Bez kategorii
Like

Refleksje z podróży…

16/12/2009
521 Wyświetlenia
0 Komentarze
18 minut czytania
no-cover

…Nowy Sącz – Kraków Wracam pociągiem. 7.40 przez Tarnów. Sześć wagonów. Każdy waży ok. 50 ton. W każdym po pięć-sześć osób. Wszystkie z powodzeniem weszłyby do jednego autobusu — może być szynowy, skoro szyny już leżą — ważącego 3 tony. Na pierwszych dwóch stacjach nie wsiadła, ani nie wysiadła ani jedna osoba. Cały skład – ze 400 ton – musi jednak zahamować, a potem się rozpędzić. Jakie-ż POTWORNE marnotrawstwo energii! Gdzieś-tam w elektrowni podniosła się temperatura. Ktoś by pomyślał, że na dworcach pikietują ci wariaci ekolodzy domagający się likwidacji kolei, które przyczyniają się do GLOBCIa, i położenia zamiast torów – asfaltu. Ale-ż skąd! „Ekolodzy” domagają się właśnie kolejnych ograniczeń w ruchu samochodów i utrzymania nieopłacalnych linii kolejowych!!!! Za przejazd do […]

0


Nowy Sącz – Kraków

Wracam pociągiem. 7.40 przez Tarnów.
Sześć wagonów. Każdy waży ok. 50 ton. W każdym po pięć-sześć
osób. Wszystkie z powodzeniem weszłyby do jednego autobusu — może
być szynowy, skoro szyny już leżą — ważącego 3 tony.

Na pierwszych dwóch stacjach nie
wsiadła, ani nie wysiadła ani jedna osoba. Cały skład – ze 400
ton – musi jednak zahamować, a potem się rozpędzić.

Jakie-ż POTWORNE marnotrawstwo
energii!

Gdzieś-tam w elektrowni podniosła się
temperatura. Ktoś by pomyślał, że na dworcach pikietują ci
wariaci ekolodzy domagający się likwidacji kolei, które
przyczyniają się do GLOBCIa, i położenia zamiast torów –
asfaltu. Ale-ż skąd! „Ekolodzy” domagają się właśnie
kolejnych ograniczeń w ruchu samochodów i utrzymania nieopłacalnych
linii kolejowych!!!!

Za przejazd do Tarnowa (w moim wagonie
wszyscy mają zniżki!) spółka zainkasowała (od wszystkich łącznie) ze 130 zł.
Maszynista, konduktor, dróżnicy — a, i dwóch SOKistów w
pociągu.

Mnie jest BARDZO wygodnie.

Ile Państwo
do mnie dopłaciliście?

Tyle mojego tekstu. A teraz, proszę Państwa, trochę
wiedzy fachowej. Proszę zajrzeć na stronę SOKisty:

http://www.sokista.info/v_waga.html

I przeczytać ostatni — jak-że
pouczający — akapit:

Tony,
tony, tysiące ton…

Powyższe
rozważania dają ogólne pojęcie o masach, z jakimi mamy do
czynienia na kolei. Dla porównania: pociąg o masie 4000t to
ekwiwalent stu ”tirów”, czyli zestawów ciągnik siodłowy plus
naczepa. Tak więc każdy pociąg towarowy to mniej zatłoczone
drogi. I czystsze powietrze.
Jeszcze jeden wniosek na zakończenie.
Jeśli przyjmiemy, że przeciętny samochód osobowy waży około
tony, to
przeciętny
pociąg waży kilkaset lub kilka tysięcy razy więcej
.
(…) Tak czy inaczej, pojazdy szynowe ważą duuużo więcej, niż
nasze samochody (…)

Właśnie.

Właśnie
dlatego z’używają znacznie więcej energii, niż samochody. I
dlatego są (przy drogiej energii) nieopłacalne.


jeszcze inne powody nieopłacalności kolei. Przede wszystkim: ludzie
mają samochody. Prawdą jest — o czym napisałem na początku —
że budować tory, to absurd – ale czasem opłaca się skorzystać z
szyn, skoro już leżą. To samo działa jednak w drugą stronę:
opłaca się skorzystać z samochodu, jeśli się go już ma…

To
znaczy: opłacałoby się, gdyby na stacji kupować tylko benzynę
(1,30 za litr) + 50 gr (opłata za przejazd po reżymowych drogach). I
gdyby państwo nie dopłacało do biletów kolejowych.

A
poza tym ludzie lubią dziś mieć poczucie, że w każdej chwili
mogą sobie zjechać z drogi — albo i zawrócić.

