Unijne regulacje dot. usług płatniczych w Polsce
Usługi płatnicze w Polsce świadczone dotychczas w ramach wolnej działalności gospodarczej będą podlegały unijnej regulacji. Wdrożenie dyrektywy do ustawy o usługach płatniczych w Polsce nie rozwiązuje dyskryminacji polskich konsumentów i polskich handlowców. Opłaty pobierane przez operatorów kart płatniczych na Zachodzie są dziesięcio-krotnie niższe niż stosowane wobec polskich podmiotów. Odbija się to na cenie oferowanej konsumentom przy płaceniu kartą, jak i zmniejsza szanse w konkurencji. Ustawa ta wprowadza pojęcie rękojmi, które zgodnie z Kodeksem Cywilnym odnosi się do rzeczy, a nie do ludzi. Niezdefiniowanie pojęcia rękojmi na poziomie ustawy stwarza przesłanki dla dowolności oceny przez urzędników. Usunięto możliwość rozpatrywania skargo w trybie kpa nie określając w zamian, jak organy państwa będą rozpatrywać skargi konsumentów na instytucje płatnicze.