„Życie Warszawy” podsumowuje warszawskie inwestycje związane z EURO 2012. Choć przygotowania miasta do mistrzostw oceniono dobrze, to plany sprzed 4 lat będą zrealizowane tylko częściowo.
W ciągu czterech lat obiecywano m.in. drugą linię metra, podziemną kolej na lotnisko w Modlinie, autostradę A2 z Warszawy do Łodzi oraz obwodnicę Pragi. Żadna z wymienionych inwestycji nie będzie gotowa przed rozpoczęciem mistrzostw.
Na szczęście udało się zrealizować część projektów. Łącznica kolejowa, dzięki której będzie można dojechać z lotniska do centrum Warszawy, i dalej na Stadion Narodowy, ma być ukończona co prawda z opóźnieniem, ale pociągi mają z niej korzystać od marca przyszłego roku.
Tramwaje Warszawskie zamówiły 186 tramwajów Swing o wartości 1,5 mld zł. Warszawska SKM zamówiła 13 pociągów Elf o wartości prawie 300 mln zł. Wyleasingowała także 6 składów 35 WE o wartości 201 mln zł.
Udało się odświeżyć Dworzec Centralny. Remont przystanku Stadion wciąż trwa. Dworzec Wschodni ma mieć nowe hale pasażerskie, odświeżoną część peronów i poddane „estetyzacji” przejścia podziemne. Dworzec Zachodni będzie wyglądał raczej tak, jakim widzimy go dziś. Nie będzie też remontu Mostu Średnicowego. Konstrukcja kolejowej przeprawy przez Wisłę już jest przykryta wielką płachtą.
Źródło: Życie Warszawy
Czytaj także: EURO 2012 nie po kolei
Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl