Po portalach społecznościowych wiadomość przeszła jak burza – telewizja polska, a szczególnie wiadomości, po odejściu najlepiej opłacanego na świecie za minutę programu dziennikarza notuje spadek oglądalności.
1. O 470 tys. widzów spadła w lutym oglądalność „Wiadomości” TVP 1
2. Spadek jest większy niż w styczniu, kiedy wyniósł on 410 tys. osób
3. Pierwszy raz od wielu miesięcy „Fakty” TVN miały więcej widzówDane dotyczące oglądalności podał serwis Wirtualne Media. Powołuje się na opracowanie Nielsen Audience Measurement, w którym porównano oglądalność z lutego 2016 r. z lutym 2015 r. Z badania wynika, że „Wiadomości” odnotowały największy spadek widowni wśród programów informacyjnych.
Pierwsze miejsce w rankingu tych programów zajmuje, tak jak przed rokiem, „Teleexpress” TVP1. W lutym oglądało go średnio 3,97 mln widzów. To 9,55 proc. (420 tys. osób) mniej niż w lutym 2015 roku.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,19708872,ogladalnosc-wiadomosci-leci-na-leb-na-szyje-kolejny-duzy.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta
No to popatrzmy, jak powstaje taka informacja.
;
– Nasz pomiar jest oparty o próbę reprezentatywną, w skład której wchodzi 1700 gospodarstw domowych, czyli badamy około 4,5 tysiąca osób – tłumaczy Kzysztof Nożyński z Nielsen Measurements Polska i dodaje: – Próba reprezentatywna oznacza, że w badaniu odzwierciedlamy nasze całe społeczeństwo w mikroskali.
Według eksperta, badania oglądalności telewizji od strony technicznej polegają na instalowaniu specjalnego urządzenia pomiarowego w gospodarstwach domowych, fachowo nazywanego „telemetrem”. – Jest to skrzyneczka przypominająca radio samochodowe, która jest podłączona do odbiornika telewizyjnego. Rejestruje ona automatycznie, co nasi paneliści, czyli ludzie biorący udział w badaniu, oglądają. W godzinach nocnych telemetry wysyłają do naszych komputerów w centrali firmy dane oglądalności – wyjaśnia Krzysztof Nożyński.
http://www.polskieradio.pl/10/484/Artykul/1207796,Jak-bada-sie-ogladalnosc-programow’
’
’
Czym taki sondaż różni się od innych badań opinii społecznych, np. tych przeprowadzanych przez IBRiS, wg których partia Petru była liderem poparcia społecznego w grudniu 2015 i styczniu 2016? Ano jedynie tym, że jeśli chodzi o oglądalność brak jest konkurencji i nie można porównać wyników. Musimy przyjmować je wyłącznie „na wiarę”.
’
Doświadczenie ostatnich lat uczy, że wyniki badań oglądalności są tyle samo warte, co sondaże dające Komorowskiemu pewną wygraną jeszcze kilka tygodni przed wyborami prezydenckimi.
2.03 2016
Jeden komentarz