A
komuniści tego nienawidzą.Zdaniem komunistów ludzie to bydło, które powinno jechać tam, gdzie ONI chcą. 

I
dlatego kochają komunalne środki transportu.

A pierwszą rzeczą, jaką
zrobili w Londynie, była likwidacja tradycyjnych „piętrusów”. Tych, z
których można było z tylnego pomostu w korku wysiąść, albo i w biegu
wyskoczyć.

Jak wiadomo ludziom nie jest potrzebna Wolność – tylko Bezpieka.

=====

Trwa FINAŁ!! Finał głosowania na „Polityka roku 2009

Gdyby uznali Państwo za właściwe zagłosowanie, to proszę zajrzeć na stronę:

http://wiadomosci.onet.pl/2094926,135,wybierz_polskiego_polityka_roku_2009_wielki_final,item.html

=====

PS. Przypominam, że poważne dyskusje odbywają się (po zarejestrowaniu) na FORUM mojego portalu: http://korwin-mikke.pl, konkretnie tu:

http://korwin-mikke.pl/forum/ (proszę za każdym razem otwierać nowy temat – o tytule jak w tym wpisie)

Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że podczas Holokaustu zginęło 5.999.644 Żydów; zginęło ich co najwyżej pięć milionów dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy sześciuset czterdziestu trzech.

Komentarze:

Pierwszy!

~Quester
2009-12-17 00:11

Panie Januszu, Opłacalne są pociągi szybkie, które moga …
… zastąpić samolot na połączeniach między centrami miast. To lepsze niż dojazd na lotnisko, odprawa, lot, odprawa, dojazd do centrum z lotniska. szybkie pociągi …

~bogulo2.blox.pl
2009-12-17 01:06

Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że podczas Powstania …
… Warszawskiego zginęło 249 749 Polaków; zginęło ich co najwyżej dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy siedmiuset czterdziestu ośmiu.

~dziad do obrazu
2009-12-17 07:49

Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że podczas Holokaustu …
… zginęło 6.000.134 Żydów; zginęło ich co najmniej sześć milionów stu trzydziestu pięciu.

~Heil Mücke !
2009-12-17 07:55

Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że UPR (WiP) popiera …
… 0,67% Polaków; popiera ich co najwyżej sześćdziesiąt sześć setnych procenta.

~tzw."liber…2009-12-17 07:56

Śmierć d***kratycznym imperialistom ze zgniłej UE !!! …
… Niech żyje WIelka Rosja – monarchia-putinarchia-mikkarchia-korwinarchia-stalinarchia-KGBarchia.

~Soviet Power
2009-12-17 09:13

Z tymi szybkimi pociągami to racja… Mieszkałem 4 lata w …
… Japonii i mogę  potwierdzić… Niigata-Tokyo 300km w 2 godziny. … samolotem z dojazdami i rozprawami by zajęło przynajmniej 2 razy tyle czasu… Było ok. 40 …

~Karol
2009-12-17 10:28

Pokaż normalne ekonomiczne wyliczenia jako dowód że ta …
… linia szybkiej kolei kiedykolwiek zarobiła  na siebie. Podobnież dla linii szybkiej kolei w europie.

~.
2009-12-17 22:10

Haha, udany jesteś. 🙂 Japonia to nie Polska. Koleje tam …
… są w całości prywatne, więc nie ma takiej opcji żeby na siebie nie zarabiały, wręcz przeciwnie. Tam Shinkanseny zasuwające 300km/h z kilkunastoma wagonami są w …

~Darmian
2009-12-18 18:45

Czy pan Janusz wie, w kim ma wielkiego sprzymierzeńca w …
… swojej (jak najsłuszniejszej) walce z państwem-molochem UE??? Otóż odpowiedź brzmi: W POLSKIEJ PARTII KOMUNISTYCZNEJ!!!! Proszę sprawdzić na ich stronie.

~Zygmunt
2009-12-17 00:42

Po prostu zabrakło im w eurokonstytucji zapisu o fizycznej …
… likwidacji klas opartych na wyzysku społecznym.

