Nowy Ekran stał się forpocztą trendu światowego jeśli chodzi o udział społeczeństwa internetowego i medialnego w polityce. Facebook własnie ogłosił, że idzie tą samą drogą.
W poniedziałek Facebook zgłosił do Federalnej Komisji Wyborczej USA (FEC) komitet polityczny (wyborczy) o nazwie FB PAC.
"FB PAC daje naszym pracownikom i użytkownikom mozliwość udziału w procesie politycznym. Bedziemy wspierać kandydatów, którzy podzielają nasze cele promowania takich innowacji w gospodarce, które będą umożliwiać ludziom dzielenie się przemyśleniami i czynić świat bardziej otwarty i spójny" – powiedział rzecznik FB The Hill’s Hillicon Valley blog.
Jeszcze w poniedziałek wieczorem na stronach FEC nie było informacji o FB PAC.
W bieżącym roku podatkowym Facebook wydał już 550.000 dolarów na lobbing gospodarczy. To wzrost w porównaniu do 350.000 USD w roku 2010. Jednak lobbing Facebook wypada blado w porównaniu z Google i Microsoft, które razem wydały w tym roku podatkowym 3.500.000 dolarów. Dlatego prawdopodobnie Facebook postanowił w inny sposób zdystansować rywali na tym polu. Po co my mamy lobbować – niech do nas lobbują, to zdaje sie mówić nowy plan Marka Zuckerberga.
Działania FB są poważne. Facebook niedawno zatrudnił wielu konsultantów GOP, celem włączenia w swoje działania polityczne technologicznych rywali Googla i obejmując ruch konserwatywny m.in z Krajowej Federacji Niezależnych Przedsiebiorców i US Chamber of Commerce.
"Małe przedsiębiorstwa są podstawą gospodarki amerykańskiej i wierzymy, że Facebook może być wspaniałym narzędziem dla ich rozwoju i sukcesu" – stwierdził Sheryl Sandberg, Facebook Chief Operating Officer w oświadczeniu politycznym opublikowanym w poniedziałek w Playbook.
W politycznym geście Facebook ogłosił ofertę dla małych firm (do volumenu 10 milionów dolarów) darmowego zamieszczania ogłoszeń na swojej stronie.Każda rozwojowa firma zostanie wprowadzona do konkursu, aby uzyskać więcej "check-in" i "lubie to".
źródło: http://www.huffingtonpost.com/2011/09/26/facebook-forms-its-own-pac_n_982053.html
Tomasz Parol - Redaktor Naczelny Trzeciego Obiegu, bloger Łażący Łazarz, prawnik antykorporacyjny, zawodowy negocjator, miłośnik piwa z przyjaciółmi, członek MENSA od 1992 r. Jeśli mój tekst Ci się podoba, lub jakiś inny z tego portalu to go WYKOP albo polub na facebooku. Jeśli chcesz zostać dziennikarzem obywatelskim z legitymacją prasową napisz do nas: redakcja@3obieg.pl