Izba Skarbowa we Wrocławiu ogłosiła przetarg na dostęp do bazy danych platformy aukcyjnej Allegro oraz serwisów ogłoszeniowych.
W poszukiwaniu oszustów podatkowych dolnośląskiej skarbówce pomaga specjalny program Allekontrola.
– Na podstawie publicznie dostępnych danych odnajdujemy osoby, które dokonują największej ilości sprzedaży w serwisie aukcyjnym – tłumaczy Wiliński. – Osoby korzystające z internetu są pewne, że pozostaną anonimowe, ale tak nie jest. Każdy internauta pozostawia po sobie niezatarty ślad. Nawet jeśli zmienia kilkanaście razy nick i każdą aukcję prowadzi pod inną nazwą, szybko można sprawdzić, że to jedna i ta sama osoba.
Poszukiwania nieuczciwych sprzedawców we Wrocławiu prowadzi specjalna dwudziestoosobowa grupa z Dolnośląskiej Izby Skarbowej. Udało się jej odnaleźć już ponad 2800 osób, które są podejrzane o niepłacenie podatków.
Wśród najaktywniejszych sprzedawców na Allegro znaleźli się m.in. handlujący komputerami, kosmetykami czy ubraniami. Teraz nieuczciwi internauci z Dolnego Śląska, którzy w sumie zarobili na sprzedanych produktach kilkadziesiąt milionów złotych, będą musieli się tłumaczyć przed fiskusem.
Jak mówi Zbigniew Wiliński, wysłano już w tej sprawie 700 wiadomości do urzędów skarbowych, które teraz sprawdzają otrzymane informacje o sprzedawcach.
– Ostatnio otrzymaliśmy wiadomość o dwóch sprzedawcach. Jeden z nich nie wystawia paragonów, drugi handluje monetami – opowiada Wiliński. – Piszą do nas zarówno klienci, którzy obawiają się, że nie będą mogli zareklamować kupionego produktu, jak i sprzedawcy, którzy chcą walczyć z nieuczciwą konkurencją.
My płacimy podatki, dlaczego oni nie?
Zdaniem Marka Witkowskiego z Wrocławia, akcja fiskusa jest krokiem w dobrym kierunku.
– Zdarza się, że sklepy internetowe nie przysyłają z zakupionym produktem paragonu i wtedy mamy problem z reklamacją towaru – mówi Marek Witkowski, wrocławianin. – Jeśli sprzedawca nie płaci podatku od transakcji, traci na tym zarówno budżet państwa, jak i inni podatnicy. Dlaczego my mamy płacić, a ktoś inny może bezkarnie okłamywać fiskusa? – oburza się. – Dobrze, że coś z tym zaczęli robić. Widać że Allegro nie jest już rajem podatkowym i jego użytkownicy przestają być bezkarni.
Numer ogłoszenia: 443736 – 2011; data zamieszczenia: 30.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Skarbowa we Wrocławiu , ul. Pretficza 11, 50-983 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 797 16 06, faks 71 797 16 17.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostęp do bazy danych wraz z narzędziem do wyszukiwania archiwalnych danych z platformy aukcyjnej Allegro oraz serwisów ogłoszeniowych dla Izby Skarbowej we Wrocławiu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa, polegająca na udostępnieniu internetowej bazy danych (on-line), zawierającej archiwalne dane internetowych serwisów aukcyjnych oraz ogłoszeniowych, zaopatrzonej w informatyczny program wyszukiwawczy (narzędzie informatyczne). 2. Oferowane narzędzie informatyczne powinno udostępniać internetowy dostęp on-line do wszystkich archiwalnych danych dotyczących: 1) informacji o wszystkich użytkownikach Allegro bez względu na lokalizację, zawierające: 1. Id aukcji, tytuł aukcji, 2. Id sprzedającego (Nick), 3. Strona -o mnie-, 4. Sprzedawca (ilość aukcji) wystawionych i sprzedanych, 5. Dane dot. konta firma – dane adresowe, 6. Dane dot. lokalizacji – sprzedawcy, przedmiotu, 7. Kategoria Typ aukcji (licytacja – kup teraz), 8. Cena oferowana, cena wyjściowa, cena sprzedaży, cena kup teraz, 9. Data sprzedaży, 10. Zestawienie wystawionych towarów bez aukcji zakończonych sprzedażą, 11. Koszty wysyłki, 12. Opis aukcji (w tym opis towaru), 13. Stan towaru (nowy – używany), 14. Kategoria towaru, 15. Miejsce wysyłki towaru, 16. Numer konta bankowego i inne dane kontaktowe (np. telefony, e-maile, komunikatory internetowe) pochodzące z treści aukcji i stron -o mnie- użytkowników, 17. Firmy kurierskie, 18. Oferowane formy płatności. 