~Szema Jisrael
2009-12-17 01:16

UE  jest w istocie niczym innym, jak tylko …
… międzypaństwowym, imperialistycznym związkiem, którego siłą napędową jest służba interesom wielkiego kapitału. Bruksela przy wsparciu burżuazyjnych partii politycznych w …

~JKM
2009-12-17 07:52

No to teraz wiadomo już kto stoi za Korwinkiem 😀

~sedlaczek
2009-12-17 08:52

korwi  5.99999999999999999.9999999666667777777 marsem leci …
… na miliardea reflektuje podruyzy rfleksje mikim. Mike l;eci na 5.999999999.99999999korwinie marsowym jest na twoim blogu zagladnij licznik stoi korwinowi na  …

~miki
2009-12-17 00:43

Jest manipulacja na niekorzysc JK MIKE !!! 9848 glosow  …
… 15.XII.09 godz 9.45 PM,  9673 glosow 16.XII.09 godz 12.30 AM,  9193 glosow 16.XII.09 godz 12.35 AM.  (czas Toronto) Takie dane skopiowane zostaly po kolejnych …

~lew
2009-12-17 03:07

Janusz Korwin-Mikke 12050 10%

~kontrol
2009-12-17 07:50

http://tiny.pl/hx6wr

~dziadzio pozdra…2009-12-17 07:46

U nas wożą drewno po zmurszałych ,poniemieckich …
… mostach,niestety.     http://tiny.pl/hx6w1

~dziadzio zaklin…2009-12-17 08:10

no nie lepiej wychodzi rachunek ekonomiczny dotyczy …
… autobusow w Berline, jak nocnym lub porannym autobusem jedzie z 4-5 osob za 10 EURo, a po za tym komfort jazdy w pociagu jest duzo lepszy gdyz mozna pojsc do …

~paszcn
2009-12-17 10:14

10 do 20 ton waza wagony i nie powiedziane jest ze …
… nadwozie wagonow nie mozna wykonac z metali lekkich lub tworzyw sztucznych termoutwardzanych. Zmniejsz pan wynik dzielac przez 5.

~licznikabsurdow
2009-12-17 10:20

Oczywiście można, tyle że konstrukcja wagonu musi spełniać …
… wygórowane wymogi norm UIC, m.in. wytrzymałości uderzeniowej na zgniatanie… Jeśli już tak porównujemy gałęzie transportu, to kolej – z racji tego, że jest …

~Mick M.
2009-12-20 10:25

Ok. miesiaca temu – München Hbf, niedziela 8.26 EC do …
… Klagenfurtu (A) – 9 wagonow … 12 osob + 2 wagony do Zagrzebia z 4-oma osobami. ps. inne  (RE,RB, S) bez tloku ale pelne ( wochenende ticket, Bayern ticket – …

~veri
2009-12-17 12:19

tja, 10 lat temu Saarland City, Frankfurt/M HB samochodem …
… 3 godziny, samochod zstawiony pod stacja, Franfurt/M Berlin HB 2,5 godziny, na Wocheende zaoszczedzony czas ok. 5 godzin na korkach Franfurt/M Drezno.

~33didy
2009-12-17 15:23

Tutaj z panem się zgodze. A dodam do tego ze za grube …
… miliardy próbuje się modernizować linie kolejowe np, Warszawa-Gdańsk. Koszty potworne.  zeby kilkudziesieciu pasazerów zaoszczedziło około 1 godziny czasu. Brak jak …

~tantymon.blog.i…2009-12-17 12:58

Nie modernizujmy nic  i nie dopłacajmy do niczego, wróćmy …
… o XIX wieku i trójpolówki.

~tur
2009-12-20 14:16

No kurde nie zgodzę się. Transport zbiorowy (kolej, …
… S-Bahn, U-Bahn) to jedyne rozwiązania na powiększające się korki. Proszę poczytać do czego doprowadziło bezgraniczne zaufanie w transport samochodowy w USA. Nie da …

~hiena
2009-12-17 13:26

Racja – to co proponuje Mikke to …………..najleprza …
… droga do korków i CAŁKOWITEJ (pośrednio) rezygnacji z samochodów. Transport zbiorowy to super lek na korki. Teraz u USA państwo dopłaca do miejskiej konunikacij …

~Jasiu
2009-12-17 16:42

Pewnie z mojego wpisu Mikke nie wyciągnie wniosków , ani …
… nawet merytorycznie mi nie odpowie – bo nie ma argumentów.

~Jasiu
2009-12-17 16:49

Kolej, jako środek transportu ludzi na dużych obszarach to …
… ekonomiczna i logistyczna bzdura. Sensowne w dużym mieście może być metro. Linie kolejowe są kosztowne w budowie i utrzymaniu, są mało elastyczne, wymagają …

~_AS
2009-12-17 23:08

.. ametro to nie kolej podziemna? moze byc tez miejska …
… naziemna, wysoko zawieszona lub estrakadach.

~35pxe6
2009-12-18 00:24

a jechał ty kiedyś szynobusem na podmiejskim odcinku do …
… centrum dużego miasta?

