Bez kategorii
Like

PROCES JEZUSA CHRYSTUSA – WIDZIANE Z USA

31/03/2012
521 Wyświetlenia
1 Komentarze
35 minut czytania
no-cover

Proces ten byl najwiekszym w dziejach swiata mordem sadowym, dokonanym na niewinnym czlowieku przez zydowskie elity religijne i najbardziej brzemiennym w skutki proces dla przyszlych dziejow swiata.

0


W nadchodzacym Wielkim Tygodniu, zastanowmy sie, czym byl proces Jezusa Chrystusa. Byl to bowiem najslynniejszy i najbardziej brzemienny w skutki proces w historii naszej cywilizacji. Opierajac sie na najbardziej wiarygodnych zrodlach historycznych tamtych czasow, czyli ewangeliach sw. Mateusza, Marka, Lukasza i Jana, mozna dojsc do nastepujacego wniosku. Byla to najwieksza w dziejach zbrodnia sadowa, dokonane przez zydowskich przywodcow religijnych. Jest to tym bardziej wstrzasajace ze Zydzi od wiekow, zywili dla prawa ogromny szacunek.. Do uprawomocnienia tego mordu sadowego religijni przywodcy zydowscy posluzyli sie Namiestnikiem Rzymskim Poncjuszem Pilatem, wmanewrowujac go szantazem we wspolodpowiedzialnosc za ta ohydna zbrodnie sadowa na niewinnym czlowieku. W procesie Jezusa Chrystusa mozna zobaczyc wszystko co najgorsze ze strony elity zydowskiej: naginanie i lamanie prawa, postepowania dowodowego, jak rowniez wszelkich regul, ktore prowadza do ogloszenia wyroku. Kaplani zydowscy tym procesem pozostawili wzorzec do nasladowania w przyszlosci dla sadow rezimow komunistycznych.

Przesledzmy zatem opowiesci czterech ewangelistow, jak zatem moglo dojsc do tak haniebnego wewnatrzzydowskiego procesu i jeszcze bardziej skandalicznego wyroku. Najpierw jednak musimy wspomniec sytuacje polityczna Palestyny w dniach procesu i smierci Jezusa Crystusa.

Palestyna w czasach Jezusa Chrystusa byla rzymska prowincja i namiestnikiem rzymskich wladz byl Poncjusz Pilat. Jednoczesnie duchowym przywodca ortodoksyjnej wpolnoty zydowskiej byl Kajfasz, pelniacy funkcje najwyzszego kaplana. Utrzymywal on bardzo bobre stosunki z Pilatem i Herodem Antypasem, zydowskim wladca swieckim. Kajfasz wraz z sekta kaplanska uwazali Chrystusa za zagrozenie dla swoich pozycji. Wiedzieli ze Jezus zdobyl sobie ogromna popularnosc wsrod ludnosci zydowskiej, wiec mieli powody by sie go obawiac, w swoim rozumieniu i ich pojmowanym interesie. Jesli nauki Jezusa moglyby wywolac rozruchy, wladze rzymskie moglyby posrednio oskarzyc o to Kajfasza. Wiesci o tym ze jego kazan sluchaja tysiace ludzi, oraz wiesci o  cudownych uzdrowieniach chorych, byly bardzo niepokojace dla zydowskiej warstwy kaplanow. Podejrzewali Jezusa o chec zrobienia zamachu stanu i ogloszenia sie arcykaplanem. Jak wiemy z procesu Jezusa i opowiesci ewangelistow, kaplani nigdy nie interesowali sie, czego tak naprawde naucza Jezus. Traktowali go wylacznie jako konkurenta do wladzy, ktorego nalezy zgladzic za wszelka cene. Wiec wysylali szpiegow, by go przylapac na jakiejs kompromitujacej wypowiedzi, by miec pretekst do skazania go na smierc. Tymczasem Jezus nigdy nie krytykowal rzymskich rzadow, jak rowniez i zydowskich. Namawial tylko do milowania blizniego, zycia w prawdzie i czesto mowil w swoich kazaniach o nadstawianiu drugiego policzka. Kaplani liczyli tez, ze dzieki podstawionym ludziom, uda sie podburzyc zydowski motloch, by ukamieniowac go. Okazalo sie to niemozliwe, poniewaz Jezus byl juz bardzo popularnym kaznodzieja, by zadanie mu takiej smierci bylo mozliwe. Dlatego tez zdecydowali sie na inny sposob. Poniewaz kaplani zydowscy decydowali o tym, kto moze wejsc na dziedziniec swiatyni, wiec wpuscili tylko swoich ludzi, ktorych wczesniej poinstruowano, jak maja reagowac, by mozna bylo bez wiekszych problemow skazac Jezusa na smierc. Pozostalo im tylko podstepem, doprowadzic Jezusa na miejsce przesluchan, by mu wytoczyc proces i skazac go zgodnie z zyczeniem Kajfasza. Wiemy tez ze Jezus posiadal moc nadprzyrodzona dana mu przez Boga, by uzdrawiac ludzi i czynic cuda. Wskrzeszenie Lazarza po czterech dniach od jego smierci, bylo postrzegane przez kaplanow zydowskich jako moc dana od szatana i ich bardziej upewnilo, ze nalezy Jezusa zgladzic. Wykorzystali wiec przybycie Chrystusa do Jerozolimy, by go pochwycic i usmiercic. Nie chciano go zabic od razu, tylko wytoczyc mu proces, by pokazac jego zwiazki z szatanem i zlikwidowac konkurenta do wladzy.

