Bez kategorii
Like

Feministki walczą z… LEGO!

27/04/2012
284 Wyświetlenia
0 Komentarze
1 minut czytania
no-cover

Feministki zarzucają Lego, że promuje seksistowskie stereotypy, przedstawiając wizerunek różowych figurek dziewczynek – podaje www.coslychacwbiznesie.pl.

0


W grudniu ubiegłego roku dwie aktywistki, Staphanie Cole i Bailey Shoemaker-Richards, wystąpiły z petycją wzywającą Lego – duńskiego producenta znanych i lubianych klocków – o zmianę strategii marketingowej, która obecnie koncentruje się wokół nowej serii Lego Friends. Feministki zarzucają Lego, że promuje seksistowskie stereotypy, przedstawiając wizerunek różowych figurek dziewczynek.

Obie panie należą do Ruchu SPARK – organizacji, która walczy przeciw kreowaniu w mediach wizerunku kobiet podobnych do Barbie. Ich zdaniem nowa seria Lego uczy pięcioletnie dziewczynki, że kobiety podają drinki, godzinami czeszą włosy, śpiewają albo robią zakupy z przyjaciółkami. Ponieważ pod petycją do tej pory podpisało się ponad 55 tysięcy osób i sprawa nabrała rozgłosu, szefowie Lego zdecydowali się zareagować i 20 kwietnia bieżącego roku doszło do spotkania władz spółki z aktywistkami. Przed spotkaniem Shoemaker-Richards wyraziła nadzieję, że Lego zaprzestanie marketingu płci i lepiej zainwestuje w promowanie równości.

Z perspektywy Lego inwestowanie w Lego Friends dążyło właśnie do równości płci, tylko w nieco innym sensie… Pod koniec 2011 roku 90% amerykańskich klientów stanowili chłopcy, zaś po wprowadzeniu nowej serii do kwietnia udział dziewczynek w zakupach wzrósł do 25%!

Więcej na ten temat tutaj.

(www.coslychacwbiznesie.pl)

0

Aleksander Pi

"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."

1837 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758