…Nowy Sącz – Kraków Wracam pociągiem. 7.40 przez Tarnów. Sześć wagonów. Każdy waży ok. 50 ton. W każdym po pięć-sześć osób. Wszystkie z powodzeniem weszłyby do jednego autobusu — może być szynowy, skoro szyny już leżą — ważącego 3 tony. Na pierwszych dwóch stacjach nie wsiadła, ani nie wysiadła ani jedna osoba. Cały skład – ze 400 ton – musi jednak zahamować, a potem się rozpędzić. Jakie-ż POTWORNE marnotrawstwo energii! Gdzieś-tam w elektrowni podniosła się temperatura. Ktoś by pomyślał, że na dworcach pikietują ci wariaci ekolodzy domagający się likwidacji kolei, które przyczyniają się do GLOBCIa, i położenia zamiast torów – asfaltu. Ale-ż skąd! „Ekolodzy” domagają się właśnie kolejnych ograniczeń w ruchu samochodów i utrzymania nieopłacalnych linii kolejowych!!!! Za przejazd do […]
…Nowy Sącz – Kraków
Wracam pociągiem. 7.40 przez Tarnów.
Sześć wagonów. Każdy waży ok. 50 ton. W każdym po pięć-sześć
osób. Wszystkie z powodzeniem weszłyby do jednego autobusu — może
być szynowy, skoro szyny już leżą — ważącego 3 tony.
Na pierwszych dwóch stacjach nie
wsiadła, ani nie wysiadła ani jedna osoba. Cały skład – ze 400
ton – musi jednak zahamować, a potem się rozpędzić.
Jakie-ż POTWORNE marnotrawstwo
energii!
Gdzieś-tam w elektrowni podniosła się
temperatura. Ktoś by pomyślał, że na dworcach pikietują ci
wariaci ekolodzy domagający się likwidacji kolei, które
przyczyniają się do GLOBCIa, i położenia zamiast torów –
asfaltu. Ale-ż skąd! „Ekolodzy” domagają się właśnie
kolejnych ograniczeń w ruchu samochodów i utrzymania nieopłacalnych
linii kolejowych!!!!
Za przejazd do Tarnowa (w moim wagonie
wszyscy mają zniżki!) spółka zainkasowała (od wszystkich łącznie) ze 130 zł.
Maszynista, konduktor, dróżnicy — a, i dwóch SOKistów w
pociągu.
Mnie jest BARDZO wygodnie.
Ile Państwo
do mnie dopłaciliście?
Tyle mojego tekstu. A teraz, proszę Państwa, trochę
wiedzy fachowej. Proszę zajrzeć na stronę SOKisty:
http://www.sokista.info/v_waga.html
I przeczytać ostatni — jak-że
pouczający — akapit:
Tony,
tony, tysiące ton…
Powyższe
rozważania dają ogólne pojęcie o masach, z jakimi mamy do
czynienia na kolei. Dla porównania: pociąg o masie 4000t to
ekwiwalent stu ”tirów”, czyli zestawów ciągnik siodłowy plus
naczepa. Tak więc każdy pociąg towarowy to mniej zatłoczone
drogi. I czystsze powietrze.
Jeszcze jeden wniosek na zakończenie.
Jeśli przyjmiemy, że przeciętny samochód osobowy waży około
tony, to przeciętny
pociąg waży kilkaset lub kilka tysięcy razy więcej.
(…) Tak czy inaczej, pojazdy szynowe ważą duuużo więcej, niż
nasze samochody (…)
Właśnie.
Właśnie
dlatego z’używają znacznie więcej energii, niż samochody. I
dlatego są (przy drogiej energii) nieopłacalne.
Są
jeszcze inne powody nieopłacalności kolei. Przede wszystkim: ludzie
mają samochody. Prawdą jest — o czym napisałem na początku —
że budować tory, to absurd – ale czasem opłaca się skorzystać z
szyn, skoro już leżą. To samo działa jednak w drugą stronę:
opłaca się skorzystać z samochodu, jeśli się go już ma…
To
znaczy: opłacałoby się, gdyby na stacji kupować tylko benzynę
(1,30 za litr) + 50 gr (opłata za przejazd po reżymowych drogach). I
gdyby państwo nie dopłacało do biletów kolejowych.
A
poza tym ludzie lubią dziś mieć poczucie, że w każdej chwili
mogą sobie zjechać z drogi — albo i zawrócić.
A
komuniści tego nienawidzą.Zdaniem komunistów ludzie to bydło, które powinno jechać tam, gdzie ONI chcą.