Wiemy ze Chrystus przybyl do Jerozolimy i ze byla to jego wlasna decyzja, gdyz wiedzial ze nadszedl czas na jego ofiare. Byl entuzjastycznie witany przez tlumy, wiec kaplani proba aresztowania Jezusa ryzykowali rozruchy, wiec postanowiono go pojmac potajemnie i skazac go w procesie. Po triumfalnej niedzieli Jezus postanowil spedzic trzy dni glownie na modlitwie na Gorze Oliwnej, za murami miejskimi. Los usmiechnal sie do kasty kaplanow, poniewaz Judasz Iskariota kuszony przez szatana, sam z wlasnej inicjatywy przybyl do kaplanow z propozycja. Sam nie proponowal ceny – zgodzil sie wydac Jezusa za 30 srebrnikow. Taka cene zaproponowali kaplani i Judasz ja zaakceptowal. Pisze o tym sw Mateusz. (Rz 26 15-16). Judasz uznal ze najlepsza okazja, by pojmac Jezusa bez rozglosu nadarzy sie w czwartek po wieczerzy, kiedy Jezus ma zwyczaj udawania sie na Gore Oliwna, by modlic sie. Po zapadnieciu ciemnosci, kiedy nie bedzie w poblizu zwolennikow Jezusa, Judasz mial powitalnym pocalunkiem wskazac Jezusa, zas straze swiatynne mialy go pojmac i doprowadzic na miejsce procesu. Tak sie tez stalo. I wiemy tez ze identyczna metode stosowaly komunistyczne policje, przychodzac po swoje ofiary w nocy, kiedy zazwyczaj wszyscy sasiedzi spali.

Rozpoczal sie proces Jezusa, ktory trwal cala czwartkowa noc, oraz przez piatkowy poranek. Odbyly sie trzy rozprawy. Przed najwyzszym kaplanem, przed zydowskim wladca Herodem Antypasem i rzymskim namiestnikiem Poncjuszem Pilatem.

Jak pisze sw. Mateusz najpierw zaprowadzono Jezusa do Kajfasza. „Ci zas, ktorzy pochwycili Jezusa, zaprowadzili go do domu najwyzszego kaplana, gdzie zebrali sie uczeni w pismie i starsi” Mt 26,57.

