Kocham Polskę – to społeczna akcja reklamowa organizowana przez osoby działające non-profit, zainicjowana przez Młodzież Wszechpolską i propagowana przez młodych narodowców i patriotów. Celem tego przedsięwzięcia jest promocja nowoczesnego patriotyzmu i ukazanie miłości do Ojczyzny w nietypowych, zaskakujących formach.
Grupą docelową są młode osoby, które dotychczas informacje na temat patriotyzmu uzyskiwały wyłącznie w szkole, przy okazji lekcji języka polskiego lub historii. Zazwyczaj młodzi ludzie, postrzegają patriotyzm przez pryzmat powstań, dramatycznych historii bohaterów lektur. Są to piękne wzorce, lecz w wielu przypadkach odległe i przedstawiane w sposób, który nie przemawia do młodego pokolenia.
Patriotyzm w Polsce jest bardzo mocno naznaczony martyrologią, zanurzony w cierpieniach, jakich nasz naród doświadczał przez ostatnie 300 lat. Brakuje w nim radości, entuzjazmu i pozytywnego przekazu. Brakuje kultu polskich zwycięstw. Patriotyzm to nie tylko pamięć o poległych i o doznanych krzywdach – choć jest to oczywiście bardzo istotne. Patriotyzm narodu, który chce dokonywać wielkich rzeczy, który odważnie i bez kompleksów chce rozwijać się we współczesnym świecie, musi w pierwszym rzędzie opierać się o promocję pozytywnych postaw, posiadać w sobie olbrzymi ładunek narodowej dumy, radości i optymizmu.
Musi również posiadać umiejętność zagospodarowania i twórczego przekształcania dzisiejszych trendów kulturowych. Nie można płynąć z prądem wszechobecnej popkulturowej papki, która prowadzi do utraty tożsamości i wyjałowienia kultury narodu, z drugiej strony – nie można funkcjonować w oderwaniu od tego, czym żyje dziś społeczeństwo, jakie trendy w nim dominują. Kampania Kocham Polskę to próba „oswajania tygrysa” współczesnej kultury na rzecz promocji patriotycznych, narodowych postaw i wartości.
Kampania Społeczna Kocham Polskę prowadzona jest 3 razy w ciągu roku:
- W Dzień Świętego Walentego.14 lutego promowana jest miłość do ojczyzny przez nawiązanie do wszechobecnych serduszek. Jest to próbą zwrócenia uwagi na miłość do ojczyzny w kontekście tego, niewątpliwie bardzo skomercjalizowanego święta.
- 3 maja i 11 listopada najważniejsza jest promocja świąt narodowych wśród młodzieży i przez młodzież (formy i metody realizacji zamierzenia są różnorodne, gdyż są to już wydarzenia lokalne organizowane przez młodzież w całej Polsce), prowadzona jest też ogólnopolska akcja „Polska flaga w polskim domu”
Zachęcamy do włączenia się w Kampanię – zgłaszanie się przez skrzynkę mailową i uczestnictwo w akcjach, o których będziemy informowali na www i facebooku. Jednocześnie zwracamy się do Państwa o to, by wspomóc Kampanię finansowo. Druk tysięcy plakatów, produkcja gadżetów i ich kolportaż wymaga sporych sum pieniężnych, dlatego apelujemy o hojność do wszystkich, którym patriotyzm leży na sercu.