MasterCard przypomina, że płacąc kartą za wakacje nie stracimy pieniędzy w przypadku bankructwa biura podróży dzięki usłudze chargeback.
„MasterCard czuje się zaniepokojony praktykami biur podróży, utrudniającymi swoim klientom dokonywanie płatności kartami płatniczymi i kredytowymi za usługi turystyczne – czytamy w dzisiejszym oświadczeniu MasterCard.
Zakup kartą daje gwarancję tego, że klient nie straci pieniędzy w przypadku bankructwa biura podróży, bądź problemów z jego wypłacalnością. Jest to możliwe dzięki usłudze chargeback, czyli obciążenia zwrotnego, w wyniku którego następuje zwrot pieniędzy z konta sprzedawcy (towaru czy usług) na konto posiadacza karty bez poniesienia przez niego jakichkolwiek dodatkowych kosztów.
Co najważniejsze – chargeback dotyczy wszystkich transakcji dokonanych kartą debetową oraz kredytową poprzez internet, telefon oraz terminal.
Usługa chargeback to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i zabezpieczenie ich interesów, bowiem jedynie przy zakupie usługi turystycznej kartą płatniczą bądź kredytową, klient może otrzymać zwrot płatności.
Źródło: MasterCard
Wiadomości z banków i o bankach, dla klientów i pracowników, entuzjastów i sceptyków. Ubezpieczenia od A do Z. Gospodarka, finanse i giełda.