Niezależnie od branży czy profilu firmy, stanowiska managerskie piastowane są często przez osoby o tych samych imionach. Czy odpowiednie imię daję możliwość osiągnięcia sukcesu zawodowego?
Z analizy przeprowadzonej przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine wynika, że najpopularniejsze imiona polskich managerów to Piotr, Michał oraz Tomasz. Wśród kobiet prym wiodą Anna, Katarzyna oraz Agnieszka. Ranking imion powstał w wyniku, przeprowadzonej w połowie maja bieżącego roku, analizy profili użytkowników serwisu zajmujących stanowiska kierownicze takie jak: dyrektor, manager czy general manager. Ranking wykazuje, iż 6 najpopularniejszych imion noszonych jest przez 13 proc. wszystkich użytkowników GoldenLine zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.
– Przeprowadzony ranking obejmuje ponad 80 tys. profili użytkowników z kadry kierowniczej, którzy pracują w ponad 34 tys. firm w całym kraju – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager serwisu społecznościowego GoldenLine. Większość managerów obecnych w naszym serwisie to przede wszystkim ludzie młodzi. Najwięcej managerów posiadających konto w GoldenLine to osoby w wieku od 35 do 39 lat, natomiast drugą po względem liczebności grupę stanowią przedstawiciele kadry kierowniczej w wieku od 30 do 34 roku życia.
Ranking obejmuje także 46 poszczególnych branż, które wymienili managerowie zarejestrowani na GoldenLine. Począwszy od najliczniejszych takich jak Marketing/Reklama/Public Relations, oraz Sprzedaż skończywszy na reprezentowanych najrzadziej takich jak Budownictwo/Geodezja czy Ochrona osób i mienia. Z zestawienia wynika, iż najpopularniejsze imię wśród mężczyzn – Piotr najczęściej występuje wśród przedstawicieli kadry kierowniczej w takich branżach jak: Informatyka, Sprzedaż, Doradztwo/Konsulting oraz Logistyka/Transport/Dystrybucja. Na drugim miejscu plasuje się imię Michał, których najliczniejsza reprezentacja jest wśród kadry zarządzającej w firmach z branż: Motoryzacja, Architektura oraz Geologia/Hydrologia/Tektonika. Natomiast przedsiębiorstwa z takich obszarów jak Internet/E-Commerce czy Sport/Rekreacja są domeną zajmujących trzecie miejsce w zestawieniu Tomaszów.
Jeszcze ciekawiej przedstawiają się wyniki analizy przeprowadzonej wśród kobiet, gdzie bezapelacyjnie królują Anny stanowiące niecałe 10 proc. wszystkich spośród ogółu użytkowniczek będących managerami. W biznesowym serwisie społecznościowym GoldenLine najwięcej kobiet o tym imieniu przeważa w 22 z 46 branż. Najwięcej kobiet – managerów noszących to imię pracuje w firmach z następujących obszarów: Marketing/Reklama/Public Relations, Finanse/Ekonomia, Media/Sztuka/Rozrywka oraz Human Resources. Duże występowanie tego imienia wśród użytkowniczek GoldenLine idealnie odzwierciedla skalę demograficzną kraju. Według ostatnich danych opublikowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych to właśnie to imię jest najpopularniejszym w Polsce. Nosi je ponad 1,07 mln kobiet, czyli niecałe 6 proc. żeńskiej populacji kraju.
Jest oczywiste, iż rekruterzy nie zwracają szczególnej uwagi na imiona czy nazwiska w trackie procesu rekrutacji. Trudno zatem mówić o tym, iż osoba o takim a nie innym imieniu dzięki temu jest w stanie zwrócić szczególną uwagę headhunterów czy potencjalnych pracodawców – dodaje Monika Samojlik. Niektórzy użytkownicy naszego serwisu używają jednak zdrobnień swoich imion np. wpisując do profilu Kuba zamiast Jakub. Jednak jeżeli chcemy pokazać się rekruterowi z profesjonalnej strony – lepiej używać oficjalnej wersjiswojego imienia.
Ze statystyk prowadzonych przez resort spraw wewnętrznych wynika, iż najpopularniejsze imiona nadawane osobom urodzonych w latach 1971-1980 i 1981-1990 – czyli obejmujących najliczniejsze grupy wiekowe wśród managerów na GoldenLine – to wśród mężczyzn Tomasz, Piotr, Łukasz i Marcin. Natomiast wśród kobiet Anna, Agnieszka oraz Katarzyna. Porównując rankingi ze sobą, jasno wynika, iż liczba najpopularniejszych imion wśród kadry managerskiej ma podłoże w uwarunkowaniach demograficznych.
godenline