I
dlatego kochają komunalne środki transportu.
A pierwszą rzeczą, jaką
zrobili w Londynie, była likwidacja tradycyjnych „piętrusów”. Tych, z
których można było z tylnego pomostu w korku wysiąść, albo i w biegu
wyskoczyć.
Jak wiadomo ludziom nie jest potrzebna Wolność – tylko Bezpieka.
=====
Trwa FINAŁ!! Finał głosowania na „Polityka roku 2009”
Gdyby uznali Państwo za właściwe zagłosowanie, to proszę zajrzeć na stronę:
http://wiadomosci.onet.pl/2094926,135,wybierz_polskiego_polityka_roku_2009_wielki_final,item.html
=====
PS. Przypominam, że poważne dyskusje odbywają się (po zarejestrowaniu) na FORUM mojego portalu: http://korwin-mikke.pl, konkretnie tu:
http://korwin-mikke.pl/forum/ (proszę za każdym razem otwierać nowy temat – o tytule jak w tym wpisie)
Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że podczas Holokaustu zginęło 5.999.644 Żydów; zginęło ich co najwyżej pięć milionów dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy sześciuset czterdziestu trzech.
Komentarze:
Pierwszy!
~Quester
2009-12-17 00:11
Panie Januszu, Opłacalne są pociągi szybkie, które moga …
… zastąpić samolot na połączeniach między centrami miast. To lepsze niż dojazd na lotnisko, odprawa, lot, odprawa, dojazd do centrum z lotniska. szybkie pociągi …
~bogulo2.blox.pl
2009-12-17 01:06
Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że podczas Powstania …
… Warszawskiego zginęło 249 749 Polaków; zginęło ich co najwyżej dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy siedmiuset czterdziestu ośmiu.
~dziad do obrazu
2009-12-17 07:49
Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że podczas Holokaustu …
… zginęło 6.000.134 Żydów; zginęło ich co najmniej sześć milionów stu trzydziestu pięciu.
~Heil Mücke !
2009-12-17 07:55
Ceterum censeo, iż nie jest prawdą, że UPR (WiP) popiera …
… 0,67% Polaków; popiera ich co najwyżej sześćdziesiąt sześć setnych procenta.
~tzw."liber…2009-12-17 07:56
Śmierć d***kratycznym imperialistom ze zgniłej UE !!! …
… Niech żyje WIelka Rosja – monarchia-putinarchia-mikkarchia-korwinarchia-stalinarchia-KGBarchia.
~Soviet Power
2009-12-17 09:13
Z tymi szybkimi pociągami to racja… Mieszkałem 4 lata w …
… Japonii i mogę potwierdzić… Niigata-Tokyo 300km w 2 godziny. … samolotem z dojazdami i rozprawami by zajęło przynajmniej 2 razy tyle czasu… Było ok. 40 …
~Karol
2009-12-17 10:28
Pokaż normalne ekonomiczne wyliczenia jako dowód że ta …
… linia szybkiej kolei kiedykolwiek zarobiła na siebie. Podobnież dla linii szybkiej kolei w europie.
~.
2009-12-17 22:10
Haha, udany jesteś. 🙂 Japonia to nie Polska. Koleje tam …
… są w całości prywatne, więc nie ma takiej opcji żeby na siebie nie zarabiały, wręcz przeciwnie. Tam Shinkanseny zasuwające 300km/h z kilkunastoma wagonami są w …
~Darmian
2009-12-18 18:45
Czy pan Janusz wie, w kim ma wielkiego sprzymierzeńca w …
… swojej (jak najsłuszniejszej) walce z państwem-molochem UE??? Otóż odpowiedź brzmi: W POLSKIEJ PARTII KOMUNISTYCZNEJ!!!! Proszę sprawdzić na ich stronie.
~Zygmunt
2009-12-17 00:42
Po prostu zabrakło im w eurokonstytucji zapisu o fizycznej …
… likwidacji klas opartych na wyzysku społecznym.