~hiena
2009-12-18 11:18

Ja jako kierowca chciałbym jechac samochodem bez korków …
… (jechac a nie stac jak teraz). Niestety Mikke walcząc z koleią walczy O JESZCZE WIĘKRZE KORKI !!!!!! Także wszystkich normalnych kierowców już zraził do siebie – …

~Jasiu
2009-12-18 14:51

To moze w takim razie zapłać ze swojej kieszeni za remonty …
… dróg, odśnieżanie, wypłac odszkodowania ofiarom wypadków, które powodują samochody, wypłac pensje lekarzom, którzy lecza ofiary wypadków samochodowych, opłać …

~dfgs
2009-12-20 14:20

Na stronie UPR cisza na blogu cisza pewnie w końcu doszli …
… do wniosku że pora zwijać manatki i kończyć ten kabaret bo już widzów brak

~kabaret
2009-12-17 17:33

cóż, jakie są fakty obłozenia pociągów to każdy widzi, …
… problemem nie jest to ze pociąg jest dotowany, problemem jest ze w dotowanym pociagu cena biletu jest taka że nikt nie wsiada do niego. gdyby za przejazd n.sacz …

~lhc
2009-12-17 18:21

Qrde szkoda chłopa (*)   dziś o 7,00   …

                                                                        http://tiny.pl/hx64t                tyle z wozu zostało,jak …

~bAbcia
2009-12-17 20:07

Janusz Korwin-Mikke 12890 11%

~dziadzio
2009-12-17 20:11

Drogi Korwinie! Wiele razy pytałem Pana o to i nie …
… uzyskałem odpowiedzi. Czy wydaje się Panu że Pana tytuł szlachecki i "jedynie słuszne" konserwatywno-liberalne poglądy zastępują kwalifikacje ze WSZYSTKICH dziedzin? …

~Timur
2009-12-17 21:13

Panie Januszu, na kolei to niezbyt pan się zna. …
… Przewiezienie 1 tony w przeliczeniu na koszt energii , tirem wynosi ok. sześć razy drożej niż pociągiem.

~belfegor
2009-12-17 21:17

Mam pytanie, jak w świetle światopoglądu życiowego Janusza …
… Korwina Mikke przedstawia się następująca sytuacja może sam Janusz Korwin Mikke się wypowie, Sytuacja  w której jedno z rodzeństwa w kwesti zarabiania na …

~syn zamożnych r…2009-12-17 21:29

Czyli jedno z dzieci dostałoby gotowy patent na niezłe …
… życie a drugie jasny przekaz,że musi go szukać sobie samemu , chociaż może liczyć na wsparcie w realizacji swoich pomysłów.  Czy pan Janusz Korwin Mikke miałby …

~syn zamożnych r…2009-12-17 21:37

Cóż, zamiast nawoływać do likwidacji czegokolwiek, należy …
… to najpierw sprywatyzwać – i zobaczyć, czy przetrwa. Jakkolwiek by nie było – wyjdzie lepiej. Ja sądzę, że kolej ma przyszłość – jeśli będzie szybka, lekka i …

~f
2009-12-17 22:57

JKM podrozuje transportem publicznym?!?!?! niewiarygodne? …
… z ludem???

~nick
2009-12-17 23:28

Od czasu do czasu jeżdżę w dłuższe trasy "w Polskę". I wie …
… Pan co? Mimo niedogodności korzystania z kolei – takich jako np. konieczność dostosowania się do rozkładu, przesiadki, (bywa, że nieraz) zatłoczone przedziały …

~Okazjonalny pod…2009-12-18 02:04

Pociąg osobowy to max 700-1000 ton, ten środek transportu …
… jest bardzo ekonomiczny, tylko łapę na nim trzyma nieekonomiczne PKP, proszę zobaczyć że kolej w USA poza AMtrakiem jest całkowicie prywatna, wożąc miliardy ton …

~kenny
2009-12-18 15:55

Trudno dyskutować z kimś, kto mimo, że jest totalnie …
… "zielony" w danym temacie z racji znanego nazwiska zabiera głos w tym temacie i liczy, że każda jego myśl ma głęboki sens ekonomiczny i gospodarczy. Przelicza się …

~Mick M.
2009-12-20 10:56

Pan Mikke Nie słyszał o tarciu tocznym! Ilość energii …
… zużyta do przemieszczenia tony samochodu jest WIELOKROTNIE większa niż ilość energii potrzebnej do przemieszczenia tony pociągu. 20 tonowy wagon postawiony na …

~myśleć
2009-12-23 22:56

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758