Uwaga jedna… Co do tzw slotów w Tu-154 M.
Obserwuję na stronach różnych a i w tym NE uwagi co do slotów Tu-154 M i ich wpływu na przebeg katastrofy smoleńskiej.
Czym są sloty, element mechanizacji skrzydła:
"Skrzela (inaczej sloty) – elementy mechanizacji skrzydła samolotu umieszczone wzdłuż krawędzi natarcia samolotu lub (wyjątkowo) szybowca, stałe lub ruchome. Sloty mają za zadanie poprawienie własności aerodynamicznych statku powietrznego przy locie z małymi prędkościami i na dużych kątach natarcia poprzez zwiększenie siły nośnej lub opóźnienie oderwania się strug.
Zastosowanie skrzeli skraca drogę startu i lądowania samolotu, zmniejsza ryzyko wpadnięcia w korkociąg, polepsza pracę lotek.
Zasada działania slotów opiera się o zmianę geometrii profilu poprzez zwiększenie długości cięciwy lub zwiększenie strzałki ugięcia szkieletowej, oraz w przypadku slotów szczelinowych przez zwiększenie energii warstwy przyściennej na górnej powierzchni skrzydła poprzez zasilenie jej elementami powietrza pochodzącymi z dolnej powierzchni.
Po raz pierwszy urządzenie to zastosowano w samolotach produkowanych przez brytyjską wytwórnię lotniczą Handley Page."
Sloty jako element mechanizacji skrzydła samoloty są strukturą delikatną i nie mają większego wpływu na wytrzymałość skrzydła – jako struktury wytrzymałościowej.
Mają tylko za zadanie zmianę przepływu powietrza wokół skrzydła.
W konstrukcji wytrzymałościowej skrzydła – nie odgrywają większej roli.
Więc zarzuty co do analizy panów Bieniendy i Nowaczyka – są porażka misiów dezinformacji.
A może dowiem się jeszcze jak wielkie znaczenie dla zderzenia z brzozą (do którego wg w/w nie doszło) miały wypuszczone klapy? Panowie, o czym wy kurka wodna piszecie? O bzedetach?
Zyje dosc dlugo i staram sie myslec. W zyciu dzialam na wielu obszarach :-) Fizyka, sztuka inzynierska i logika - to podstawy myslenia racjonalnego. Ale równiez wiem sporo o duchowosci. Bo przed nia przyszlosc.