~Szema Jisrael
2009-12-17 01:16
UE jest w istocie niczym innym, jak tylko …
… międzypaństwowym, imperialistycznym związkiem, którego siłą napędową jest służba interesom wielkiego kapitału. Bruksela przy wsparciu burżuazyjnych partii politycznych w …
~JKM
2009-12-17 07:52
No to teraz wiadomo już kto stoi za Korwinkiem 😀
~sedlaczek
2009-12-17 08:52
korwi 5.99999999999999999.9999999666667777777 marsem leci …
… na miliardea reflektuje podruyzy rfleksje mikim. Mike l;eci na 5.999999999.99999999korwinie marsowym jest na twoim blogu zagladnij licznik stoi korwinowi na …
~miki
2009-12-17 00:43
Jest manipulacja na niekorzysc JK MIKE !!! 9848 glosow …
… 15.XII.09 godz 9.45 PM, 9673 glosow 16.XII.09 godz 12.30 AM, 9193 glosow 16.XII.09 godz 12.35 AM. (czas Toronto) Takie dane skopiowane zostaly po kolejnych …
~lew
2009-12-17 03:07
Janusz Korwin-Mikke 12050 10%
~kontrol
2009-12-17 07:50
http://tiny.pl/hx6wr
~dziadzio pozdra…2009-12-17 07:46
U nas wożą drewno po zmurszałych ,poniemieckich …
… mostach,niestety. http://tiny.pl/hx6w1
~dziadzio zaklin…2009-12-17 08:10
no nie lepiej wychodzi rachunek ekonomiczny dotyczy …
… autobusow w Berline, jak nocnym lub porannym autobusem jedzie z 4-5 osob za 10 EURo, a po za tym komfort jazdy w pociagu jest duzo lepszy gdyz mozna pojsc do …
~paszcn
2009-12-17 10:14
10 do 20 ton waza wagony i nie powiedziane jest ze …
… nadwozie wagonow nie mozna wykonac z metali lekkich lub tworzyw sztucznych termoutwardzanych. Zmniejsz pan wynik dzielac przez 5.
~licznikabsurdow
2009-12-17 10:20
Oczywiście można, tyle że konstrukcja wagonu musi spełniać …
… wygórowane wymogi norm UIC, m.in. wytrzymałości uderzeniowej na zgniatanie… Jeśli już tak porównujemy gałęzie transportu, to kolej – z racji tego, że jest …
~Mick M.
2009-12-20 10:25
Ok. miesiaca temu – München Hbf, niedziela 8.26 EC do …
… Klagenfurtu (A) – 9 wagonow … 12 osob + 2 wagony do Zagrzebia z 4-oma osobami. ps. inne (RE,RB, S) bez tloku ale pelne ( wochenende ticket, Bayern ticket – …
~veri
2009-12-17 12:19
tja, 10 lat temu Saarland City, Frankfurt/M HB samochodem …
… 3 godziny, samochod zstawiony pod stacja, Franfurt/M Berlin HB 2,5 godziny, na Wocheende zaoszczedzony czas ok. 5 godzin na korkach Franfurt/M Drezno.
~33didy
2009-12-17 15:23
Tutaj z panem się zgodze. A dodam do tego ze za grube …
… miliardy próbuje się modernizować linie kolejowe np, Warszawa-Gdańsk. Koszty potworne. zeby kilkudziesieciu pasazerów zaoszczedziło około 1 godziny czasu. Brak jak …
~tantymon.blog.i…2009-12-17 12:58
Nie modernizujmy nic i nie dopłacajmy do niczego, wróćmy …
… o XIX wieku i trójpolówki.
~tur
2009-12-20 14:16
No kurde nie zgodzę się. Transport zbiorowy (kolej, …
… S-Bahn, U-Bahn) to jedyne rozwiązania na powiększające się korki. Proszę poczytać do czego doprowadziło bezgraniczne zaufanie w transport samochodowy w USA. Nie da …
~hiena
2009-12-17 13:26
Racja – to co proponuje Mikke to …………..najleprza …
… droga do korków i CAŁKOWITEJ (pośrednio) rezygnacji z samochodów. Transport zbiorowy to super lek na korki. Teraz u USA państwo dopłaca do miejskiej konunikacij …
~Jasiu
2009-12-17 16:42
Pewnie z mojego wpisu Mikke nie wyciągnie wniosków , ani …
… nawet merytorycznie mi nie odpowie – bo nie ma argumentów.
~Jasiu
2009-12-17 16:49
Kolej, jako środek transportu ludzi na dużych obszarach to …
… ekonomiczna i logistyczna bzdura. Sensowne w dużym mieście może być metro. Linie kolejowe są kosztowne w budowie i utrzymaniu, są mało elastyczne, wymagają …
~_AS
2009-12-17 23:08
.. ametro to nie kolej podziemna? moze byc tez miejska …
… naziemna, wysoko zawieszona lub estrakadach.
~35pxe6
2009-12-18 00:24
a jechał ty kiedyś szynobusem na podmiejskim odcinku do …
… centrum dużego miasta?