Natomiast sw. Jan pisze: Rz 18:

12 Wówczas kohorta oraz trybun razem ze strażnikami żydowskimi pojmali Jezusa, związali Go 13 i zaprowadzili najpierw do Annasza. Był on bowiem teściem Kajfasza, który owego roku pełnił urząd arcykapłański6. 14 Właśnie Kajfasz poradził Żydom, że warto, aby jeden człowiek zginął za naród719 Arcykapłan więc zapytał Jezusa o Jego uczniów i o Jego naukę. 20 Jezus mu odpowiedział: «Ja przemawiałem jawnie przed światem. Uczyłem zawsze w synagodze i w świątyni, gdzie się gromadzą wszyscy Żydzi. Potajemnie zaś nie uczyłem niczego. 21 Dlaczego Mnie pytasz? Zapytaj tych, którzy słyszeli, co im mówiłem. Oto oni wiedzą, co powiedziałem». 22 Gdy to powiedział, jeden ze sług obok stojących spoliczkował Jezusa, mówiąc: «Tak odpowiadasz arcykapłanowi?»23 Odrzekł mu Jezus: «Jeżeli źle powiedziałem, udowodnij, co było złego. A jeżeli dobrze, to dlaczego Mnie bijesz?» 24 Następnie Annasz wysłał Go związanego do arcykapłana Kajfasza. .

Jak wygladalo przesluchane u Kajfasza opisuje sw Mateusz, Rz 26:

59 Tymczasem arcykapłani i cała Wysoka Rada szukali fałszywego świadectwa przeciw Jezusowi, aby Go zgładzić. 60 Lecz nie znaleźli, jakkolwiek występowało wielu fałszywych świadków. W końcu stanęli dwaj 61 i zeznali: «On powiedział: "Mogę zburzyć przybytek Boży i w ciągu trzech dni go odbudować"». 62 Wtedy powstał najwyższy kapłan i rzekł do Niego: «Nic nie odpowiadasz na to, co oni zeznają przeciwko Tobie?» 63 Lecz Jezus milczał. A najwyższy kapłan rzekł do Niego: «Poprzysięgam Cię na Boga żywego, powiedz nam: Czy Ty jesteś Mesjasz, Syn Boży?» 64 Jezus mu odpowiedział: «Tak, Ja Nim jestem. Ale powiadam wam: Odtąd ujrzycie Syna Człowieczego, siedzącego po prawicy Wszechmocnego19, i nadchodzącego na obłokach niebieskich». 65 Wtedy najwyższy kapłan rozdarł swoje szaty i rzekł: «Zbluźnił. Na cóż nam jeszcze potrzeba świadków? Oto teraz słyszeliście bluźnierstwo. 66 Co wam się zdaje?» Oni odpowiedzieli: «Winien jest śmierci». 67 Wówczas zaczęli pluć Mu w twarz i bić Go pięściami, a inni policzkowali Go 68 i szydzili: «Prorokuj nam, Mesjaszu, kto Cię uderzył?»  

Bardzo podobnie sad u Kajfasza opisuje sw Lukasz: Rz 22:

66 Skoro dzień nastał, zebrała się starszyzna ludu, arcykapłani i uczeni w Piśmie i kazali przyprowadzić Go przed swoją Radę17. 67 Rzekli: «Jeśli Ty jesteś Mesjasz, powiedz nam!» On im odrzekł: «Jeśli wam powiem, nie uwierzycie Mi, 68 i jeśli was zapytam, nie dacie Mi odpowiedzi. 69 Lecz odtąd Syn Człowieczy siedzieć będzie po prawej stronie Wszechmocy Bożej»18. 70 Zawołali wszyscy: «Więc Ty jesteś Synem Bożym?» Odpowiedział im: «Tak. Jestem Nim». 71 A oni zawołali: «Na co nam jeszcze potrzeba świadectwa? Sami przecież słyszeliśmy z ust Jego». 

