Coraz częściej, zamiast filmować tradycyjną kamerą, agencje reklamowe decydują się na pełny rendering produktów. Przemawia za tym wiele, bo wizualizacja 3D kryje w sobie liczne zalety w porównaniu z tradycyjnymi metodami. Renderowanie jest przetwarzaniem komputerowego modelu obiektu zawartego w scenie i tworzeniem animacji na jego podstawie. Przeprowadza się je w większości rodzajów oprogramowania 3D. Najczęściej wykorzystywaną metodą, która uwzględnia wiele rzeczywistych zjawisk fizycznych jest śledzenie promieni. Renderowanie to proces skomplikowany i czasochłonny, ale dzięki ulepszanemu oprogramowaniu i coraz bardziej wydajnym komputerom, pozwala zatrzeć granicę między obiektem rzeczywistym a wymodelowanym. Rendering zyskuje na popularności, co widać oczywiście po największych hollywoodzkich produkcjach. Niektóre ujęcia bywają trudne do zrealizowania metodą tradycyjną – wymagają odpowiedniej scenerii, kaskaderów czy po prostu warunków atmosferycznych. Renderowanie zmniejsza […]
Coraz częściej, zamiast filmować tradycyjną kamerą, agencje reklamowe decydują się na pełny rendering produktów. Przemawia za tym wiele, bo wizualizacja 3D kryje w sobie liczne zalety w porównaniu z tradycyjnymi metodami.
Renderowanie jest przetwarzaniem komputerowego modelu obiektu zawartego w scenie i tworzeniem animacji na jego podstawie. Przeprowadza się je w większości rodzajów oprogramowania 3D. Najczęściej wykorzystywaną metodą, która uwzględnia wiele rzeczywistych zjawisk fizycznych jest śledzenie promieni. Renderowanie to proces skomplikowany i czasochłonny, ale dzięki ulepszanemu oprogramowaniu i coraz bardziej wydajnym komputerom, pozwala zatrzeć granicę między obiektem rzeczywistym a wymodelowanym.
Rendering zyskuje na popularności, co widać oczywiście po największych hollywoodzkich produkcjach. Niektóre ujęcia bywają trudne do zrealizowania metodą tradycyjną – wymagają odpowiedniej scenerii, kaskaderów czy po prostu warunków atmosferycznych. Renderowanie zmniejsza ryzyko i pozwala m.in. na ukazanie bohatera filmu czy konkretnego przedmiotu w każdej możliwej konfiguracji.
Pełnię zalet animacji 3D wykorzystała ostatnio krakowska agencja reklamowa People. W rekordowo krótkim czasie udało się specjalistom od renderowania stworzyć 8 skomplikowanych animacji prezentujących najważniejsze cechy komputerów Lenovo. Była to największa, jak dotąd, kampania reklamowa firmy Lenovo.
Morgan Advertising na zlecenie: People Sp. z o.o., www.peopleagencja.pl, foto: peopleagencja.pl, tekst: Zuzanna Bełz