„ Niech wierni nie biorą sobie za przyjaciół niewiernych, z pominięciem wiernych. A kto tak uczyni, ten niema nic wspólnego z Allahem, chyba, że chcecie się ochronić przed nimi podejmując to, jako środki bezpieczeństwa”
Trzeba jednak powiedzieć, że nie wszyscy muzułmanie, którzy mówią o Islamie, że jest taki pokojowy, tolerancyjny i piękny, celowo nas okłamują. Wielu z nich nie posiada odpowiedniej wiedzy o naukach płynących z Koranu, a tym bardziej nigdy nie słyszało o „ Takijja”. Ci ludzie naprawdę wierzą w to, co mówią, że Islam to taka piękna religia niosąca pokój światu.
Jest tylko jeden problem. Niezależnie od tego czy ktoś wierzy o pokojowym charakterze islamu, czy nie, zawsze słyszymy „ Islam jest pokojowy i tolerancyjny”. Powie ci to ten, co w to wierzy, jak również ten, który chce cię zabić, a działa zgodnie z doktryną „Takijja”. Zawsze otrzymujemy takie samo przesłanie, pokój i tolerancja, tego dokonuje wyżej wymieniona doktryna.
Ktoś może powiedzieć, że źle interpretujemy słowa płynące z Koranu. Zobaczmy, więc do islamskich komentarzy dotyczących Koranu, komentarzy, które są bardzo szanowane w świecie islamskim.
Jakie poznaliśmy autorytety w świecie Islamu? Mamy Allaha, który mówi by nie przyjaźnić się z niewiernymi, chyba, że jesteście w mniejszości, nie macie na tyle sił by samemu dyktować warunki i czujecie się z tego powodu zagrożeni. Muzułmanin może w takiej okoliczności oszukiwać. Są też komentarze do Koranu. Jest al-Bukhari, który jest szanowanym zbieraczem hadisów. On podaje informacje o dwóch towarzyszach proroka Mahometa o Abu Ad-Darda i o al-Hasanie.
Jeśli muzułmanin powie, że nie wierzy w nic z tego, co usłyszał. To może przeczytać w Koranie, co Allah mówi o takim zachowaniu.… pamiętajcie:, jeśli umieracie nie walcząc, albo przynajmniej nie myśląc o walce, wtedy umieracie na jednej z gałęzi obłudy
Koran 9:73
O proroku walcz przeciw niewiernym i przeciwko obłudnikom i bądź dla nich surowy!
Jako muzułmanin, według tego wersu powinieneś prowadzić dżihad nie tylko przeciw niewiernym, ale również przeciw obłudnikom. Kim są, zatem ci obłudnicy? Są to ludzie, którzy twierdzą, że są muzułmanami, ale nie czynią tego, co nakazuje im Allah. Są to ludzie, którzy w pełni nie podporządkowują się i nie dostosowują się do decyzji Mahometa oraz nie biorą go w pełni w każdym aspekcie życia za wzór do naśladowania.
Pomyślmy, która islamska grupa na świecie prowadzi dżihad przeciw niewiernym oraz przeciw innym, którzy twierdzą, że są muzułmanami, ale nie stosują się całkiem do nauk Mahometa? Często się słyszy o tej grupie ludzi, lecz zarazem słyszymy, że nie mają nic wspólnego z prawdziwym Islamem, ponieważ zabijają również innych muzułmanów. Pamiętajmy, co przeczytaliśmy wcześniej, co Allah mówi w Koranie, mówi, że należy prowadzić dżihad również przeciw obłudnikom, przeciw ludziom, którzy mówią o sobie, że są muzułmanami, ale nie przyjmują w pełni nauk płynących przez usta Mahometa.
Tą grupą są ludzie z ISIS, bojownicy Państwa Islamskiego. Kto więc jest bardziej muzułmański? ISIS, które jak widzimy w pełni stosuje się do nauk Koranu, czy np. szyici lub inni tzw. pokojowi muzułmanie? Teraz pomyślmy o tzw. pokojowych muzułmanach. Czy ci ludzie są posłuszni nakazowi by zwalczać niewiernych i obłudników, czy walczą z całą surowością, czy prowadzą dżihad.
Koran 9:123
„O wy, którzy wierzycie! Zwalczajcie tych spośród niewiernych, którzy są blisko was i niech się spotkają z waszą surowością”
Nie ma tu napisane zwalczajcie tych, którzy was atakują. Nie jest to walka w obronie. Jest to nakaz walki przeciw wszystkim niewiernym.
Postawmy się w roli muzułmanina, czytamy wtedy w Koranie jak Allah mówi o swoich nakazach, mówi, że jego nakazy są jasne i klarowne. Czy te nakazy mówią muzułmaninowi by żył w poszanowaniu innych, innych, którzy mają inne poglądy, by szanował chrześcijan lub żydów itp.? Niech każdy z nas odpowie na te pytanie.
Muzułmanin musi żyć zgodnie z nakazami Allaha. Allah mówi walczcie przeciw niewiernym, ale czy muzułmanin może powiedzieć „ja tego nie chcę robić”.
Koran 9:111
Następnie Allah odkupił dusze wiernych i ich majątki, w zamian za to, że otrzymają ogród ( ogród), oni walczą na drodze Allaha i tak zabijają i są zabijani ( walka na drodze Allaha, czyli dżihad, a nie teologiczne dysputy)
Koran 48:29
Mahomet jest wysłannikiem Allaha, a ci, którzy są za nim ( ci, co naśladują Mahometa), są gwałtowni wobec niewiernych, a miłosierni względem siebie
W krajach zachodnich widzimy wielu muzułmanów, którzy są miłosierni dla wszystkich, a tu czytamy, że prawdziwi naśladowcy proroka mają być miłosierni tylko dla siebie, a gwałtowni dla niewiernych. Więc jaki ma być prawdziwy muzułmanin? Ktoś, kto jest radykalizowany, zostanie zapytany czy jest z prorokiem, czy jest jego wiernym naśladowcą.
Kto jest miłosiernym tylko dla siebie nawzajem, a dla wszystkich innych surowy? Nie są to ci, co chcą reinterpretować Koran, lecz ci, co służą w szeregach Państwa Islamskiego. Więc jak ci wszyscy lewaccy politycy, razem z islamskimi organizacjami na zachodzie mogą mówić, że ISIS nie ma nic wspólnego z Islamem, że są to zwykli terroryści.
Koran 9:29
Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Allaha i w Dzień Ostatni, którzy nie uważają za niedozwolone, to, co zakazał Allah i jego wysłannik i nie poddają się religii prawdy ( Islam) spośród ludzi księgi ( Chrześcijanie i Żydzi) dopóki nie
zapłacą dżizji w dobrowolnej uległości i nie zostaną upokorzeni
Widzimy jasny przekaz. Jeśli nie wierzysz w taki sam sposób jak muzułmanie w Dzień Ostatni, czy na przykład jesz wieprzowinę, która jest zabroniona w Islamie, to możesz być zwalczany. Są to kryteria walki przeciw tobie. Jeśli powiesz, że nie wierzysz w słowa zawarte w Koranie, a więc nie poddajesz się Islamowi, też jesteś zwalczany. Widzimy to wyraźnie w powyższym wersie 9:29.
Nie ma tu nakazu walki w obronie, nie ma tu mowy o obronie, lecz o ekspansji. Jeśli zacytujemy ten wers na zachodzie ludziom, którzy bronią Islam, to usłyszymy od nich, że ignorujemy kontekst. Usłyszymy, że mamy źródła, ale nie przestudiowaliśmy ich wystarczająco by poznać kontekst historyczny i inne zawarte tam wersy. Jednym słowem powiedzą wam, że wszystko, co mówicie jest wyrwane z kontekstu. Jeśli tak to spójrzmy na kontekst. Czemu jest taki ważny? Zobaczmy na słowa zawarte w Biblii.
Mówi Jezus: Tych zaś przeciwników moich, którzy nie chcieli, bym panował nad nimi, przyprowadźcie tu i pościnajcie na moich oczach.
Czyż nie jest to brutalne? Możesz usłyszeć: krytykujesz Islam, a co powiedział Jezus? Powiedzą ci, że Jezus mówił, żeby tych, co go odrzucają, przyprowadzić do Niego i zabić.
Trzeba jednak zastanowić się nad kontekstem użytych słów w Ewangelii, jest to bardzo ważne, gdyż może będzie można zastosować takie standardy w stosunku do Islamu.
Wróćmy więc do Łukasza.
Kontekstem jest przypowieść opowiedziana przez Jezusa.
11, Gdy słuchali tych rzeczy, dodał jeszcze przypowieść, dlatego że był blisko Jerozolimy, a oni myśleli, że królestwo Boże zaraz się zjawi. 12 Mówił więc: «Pewien człowiek szlachetnego rodu udał się w kraj daleki, aby uzyskać dla
siebie godność królewską i wrócić. 13 Przywołał więc dziesięciu sług swoich, dał im dziesięć min i rzekł do nich: „Zarabiajcie nimi, aż wrócę”. 14 Ale jego współobywatele nienawidzili go i wysłali za nim poselstwo z oświadczeniem: „Nie chcemy, żeby ten królował nad nami”3. 15 Gdy po otrzymaniu godności królewskiej wrócił, kazał przywołać do siebie te sługi, którym dał pieniądze, aby się dowiedzieć, co każdy zyskał. 16 Stawił się więc pierwszy i rzekł: „Panie, twoja mina przysporzyła dziesięć min”. 17 Odpowiedział mu: „Dobrze, sługo dobry; ponieważ w drobnej rzeczy okazałeś się wierny, sprawuj władzę nad dziesięciu miastami!” 18 Także drugi przyszedł i rzekł: „Panie, twoja mina przyniosła pięć min”. 19 Temu też powiedział: „I ty miej władzę nad pięciu miastami!” 20 Następny przyszedł i rzekł: „Panie, tu jest twoja mina, którą trzymałem zawiniętą w chustce. 21 Lękałem się bowiem ciebie, bo jesteś człowiekiem surowym: chcesz brać, czegoś nie położył, i żąć, czegoś nie posiał”. 22 Odpowiedział mu: „Według słów twoich sądzę cię, zły sługo! Wiedziałeś, że jestem człowiekiem surowym: chcę brać, gdzie nie położyłem, i żąć, gdziem nie posiał. 23 Czemu więc nie dałeś moich pieniędzy do banku? A ja po powrocie byłbym je z zyskiem odebrał”. 24 Do obecnych zaś rzekł: „Odbierzcie mu minę i dajcie temu, który ma dziesięć min”. 25 Odpowiedzieli mu: „Panie, ma już
dziesięć min”. 26 „Powiadam wam: Każdemu, kto ma, będzie dodane; a temu, kto nie ma, zabiorą nawet to, co ma4
. 27 Tych zaś przeciwników moich, którzy nie chcieli, żebym panował nad nimi, przyprowadźcie tu i pościnajcie w moich oczach”». 28 Po tych słowach ruszył na przedzie, zdążając do Jerozolimy.
Czy Jezus mówi nam w tej przypowieści by pozabijać wszystkich, którzy nie zgadzają się z nim. Oczywiście, gdy zacytujemy wers 19: 27 wyrwany z całości, wyrwany z kontekstu, będzie to brzmiało jakby Chrystus kazał nam zabijać Jego przeciwników. Jednak jak przeczytamy całość sens jest całkiem inny, gdyż mowa jest tylko o osobie z przypowieści.
Osoba ta nawiązuje do Chrystusa, jako do przyszłego sędziego, który ponownie powróci w przyszłości by osądzić tych, którzy się odwrócili od Niego. Przesłanie jest takie: Nie osądzaj, to Chrystus powróci w przyszłości i to on będzie sędzią. Przesłanie jest takie, że to nie ty osądzasz innych, ale że to Chrystus będzie sądzić.
Jeśli weźmiecie Koran do ręki i powycinasz z niego tylko same zdania „ Zabijajcie niewiernych”, czyli wyrwiecie je z całości, usłyszycie muzułmańską „ obronę przez kontekst”, że te wersy nie mogą oznaczać to, co widzimy. Spójrzmy na surę 9:29. Kontekst trwa od 9:28 do 9:33.
O wy, którzy wierzycie! Poganie są nieczystością. Przeto niech się nie przybliżają się do świętego meczetu po tym roku! A jeśli boicie się ubóstwa, to Allah wzbogaci was przez swoją łaskę, jeśli zechce. Zaprawdę, Allah jest wszechwiedzący, mądry! – mowa tu o poganach pielgrzymujących do Mekki ( w tym czasie oddawano cześć wielu pogańskim bóstwom w Mekce), dzięki nim Mekka się utrzymywała. Jednak Mahomet mówi, – jest to zakazane, takie jest objawienie od Allaha. Poganie są nieczyści, nie pozwólcie się im zbliżać do meczetu. Jednak ci pogańscy pielgrzymi utrzymują miasto. Co na to Mahomet: Mówi, że Allah już wkrótce was wzbogaci. Jak może Allah to zrobić?
Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Allaha i w Dzień Ostatni, którzy nie uważają za niedozwolone to, co zakazał Allah i jego wysłannik. I nie poddają się religii prawdy ( Islam) spośród Ludzi Księgi ( Chrześcijanie i Żydzi) dopóki nie zapłacą dżizji w dobrowolnej uległości i nie zostaną upokorzeni. – Więc pójdźcie zwalczać Chrześcijan i Żydów, a oni zapłacą haracz, jeśli nie będą chcieli być zabici. W ten sposób się wzbogacicie. Nie bierzcie pieniędzy od pogańskich pielgrzymów, weźmiecie je od Chrześcijan i Żydów. Czytajmy dalej.
Żydzi powiedzieli: „ Uzajr jest synem Allaha.”, a Chrześcijanie powiedzieli: „ Mesjasz jest synem Allaha ( Allah arabskie określeni Boga)”. Takie są słowa wypowiedziane ich ustami; oni naśladują słowa tych, którzy przed nimi nie
wierzyli; niech Allah nich zniszczy, jakże oni są wprowadzeni w błąd z dala od prawdy! – zarzut przeciw Chrześcijanom i Żydom, który usprawiedliwia ich zwalczanie, walkę z nimi, bo przecież Chrześcijanie mówią, że Mesjasz jest Synem Allaha. Chodzi tu tylko o to, że mówimy o Jezusie, że jest Synem Bożym, co usprawiedliwia zwalczanie Chrześcijan.
Wzięli swoich księży i pustelników za panów poza Allahem ( robią to, co mówią im księża zamiast to, co mówi Allah / forma szirku, ponieważ słuchają się ludzi zamiast Allaha). I ( obrali sobie za pana) Chrystusa, syna Maryi, jednak mieli nakaz, aby czcić jednego boga, nie ma boga nad niego ( Allaha). Jemu cześć i chwała: ( daleki jest) od przypisywania mu współtowarzyszy.
Oni chcą zgasić światło Allaha swoimi ustami ( Chrześcijanie mówią, że Jezus jest Synem Boga), lecz Allah do tego nie dopuści, a tylko do tego, aby uczynić doskonałym swoją światłość, chociażby niewierni czuli do tego wstręt
On jest tym, który wysłał swojego wysłannika z drogą prostą i religią prawdy, aby zatriumfowała ponad wszelkie religie, chociażby bałwochwalcy czuli do tego wstręt – Jak Allah uczyni by jego religia zatriumfowała nad innymi
religiami? Allah nie dopuści głosy, które mówią, że Jezus jest Synem Boga.
Jak Allah to uczyni? Pójdziecie zwalczać i podbijać, dopóki nie będą wam płacić a wy będziecie ich kontrolować i narzucać, co mogą mówić.
Teraz mamy wszystkie wersy, cały kontekst. Czy znajdziemy tu coś, co sprawi by całość miało pokojowe znaczenie? Nie. Jedynym powodem do walki w całym kontekście, jest to, w co wierzymy i co mówimy.
Jeśli ktoś ci, więc zarzuca, że cytujesz wyrwane z kontekstu wersy, które znaczą coś innego niż całość, jest to fałsz. Cały kontekst ma te same znaczenie, co poszczególne wersy.
Zwróćmy też uwagę na kontekst historyczny.