Oraz sw. Marek: Rz 14:

53 A Jezusa zaprowadzili do najwyższego kapłana, u którego zebrali się wszyscy arcykapłani, starsi i uczeni w Piśmie. 54 Piotr zaś szedł za Nim z daleka aż na dziedziniec pałacu najwyższego kapłana. Tam siedział między służbą i grzał się przy ogniu. 
55 Tymczasem arcykapłani i cała Wysoka Rada szukali świadectwa przeciw Jezusowi, aby Go zgładzić, lecz nie znaleźli. 56 Wielu wprawdzie zeznawało fałszywie przeciwko Niemu, ale świadectwa te nie były zgodne. 57 A niektórzy wystąpili i zeznali fałszywie przeciw Niemu: 58 «Myśmy słyszeli, jak On mówił: "Ja zburzę ten przybytek uczyniony ludzką ręką i w ciągu trzech dni zbuduję inny, nie ręką ludzką uczyniony"». 59 Lecz i w tym ich świadectwo nie było zgodne. 
60 Wtedy najwyższy kapłan wystąpił na środek i zapytał Jezusa: «Nic nie odpowiadasz na to, co oni zeznają przeciw Tobie?» 61 Lecz On milczał i nic nie odpowiedział. Najwyższy kapłan zapytał Go ponownie: «Czy Ty jesteś Mesjasz, Syn Błogosławionego
15 62 Jezus odpowiedział: «Ja jestem. Ujrzycie Syna Człowieczego, siedzącego po prawicy Wszechmocnego i nadchodzącego z obłokami niebieskimi»16. 63 Wówczas najwyższy kapłan rozdarł swoje szaty i rzekł: «Na cóż nam jeszcze potrzeba świadków? 64 Słyszeliście bluźnierstwo. Cóż wam się zdaje?» Oni zaś wszyscy wydali wyrok, że winien jest śmierci. 65 I niektórzy zaczęli pluć na Niego; zakrywali Mu twarz, policzkowali Go i mówili: «Prorokuj!» Także słudzy bili Go pięściami po twarzy. 

Czy te oskarzenia i odpowiedzi Chrystusa byly przekonywujace dla ortodoksyjnych Zydow by przekonac Rzymian, ze Chrystus jest niebezpiecznym buntownikiem, mogacym wywolac rozruchy w Palestynie, tylko dlatego ze podawal siebie za Mesjasza, Syna Bozego? Po rozdarciu szat przez Kajfasza, uznal on ze to powinno przekonac o winie Chrystusa przed Pilatem. Rankiem zaprowadzono Jezusa zwiazanego do palacu namiestnikowskiego.

Tak to opisuje sw Lukasz w rozdziale 23:

Teraz całe ich zgromadzenie powstało i poprowadzili Go przed Piłata.Tam zaczęli oskarżać Go: «Stwierdziliśmy, że ten człowiek podburza nasz naród, że odwodzi od płacenia podatków Cezarowi i że siebie podaje za Mesjasza – Króla». Piłat zapytał Go: «Czy Ty jesteś Królem żydowskim?» Jezus odpowiedział mu: «Tak, Ja Nim jestem». Piłat więc oświadczył arcykapłanom i tłumom: «Nie znajduję żadnej winy w tym człowieku». Lecz oni nastawali i mówili: «Podburza lud, szerząc swą naukę po całej Judei, od Galilei, gdzie rozpoczął, aż dotąd». Gdy Piłat to usłyszał, zapytał, czy człowiek ten jest Galilejczykiem. A gdy się upewnił, że jest spod władzy Heroda, odesłał Go do Heroda, który w tych dniach również przebywał w Jerozolimie. 

Pilat mial wlasne informacje o dzialalnosci Jezusa i wiedzial ze oskarzenia sa falszywe. Gdyby Jezus podburzal i wzywal do nieplacenia podatkow, juz dawno bylby zgladzony przez Rzymian wraz ze swoimi uczniami. Kajfasz byl bardzo zdeterminowany by zgladzic Chrystusa za wszelka cene. Przyprowadzil wiec ze soba swoich zwolennikow, ktorzy mieli wymusic kare smierci na Jezusie. Pilat twierdzac ze nie znajduje winy w czynach Jezusa, mial na mysli rzymski punkt widzenia. Dlatego zdecydowal sie go odeslac do Heroda.

