Kiepski stan torów kolejowych, spóźniające się pociągi, rozdrobnienie na dziesiątki spółek kolejowych z własnymi zarządami i radami nadzorczymi – taki jest obraz kolei, jaki wyłania się z jednego z ostatnich wydań magazynu Superwizjer telewizji TVN.
Zobacz: Superwizjera przeprawy na torach
Jak z problemami na kolei próbują sobie poradzić dyrektorzy spółek? "Czy organizowane przez nich konkursy piosenek dla dzieci, wybory człowieka kolei, zawody piłkarskie, wysokobudżetowe akcje marketingowe i miliony wydane na innowacyjne projekty pomogą zmienić nadszarpnięty wizerunek kolei? A może spółka zyska nowych klientów dzięki obiektywnej alternatywie dla tradycyjnych mediów? Niewiele osób bowiem wie, że kolej ma też swoją telewizję!" – uważają dziennikarze Superwizjera TVN.
"Kolej TV jest finansowana przez kilka państwowych spółek kolejowych i jak się okazuje koszt tego projektu, a powstało już ponad 100 odcinków, to wielka tajemnica handlowa! Rzecznik PKP PLK zapytany o kolej TV przekonuje, że dzięki tej realizacji tworzony jest pozytywny obraz kolei, a pasażer zdobywa bardzo cenne informacje na jej temat. Czego możemy się z niej dowiedzieć? Np. kiedy wyprodukowano najstarsze szynobusy w Polsce, do ilu kilometrów rozpędził się w 2003 r. parowóz Helena, albo jak wygląda najstarsza czynna wąskotorówka…" – czytamy na stronie internetowej programu.
Źródło: TVN, Rynek Kolejowy
Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl