a także koszty następnej wysyłki ( w przypadku wymiany towaru na inny). Ważne jest także, aby nie zwlekać ze zgłoszeniem do sklepu ewentualnego problemu. Pamiętajmy, że zgodnie z prawem konsumenta, mamy 30 dni na ewentualny zwrot/wymianę towaru, przy czym nie musimy w tym celu podawać konkretnych przyczyn.
Warto również dodać, że jeśli okaże się, iż dostarczony nam produkt będzie różnił się od tego, który zamawialiśmy albo będzie posiadał wady, mamy prawo go zareklamować i domagać się jego wymiany, naprawy lub odstąpić od umowy. Również w tym wypadku niezbędny będzie dowód zakupu – bez względu na to, czy kupiliśmy skarpety, bluzę z kapturem, sandały czy pasek do spodni.
Photo credit: j.o.h.n. walker / Foter / Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0)