Podobna jest relacja sw Mateusza, Rz 27:

11 Jezusa zaś stawiono przed namiestnikiem. Namiestnik zadał Mu pytanie: «Czy Ty jesteś królem żydowskim?» Jezus odpowiedział: «Tak, Ja nim jestem»7. 12 A gdy Go oskarżali arcykapłani i starsi, nic nie odpowiadał. 13 Wtedy zapytał Go Piłat: «Nie słyszysz, jak wiele zeznają przeciw Tobie?» 14 On jednak nie odpowiedział mu na żadne pytanie, tak że namiestnik bardzo się dziwił. 

Podobnie sad u Pilata opisuje sw Jan, Rz 18:

28 Od Kajfasza zaprowadzili Jezusa do pretorium. A było to wczesnym rankiem. Oni sami jednak nie weszli do pretorium, aby się nie skalać, lecz aby móc spożyć Paschę10. 29 Dlatego Piłat wyszedł do nich na zewnątrz i rzekł: «Jaką skargę wnosicie przeciwko temu człowiekowi?» 30 W odpowiedzi rzekli do niego: «Gdyby to nie był złoczyńca, nie wydalibyśmy Go tobie». 31 Piłat więc rzekł do nich: «Weźcie Go wy i osądźcie według swojego prawa!» Odpowiedzieli mu Żydzi: «Nam nie wolno nikogo zabić»

Sw Marek tak opisuje spotkanie Pilata z Jezusem, Rz 15:

Zaraz wczesnym rankiem arcykapłani wraz ze starszymi i uczonymi w Piśmie i cała Wysoka Rada powzięli uchwałę. Kazali Jezusa związanego odprowadzić i wydali Go Piłatowi. Piłat zapytał Go: «Czy Ty jesteś królem żydowskim?» Odpowiedział mu: «Tak, Ja nim jestem». Arcykapłani zaś oskarżali Go o wiele rzeczy. Piłat ponownie Go zapytał: «Nic nie odpowiadasz? Zważ, o jakie rzeczy Cię oskarżają». Lecz Jezus nic już nie odpowiedział, tak że Piłat się dziwił.

Tylko sw. Lukasz opisuje spotkanie Heroda z Jezusem, Rz 23:

Na widok Jezusa Herod bardzo się ucieszył. Od dawna bowiem chciał Go ujrzeć, ponieważ słyszał o Nim i spodziewał się, że zobaczy jaki znak, zdziałany przez Niego.Zasypał Go też wieloma pytaniami, lecz Jezus nic mu nie odpowiedział.10 Arcykapłani zaś i uczeni w Piśmie stali i gwałtownie Go oskarżali. 11 Wówczas wzgardził Nim Herod wraz ze swoją strażą; na pośmiewisko kazał ubrać Go w lśniący płaszcz i odesłał do Piłata. 12 W tym dniu Herod i Piłat stali się przyjaciółmi. Przedtem bowiem żyli z sobą w nieprzyjaźni. 

Sprawa ponownie wrocila do Pilata, ktory nie chcial skazywac Chrystusa na smierc, dlatego podjal kolejna probe jego ocalenia . Pilat wiedzial ze Jezus jest bardzo popularnym wsrod ludu. Ale nie wiedzial, lecz mogl sie domyslac, ze kaplani przyslali swoj „lud” wytresowany w reakcjach i wiedzacy co robc zeby skazac Chrystusa na smierc.

