Bez kategorii
Like

Mniej nowych aut

02/02/2011
425 Wyświetlenia
0 Komentarze
2 minut czytania
no-cover

Stowarzyszenie ACEA skupiające europejskich producentów samochodów podsumowało wyniki sprzedaży samochodów na naszym kontynencie w ub. roku. Statystyki wykazały, że w porównaniu do 2009 roku sprzedaż ta spadła o 5 proc i wyniosła 13,8 mln sztuk. Co więcej, uwzględniając jedynie kraje UE procentowy spadek sprzedaży wyniósł 5,5 proc. Tradycyjnie najbardziej chłonnym krajem były Niemcy, w którym zakupiono 2,916 mln nowych samochodów. Jednak na tym rynku zanotowano aż 23,4 procentowy spadek sprzedaży w porównaniu do 2009 roku, a ogólny udział Niemców w europejskiej sprzedaży zmniejszył się z 26,3 do 21,2 proc. Kolejne kraje, w których zakupiono największą ilość samochodów, to Francja (2,252 mln aut oraz spadek sprzedaży o 2,2 proc), potem Wlk. Brytania (2,031 mln aut oraz +1,8 proc) i Włochy (1,960 […]

0


Stowarzyszenie ACEA skupiające europejskich producentów samochodów podsumowało wyniki sprzedaży samochodów na naszym kontynencie w ub. roku. Statystyki wykazały, że w porównaniu do 2009 roku sprzedaż ta spadła o 5 proc i wyniosła 13,8 mln sztuk. Co więcej, uwzględniając jedynie kraje UE procentowy spadek sprzedaży wyniósł 5,5 proc.

Tradycyjnie najbardziej chłonnym krajem były Niemcy, w którym zakupiono 2,916 mln nowych samochodów. Jednak na tym rynku zanotowano aż 23,4 procentowy spadek sprzedaży w porównaniu do 2009 roku, a ogólny udział Niemców w europejskiej sprzedaży zmniejszył się z 26,3 do 21,2 proc. Kolejne kraje, w których zakupiono największą ilość samochodów, to Francja (2,252 mln aut oraz spadek sprzedaży o 2,2 proc), potem Wlk. Brytania (2,031 mln aut oraz +1,8 proc) i Włochy (1,960 mln sztuk i -9,2 proc).

Polska znalazła się w tym zestawieniu na ósmym miejscu (333,5 tys sztuk oraz wzrost o 4,2 proc). Należy mieć jednak na uwadze, że tylko minimalnie wyprzedziliśmy tak niewielkie ludnościowo kraje, jak Austria (328 tys), Szwajcaria (294 tys) czy Szwecja (289 tys). Przekładając na konkrety: Polska (w uproszczeniu 40 mln ludności) chcąc osiągnąć sprzedaż na poziomie Niemiec (80 mln) musiałaby mieć sprzedaż na poziomie ok. 1,5 mln aut, czyli 4-krotnie więcej niż obecnie…

A Niemcy i tak nie należą do rekordzistów. W statystyce uwzględniającej ilość sprzedanych nowych samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców Polska znajduje się w europejskim „ogonie”. Średnia europejska wynosi 28 sztuk. Najwyższy wskaźnik należy tradycyjnie do Luksemburga (115 aut), potem jest Belgia (54), Szwajcaria (41), Austria (40) i Francja (38). Polska ze wskaźnikiem 9 nowych samochodów na 1000 mieszkańców wyprzedza Rumunię, Węgry, Bułgarię, Litwę, Łotwę i Estonię. To świetnie ilustruje fakt, że średnia wieku samochodów jeżdżących po polskich drogach wynosi ok. 10 lat i jest znacznie wyższa niż w krajach „starej” UE.

0

KM3

Dziennikarz motoryzacyjny, freelancer

1 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758