~hiena
2009-12-18 11:18
Ja jako kierowca chciałbym jechac samochodem bez korków …
… (jechac a nie stac jak teraz). Niestety Mikke walcząc z koleią walczy O JESZCZE WIĘKRZE KORKI !!!!!! Także wszystkich normalnych kierowców już zraził do siebie – …
~Jasiu
2009-12-18 14:51
To moze w takim razie zapłać ze swojej kieszeni za remonty …
… dróg, odśnieżanie, wypłac odszkodowania ofiarom wypadków, które powodują samochody, wypłac pensje lekarzom, którzy lecza ofiary wypadków samochodowych, opłać …
~dfgs
2009-12-20 14:20
Na stronie UPR cisza na blogu cisza pewnie w końcu doszli …
… do wniosku że pora zwijać manatki i kończyć ten kabaret bo już widzów brak
~kabaret
2009-12-17 17:33
cóż, jakie są fakty obłozenia pociągów to każdy widzi, …
… problemem nie jest to ze pociąg jest dotowany, problemem jest ze w dotowanym pociagu cena biletu jest taka że nikt nie wsiada do niego. gdyby za przejazd n.sacz …
~lhc
2009-12-17 18:21
Qrde szkoda chłopa (*) dziś o 7,00 …
…
http://tiny.pl/hx64t tyle z wozu zostało,jak …
~bAbcia
2009-12-17 20:07
Janusz Korwin-Mikke 12890 11%
~dziadzio
2009-12-17 20:11
Drogi Korwinie! Wiele razy pytałem Pana o to i nie …
… uzyskałem odpowiedzi. Czy wydaje się Panu że Pana tytuł szlachecki i "jedynie słuszne" konserwatywno-liberalne poglądy zastępują kwalifikacje ze WSZYSTKICH dziedzin? …
~Timur
2009-12-17 21:13
Panie Januszu, na kolei to niezbyt pan się zna. …
… Przewiezienie 1 tony w przeliczeniu na koszt energii , tirem wynosi ok. sześć razy drożej niż pociągiem.
~belfegor
2009-12-17 21:17
Mam pytanie, jak w świetle światopoglądu życiowego Janusza …
… Korwina Mikke przedstawia się następująca sytuacja może sam Janusz Korwin Mikke się wypowie, Sytuacja w której jedno z rodzeństwa w kwesti zarabiania na …
~syn zamożnych r…2009-12-17 21:29
Czyli jedno z dzieci dostałoby gotowy patent na niezłe …
… życie a drugie jasny przekaz,że musi go szukać sobie samemu , chociaż może liczyć na wsparcie w realizacji swoich pomysłów. Czy pan Janusz Korwin Mikke miałby …
~syn zamożnych r…2009-12-17 21:37
Cóż, zamiast nawoływać do likwidacji czegokolwiek, należy …
… to najpierw sprywatyzwać – i zobaczyć, czy przetrwa. Jakkolwiek by nie było – wyjdzie lepiej. Ja sądzę, że kolej ma przyszłość – jeśli będzie szybka, lekka i …
~f
2009-12-17 22:57
JKM podrozuje transportem publicznym?!?!?! niewiarygodne? …
… z ludem???
~nick
2009-12-17 23:28
Od czasu do czasu jeżdżę w dłuższe trasy "w Polskę". I wie …
… Pan co? Mimo niedogodności korzystania z kolei – takich jako np. konieczność dostosowania się do rozkładu, przesiadki, (bywa, że nieraz) zatłoczone przedziały …
~Okazjonalny pod…2009-12-18 02:04
Pociąg osobowy to max 700-1000 ton, ten środek transportu …
… jest bardzo ekonomiczny, tylko łapę na nim trzyma nieekonomiczne PKP, proszę zobaczyć że kolej w USA poza AMtrakiem jest całkowicie prywatna, wożąc miliardy ton …
~kenny
2009-12-18 15:55
Trudno dyskutować z kimś, kto mimo, że jest totalnie …
… "zielony" w danym temacie z racji znanego nazwiska zabiera głos w tym temacie i liczy, że każda jego myśl ma głęboki sens ekonomiczny i gospodarczy. Przelicza się …
~Mick M.
2009-12-20 10:56
Pan Mikke Nie słyszał o tarciu tocznym! Ilość energii …
… zużyta do przemieszczenia tony samochodu jest WIELOKROTNIE większa niż ilość energii potrzebnej do przemieszczenia tony pociągu. 20 tonowy wagon postawiony na …
~myśleć
2009-12-23 22:56