Jak to opisuje sw. Mateusz, Rz 27:

15 A był zwyczaj, że na każde święto namiestnik uwalniał jednego więźnia, którego chcieli. 16 Trzymano zaś wtedy znacznego więźnia, imieniem Barabasz. 17 Gdy się więc zebrali, spytał ich Piłat: «Którego chcecie, żebym wam uwolnił, Barabasza czy Jezusa, zwanego Mesjaszem?» 18 Wiedział bowiem, że przez zawiść Go wydali.19 A gdy on odbywał przewód sądowy, żona jego przysłała mu ostrzeżenie: «Nie miej nic do czynienia z tym Sprawiedliwym, bo dzisiaj we śnie wiele nacierpiałam się z Jego powodu». 20 Tymczasem arcykapłani i starsi namówili tłumy, żeby prosiły o Barabasza, a domagały się śmierci Jezusa. 21 Pytał ich namiestnik: «Którego z tych dwóch chcecie, żebym wam uwolnił?» Odpowiedzieli: «Barabasza». 22 Rzekł do nich Piłat: «Cóż więc mam uczynić z Jezusem, którego nazywają Mesjaszem?» Zawołali wszyscy: «Na krzyż z Nim!» 23 Namiestnik odpowiedział: «Cóż właściwie złego uczynił?» Lecz oni jeszcze głośniej krzyczeli: «Na krzyż z Nim!» 24 Piłat widząc, że nic nie osiąga, a wzburzenie raczej wzrasta, wziął wodę i umył ręce wobec tłumu, mówiąc: «Nie jestem winny krwi tego Sprawiedliwego. To wasza rzecz». 25 A cały lud zawołał: «Krew Jego na nas i na dzieci nasze»9. 
26 Wówczas uwolnił im Barabasza, a Jezusa kazał ubiczować
10 i wydał na ukrzyżowanie. 

Identycznie opisuje drugi sad Pilata sw. Marek:

Na każde zaś święto miał zwyczaj uwalniać im jednego więźnia, którego żądali. A był tam jeden, zwany Barabaszem, uwięziony z buntownikami, którzy w rozruchu popełnili zabójstwo. Tłum przyszedł i zaczął domagać się tego, co zawsze im czynił. Piłat im odpowiedział: «Jeśli chcecie, uwolnię wam Króla Żydowskiego?»10 Wiedział bowiem, że arcykapłani wydali Go przez zawiść. 11 Lecz arcykapłani podburzyli tłum, żeby uwolnił im raczej Barabasza. 12 Piłat ponownie ich zapytał: «Cóż więc mam uczynić z tym, którego nazywacie Królem Żydowskim?»13 Odpowiedzieli mu krzykiem: «Ukrzyżuj Go!» 14 Piłat odparł: «Cóż więc złego uczynił?» Lecz oni jeszcze głośniej krzyczeli: «Ukrzyżuj Go!» 15 Wtedy Piłat, chcąc zadowolić tłum, uwolnił Barabasza, Jezusa zaś kazał ubiczować i wydał na ukrzyżowanie. 

Sw Lukasz opisuje podobnie jak pozostali ewangelisci, Rz 23:

13 Piłat więc kazał zwołać arcykapłanów, członków Wysokiej Rady oraz lud 14 i rzekł do nich: «Przywiedliście mi tego człowieka pod zarzutem, że podburza lud. Otóż ja przesłuchałem Go wobec was i nie znalazłem w Nim żadnej winy w sprawach, o które Go oskarżacie. 15 Ani też Herod – bo odesłał Go do nas; a oto nie popełnił On nic godnego śmierci. 16 Każę Go więc wychłostać i uwolnię». 17 <A był obowiązany uwalniać im jednego na święta>3. 18 Zawołali więc wszyscy razem: «Strać Tego, a uwolnij nam Barabasza!» 19 Był on wtrącony do więzienia za jakiś rozruch powstały w mieście i za zabójstwo. 20 Piłat, chcąc uwolnić Jezusa, ponownie przemówił do nich. 21 Lecz oni wołali: «Ukrzyżuj, ukrzyżuj Go!»22 Zapytał ich po raz trzeci: «Cóż On złego uczynił? Nie znalazłem w Nim nic zasługującego na śmierć. Każę Go więc wychłostać i uwolnię». 23 Lecz oni nalegali z wielkim wrzaskiem, domagając się, aby Go ukrzyżowano; i wzmagały się ich krzyki.24 Piłat więc zawyrokował, żeby ich żądanie zostało spełnione. 25 Uwolnił im tego, którego się domagali, a który za rozruch i zabójstwo był wtrącony do więzienia; Jezusa zaś zdał na ich wolę. 

