dzięki blogerom „zwyczajnie normalny” oraz „StrategosTaktikos” zwróciłem uwagę na praktyczne negowanie przez rząd Tuska motta „it’s economy stupid” tak hołubionego… przez ów rząd Tuska, również :(((
dlatego postanowiłem zebrać fragmenty ich notek oraz linki do źródeł w jednym krótkim artykule oraz opublikować… PRO MEMORIA, aby nie rozmyło się w POwodzi afer ;)))
GWÓŹDŹ I.
"Sojusz G6", czyli infrastruktura zrzeszająca również największych armatorów kontenerowców, zrezygnowała z planów włączenia portu w Gdańsku do systemu swojej logistyki… powodem rezygnacji było właśnie
ober-przeregulowanie administracyjno-prawne. jako czynniki wykluczające podano: odstraszające przewoźników przepisy fiskalno-celne (powodujące zmniejszenie wydajności przeładunku w DCT) i nadmiernie restrykcyjna ustawa o ruchu drogowym (tranzyt!).
http://www.joc.com/container-lines/g6-alliance-skip-gdansk-calls-loop-3
G6 Alliance to Skip Gdansk Calls on Loop 3
Peter T. Leach, Senior Editor | Mar 23, 2012 1:20PM GMT
The Journal of Commerce Online – News Story
Poland-bound cargo will be relayed via Germany by feeder
The G6 Alliance’s Loop 3 Asia-Europe service will not include a call at the port of Gdansk, Poland, OOCL said Friday.
The Hong Kong-based carrier said the decision not to call at Gdansk was due to "unforeseen circumstances of securing a berthing window."
GWÓŹDŹ II.
dodatkowo HHLA Intermodal – niemiecka firma z Hamburga zamierza wybudować w Polsce trzy terminale do przeładunków kontenerów (TIR / ZUG). środki na ten cel otrzyma m.in. z funduszy Unii Europejskiej oraz lokalnych władz, które z góry cieszą się na sumaryczny przyrost o góra kilkaset miejsc pracy… w tych okolicznościach Polscy Eksperci z branży logistycznej sugerują, że za polskie pieniądze oraz część funduszy europejskich koncern HHLA Intermodal ma / lub ma mieć / w Polsce trzy terminale, które będą zbierać kontenery w kraju i kierować je hurtem do portu w Hamburgu :(((
1. http://www.rynek-kolejowy.pl/27497/Terminal_kontenerowy_w_Gadkach_otwarty.htm
2. http://www.rynek-kolejowy.pl/31957/Nowy_intermodalny_terminal_pod_Warszawa.htm
3. http://www.rynek-kolejowy.pl/33616/55_mln_zl_dofinansowania_dla_nowego_terminalu_intermodalnego_w_Wielkopolsce.htm
oraz w promocji: http://www.rynek-kolejowy.pl/32517/Polzug_w_rekach_HHLA.htm
– i to wszytko… "by żyło się lepiej"… choć Gdańsk z Pomorzem zejdą na psy i wyludnią się :(((