2) informacji z serwisów ogłoszeniowych, co najmniej Otomoto, Gratka wg danych: data, nr ogłoszenia, tytuł, cena. 3. Udostępnione narzędzie powinno: – w odniesieniu do informacji z serwisu Allegro – umożliwiać import danych archiwalnych dotyczących szacunkowej sprzedaży, oferowanych przedmiotów poszczególnych sprzedawców platformy do powszechnie używanych formatów plików *.csv, *.xls, co najmniej w poniższym układzie: 1) zestawienie wszystkich aukcji zakończonych (tytuł, nick kupującego, data wystawienia, komentarz, cena, nr aukcji); 2) zestawienie aukcji, których transakcje zostały wystawione, ale nie zakończyły się sprzedażą (nr aukcji, tytuł aukcji, cena pierwszego wystawienia); 3) zestawienie komentarzy wraz z kwotami (kupujących, sprzedających i konkretnego użytkownika). – w odniesieniu do informacji z serwisów ogłoszeniowych – umożliwiać import danych archiwalnych dotyczących oferowanych przedmiotów do powszechnie używanych formatów plików *.csv, *.xls 4. Jedną z niezbędnych funkcjonalności udostępnionego narzędzia powinna być możliwość uzyskania danych na temat powiązań konkretnego użytkownika z innymi użytkownikami portalu Allegro (Nickami ) i serwisami ogłoszeniowymi. Identyfikacja Nicku i możliwość powiązań użytkowników powinna być udostępniona co najmniej po numerze telefonu lub rachunku bankowym lub adresie e-mail lub loginach komunikatorów internetowych, które pochodziły z konkretnych ogłoszeń, aukcji jak i stron -o mnie- użytkowników. 5. Dostęp do internetowej bazy danych odbywać się będzie drogą internetową, za pomocą 7 haseł subskrypcji (dostępu), z założeniem, że każde hasło dostępu będzie wykorzystywane na różnych stanowiskach, w ramach jednej licencji (wielostanowiskowość). 6. Oferowane narzędzie: – powinno udostępniać archiwalne dane w/w platform i serwisów co najmniej od 2007 r. wraz z bieżącą aktualizacją; – powinno działać w powszechnie dostępnych przeglądarkach internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox) oraz generować informacje w formacie *.pdf (ang. Portable Document Format).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.61.40.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie pobierał wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań dotyczących ww. warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań dotyczących ww. warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań dotyczących ww. warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań dotyczących ww. warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań dotyczących ww. warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.is.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: osobiście – IS we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 5, Wrocław, pok. 517. Wniosek przesłać: IS we Wrocławiu ul. Pretficza 11, Wrocław lub faksem: 717971617 lub Aleksandra.Swisterska@ds.mofnet.gov.pl..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.01.2012 godzina 09:40, miejsce: Izba Skarbowa we Wrocławiu, 50-983 Wrocław, ul. B. Pretficza 11, pokój nr 307 (kancelaria).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
źródło: eprzetargi.org
Najpierw Cie ignoruja, potem sie z Ciebie smieja, potem z Toba walcza - i wtedy wygrywasz! Jeszcze Polska nie zginela... / Isten, áldd meg a magyart...