Podobnie pisze sw. Jan, Rz 18 i 19:

33 Wtedy powtórnie wszedł Piłat do pretorium, a przywoławszy Jezusa rzekł do Niego: «Czy Ty jesteś Królem Żydowskim?» 34 Jezus odpowiedział: «Czy to mówisz od siebie, czy też inni powiedzieli ci o Mnie?» 35 Piłat odparł: «Czy ja jestem Żydem? Naród Twój i arcykapłani wydali mi Ciebie. Coś uczynił?» 36 Odpowiedział Jezus: «Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd». 37 Piłat zatem powiedział do Niego: «A więc jesteś królem?» Odpowiedział Jezus: «Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie14. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu». 38 Rzekł do Niego Piłat: «Cóż to jest prawda?» To powiedziawszy wyszedł powtórnie do Żydów i rzekł do nich: «Ja nie znajduję w Nim żadnej winy. 39 Jest zaś u was zwyczaj, że na Paschę uwalniam wam jednego [więźnia]. Czy zatem chcecie, abym wam uwolnił Króla Żydowskiego?» 40 Oni zaś powtórnie zawołali: «Nie tego, lecz Barabasza!» A Barabasz był zbrodniarzem.Wówczas Piłat wziął Jezusa i kazał Go ubiczować. A żołnierze uplótłszy koronę z cierni, włożyli Mu ją na głowę i okryli Go płaszczem purpurowym. Potem podchodzili do Niego i mówili: «Witaj, Królu Żydowski!» I policzkowali Go. A Piłat ponownie wyszedł na zewnątrz i przemówił do nich: «Oto wyprowadzam Go do was na zewnątrz, abyście poznali, że ja nie znajduję w Nim żadnej winy». Jezus więc wyszedł na zewnątrz, w koronie cierniowej i płaszczu purpurowym. Piłat rzekł do nich: «Oto Człowiek». Gdy Go ujrzeli arcykapłani i słudzy, zawołali: «Ukrzyżuj! Ukrzyżuj!» Rzekł do nich Piłat: «Weźcie Go i sami ukrzyżujcie! Ja bowiem nie znajduję w Nim winy». Odpowiedzieli mu Żydzi: «My mamy Prawo, a według Prawa powinien On umrzeć, bo sam siebie uczynił Synem Bożym». 
Gdy Piłat usłyszał te słowa, uląkł się jeszcze bardziej. Wszedł znów do pretorium i zapytał Jezusa: «Skąd Ty jesteś?» Jezus jednak nie dał mu odpowiedzi.10 Rzekł więc Piłat do Niego: «Nie chcesz mówić ze mną? Czy nie wiesz, że mam władzę uwolnić Ciebie i mam władzą Ciebie ukrzyżować?» 11 Jezus odpowiedział: «Nie miałbyś żadnej władzy nade Mną, gdyby ci jej nie dano z góry. Dlatego większy grzech ma ten, który Mnie wydał tobie». 12 Odtąd Piłat usiłował Go uwolnić. Żydzi jednak zawołali: «Jeżeli Go uwolnisz, nie jesteś przyjacielem Cezara. Każdy, kto się czyni królem, sprzeciwia się Cezarowi». 13 Gdy więc Piłat usłyszał te słowa, wyprowadził Jezusa na zewnątrz i zasiadł na trybunale, na miejscu zwanym Lithostrotos
2, po hebrajsku Gabbata. 14 Był to dzień Przygotowania Paschy, około godziny szóstej3. I rzekł do Żydów: «Oto król wasz!» 15 4 A oni krzyczeli: «Precz! Precz! Ukrzyżuj Go!» Piłat rzekł do nich: «Czyż króla waszego mam ukrzyżować?» Odpowiedzieli arcykapłani: «Poza Cezarem nie mamy króla». 16 Wtedy więc wydał Go im, aby Go ukrzyżowano. 

Proces pokazal nam, ze zydowska kasta kaplanow, byla zdolna do kazdej zbrodni, w celu zachowania wladzy i wynikajacej z niej przywilejow. Ktokolwiek im zagrazal, unicestwiali go wszelkimi sposobami. Nie bylo dla nich zadnej podlosci i zbrodni, ktorej by nie byli zdolni popelnic w imie zachowania wladzy. Nie liczylo sie dla nich, kto mial racje. Liczyla sie dla nich tylko wladza.

W procesie Jezusa widzimy wszystko co najgorsze: Klamstwo, krzywoprzysiestwo, falszywe zeznania, swiadomosc i gotowosc do zamordowania niewinnego czlowieka, unikanie jakiejkolwiek odpowiedzialnosci, powszechne tchorzostwo, oraz nieprawdopodobne lekcewazenie prawa. Kajfasz, Herod i Pilat, bali sie wydac wyrok na Jezusa, w rezultacie tego mielismy wzajemne odsylanie Jezusa. W koncu Pilat wiedzac ze Jezus jest niewinny, decyduje sie oddac wyrok w rece wytresowanego tlumu przez Kajfasza. Moze zaistnialo jakies porozumienie miedzy Pilatem i Kajfaszem, gdyz kazdy z nich bal sie wydac wyroku smierci na Jezusa. Kajfasz wiedzial jaki wyrok wyda tlum, wiec mogl zaproponowac Pilatowi takie rozwiazanie sprawy Jezusa. Dlatego trudno wskazac osoby bezposrednio winnej smierci Jezusa. Jednak najbardziej do smierci Chrystusa przyczynil sie Kajfasz, Najwyzszy Kaplan. Jak wspomnialam powyzej podejrzewal Jezusa o probe przejecia wladzy religijnej. Dlatego Kajfasz szukal kazdego mozliwego sposobu, by pozbyc sie konkurenta. Nie byl absolutnie zainteresowany tym czego Jezus naucza, co wyszlo podczas procesu. Za pomoca falszywych oskarzen, jak rowniez podstawionych falszywych swiadkow, chcial oskarzyc Jezusa o zagrazanie rzymskiemu porzadkowi. Jednak sadzac po reakcjach Poncjusza Pilata, ktory mial dokladne rozeznanie o naukach Jezusa, okazalo sie ze Jezus w niczym nie zagraza panowaniu rzymskiemu w Palestynie. Pilat mogl go uwolnic i rozpedzic rozwydrzony tlum, skoro byl przekonany o niewinnosci Jezusa. Jednak zdecydowal sie na rozstrzygniecie przez tlum zgromadzony na dziedzincu. Chcialabym jednak zwrocic uwage na rozdzial 19,12 u sw. Jana., gdzie Kajfasz wprost szantazuje Pilata donosem do wladz zwierzchnich w Rzymie. Dopiero wtedy Pilat ugial sie i wydal wyrok skazujacy Jezusa na smierc przez ukrzyzowanie.

Po drugiej wojnie swiatowej w stalinowskiej Polsce sady i wyroki wydawane na dzialaczy podziemia niepodleglosciowego byly prawie identyczne jak proces Jezusa. Ironia historii pokazala nam, ze prym w ferowaniu wyrokow i rezyserowaniu rozpraw sadowych, wiedli dzialacze komunistyczni zydowskiego pochodzenia.

Nasuwa sie pytanie: kto i co wyssal z mlekiem matki?

 

Cytaty z Ewangelii Sw, Mateusza.Sw Marka. Sw Lukasza i Sw Jana, pochodza z Biblii Tysiaclecia. 

0

slepa manka

Czasami udajac slepa, mozna dokladniej obserwowac otoczenie.

393 publikacje
51 komentarze
 

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758