Allah, najwyższy nakazał swoim wiernym zakazać niewiernym na wchodzenie lub zbliżanie się do świętego meczetu ( przypomnijmy sobie, co czytaliśmy wcześniej- poganie są nie czyści i nie jest im wolno zbliżać się do meczetu). Na to Kurajszyci ( plemię, z którego pochodził Mahomet, które zostało przymuszone by przejść na Islam Koran 9: 5), Kurajszyci myśleli, że zmniejszy im to zysk z handlu ( pamiętamy zakazano pielgrzymek poganom), dlatego Allah najwyższy, zrekompensował im to i nakazał walczyć przeciwko Ludowi Księgi, dopóki ci nie przyjmą Islamu lub nie zapłacą dżizji ( albo przyjmą Islam, albo zapłacą dżizję, czyli haracz, jeśli przyjmą Islam to i tak zapłacą, ale zakat, cóż za każdym razem będzie zastrzyk gotówki.). Allah powiada: „ O wy, którzy wierzycie! Zaprawdę poganie są nieczystością; a więc nie pozwólcie im na to, aby po tym roku zbliżali się do świętego meczetu…
Następnie ibn Kathir podaje – Zaprawdę wy, którzy wierzycie! Zaprawdę poganie są nieczystością; a więc nie pozwólcie im na to, aby po tym roku zbliżali się do świętego meczetu. A jeśli obawiacie się ubóstwa to niebawem
Allaha was wzbogaci, jeśli zechce ze swojej szczodrości, gdyż Allah jest wszechwiedzący i wszechmądry. Walczcie przeciwko tym, którzy nie wierzą w Allaha ani w Dzień Ostatni, ani nie zabraniają tego, co zabronił Allah i jego wysłannik i poddają się religii prawdy ( Islam) spośród Ludzi Księgi ( Chrześcijanie i Żydzi), dopóki nie zapłacą dżizji w dobrowolnej uległości i nie zostaną upokorzeni.
Dlatego też wysłannik Allaha zdecydował się walczyć przeciwko Rzymianom, aby przywołać ich do Islamu.
Jak interpretować te przeczytane powyżej wersy, by w kontekście brzmiały w sposób pokojowy? Możemy próbować wielokrotnie, ale wynik będzie zawsze taki sam – Rozpocznę ( Mahomet) wojnę by podbić i ujarzmić, a kiedy już to zrobię, zmuszę do płacenia haraczu.
Paradoksem jest to, że jeśli zacytujemy pojedyncze wersy, jak i cały kontekst muzułmanom, a także tło historyczne, to i tak ich nie przekonacie do własnej argumentacji, po prostu powyższy tekst nie może oznaczać tego, co oznacza. Oczywiście, jeśli zacytujemy ten tekst tzw. reformatorom. Sprawa będzie wyglądać inaczej, jeśli będziecie rozmawiać z tymi, którzy postrzegają Islam i teksty islamskie w sposób tradycyjny. Ci ludzie doskonale wiedzą, co to oznacza.
Sahih al-Bukhari, Ch. 88
Prorok powiedział- „ Mój zarobek jest pod cieniem mojej włóczni, a ten, który nie jest posłuszny moim rozkazom będzie upokorzony poprzez płacenie dżizji”.
Zastanówmy się, o jakim zarobku jest tu mowa? Prorok mówi o walce, a więc pieniądze poprzez walkę. Jeśli będziesz się „stawiać”, to będziesz płacić dżizję, lecz pamiętajmy, kiedy ulegniesz i przyjmiesz Islam też płacisz, lecz zakat.
Więc kiedy przeczytamy jeszcze raz Koran 9:28-33, to gdzie w kontekście znajdziemy coś, co zmieni znaczenie wersu 9:29?
Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Allaha i w Dzień Ostatni, którzy nie uważają za niedozwolone to, co zakazał
Allah i jego wysłannik. I nie poddają się religii prawdy ( Islam) spośród Ludzi Księgi ( Chrześcijanie i Żydzi) dopóki nie zapłacą dżizji w dobrowolnej uległości i nie zostaną upokorzeni.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na parę wersów z Koranu, które wykorzystywane są w celu pokazania pokojowego charakteru Islamu. Wykorzystują je muzułmanie, którzy nie mają odpowiedniej wiedzy jak czytać Koran, muzułmanie, którzy chcą reinterpretować słowa Allaha zawarte w Koranie, bądź ludzie, którzy działają zgodnie z islamską doktryną „Takijja”.
„nie ma przymusu w religii” ( wers anulowany przez nowszy )
– według powyższych słów ISIS działa niezgodnie z Islamem, gdyż zmusza ludzi do przyjęcia Islamu.
„ Wy macie swoją religię, a ja mam swoja” ( wers anulowany przez nowszy )
– czyż nie brzmi to tolerancyjnie?
„ A jeśli wróg skłoni się do pokoju, to i ty się ku niemu skłoń” ( wers anulowany przez nowszy )
– Jeśli niewierni nie chcą z tobą walczyć chcą żyć z tobą w pokojowej koegzystencji, to ty też powinieneś. Brzmi świetnie.
W innym miejscu jest napisane „ Nie słabnijcie, więc i nie wzywajcie do pokoju, kiedy jesteście górą” –
Koran47:35. Widzimy, jak Allah nakazuje w tym wersie coś całkiem odmiennego. Jak to możliwe? Wcześniej czytaliśmy wersy, które wykorzystują pokojowi muzułmanie, a tu Allah mówi by nie wzywać do pokoju. Coś tu nie gra. Lecz kiedy zdobędziemy odpowiednią wiedzę wszystko staje się jasne i klarowne.
Co ma do powiedzenia na ten temat sam Allah? Czytajmy!
„ A kiedy zmieniamy jeden znak na inny a Allah wie najlepiej, co zsyła, to oni mówią – Ty jesteś tylko oszustem! – Lecz większość z nich nie wie”.
Allah mówi tutaj niewiernym, którzy pytają, dlaczego Mahomet zmienia „objawienia”, które dostaje, którzy mówią sobie, że ten gość ( Mahomet) jest zwykłym oszustem. Raz otrzymuje objawienie, według którego robi jedną rzecz, lecz później ma inne objawienie, według którego robi coś odwrotnego.
„ Kiedy znosimy jakiś znak, albo skazujemy go na zapomnienie, przynosimy lepszy od niego lub jemu podobny. Czyż ty nie wież, że Allah jest nad każdą rzeczą wszechwładny?”
Więc gdy zmienia objawienia, gdy anuluje to, co wcześniej mówił, to przynosi coś lepszego.
Pokojowe wersy spisane w Mekce, gdy Mahomet był słaby, które brzmią „ Dla ciebie twoja religia, a dla mnie moja…”, lub jeden z pierwszych spisanych w Medynie, w której żyło sporo Chrześcijan i Żydów brzmiał „ Nie ma przymusu w religii”, zostały zastąpione przez nowsze. Ostatnie dwa spisane rozdziały Koranu to rozdział 9-ty, cytowany wcześniej i rozdział 110 złożony tylko z kilku wersów ( Pamiętajmy, że księga Koranu nie jest spisana chronologicznie, a więc od 1 do 110). Są to dwa najważniejsze rozdziały tej księgi, są to ostateczne nakazy Allaha, które anulowały wcześniejsze. Jest to kolejna doktryna Islamu zwana abrogacją. Tak, więc według tej doktryny wersety późniejsze anulują te wcześniejsze, jeśli nie można ich pogodzić i przeczą sobie nawzajem.Podsumowując cały materiał musimy odpowiedzieć na pytanie, którzy muzułmanie żyją zgodnie Z Islamem, zgodnie z nakazami Allaha i którzy biorą sobie Mahometa za wzór do naśladowania?
Czy są to ci, którzy chcą reinterpretować słowa zawarte w Koranie, ci, którzy są posłuszni tym wcześniejszym objawieniom, które są pełne pokoju i tolerancji, które się im bardziej podobają?
Czy może są to ci, którzy przyłączyli się do Państwa Islamskiego, którzy stosują się do ostatnich nakazów zawartych w Koranie a w szczególności do nakazów zawartych w słynnych wersach miecza, czy są to ci, co ścinają niewiernych i obłudników?
Pomyślmy, czym jest Islam …
Piotr G. Żurek
Materiał pochodzi z bloga autora crusader1973.blogspot.co.uk
Jeden komentarz